צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נתניהו על הקורונה: "נערב את השב"כ למנוע מגורמים זרים להתערב בבחירות"

ראש הממשלה בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה: "היערכות יתר עדיפה על היערכות חסר". על הפייק ניוז: "גורמים זרים יכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות". ליצמן: "נמשיך במדיניות ההחמרה". ארדן: "המשטרה תאכוף את הבידוד" • צפו בדיון

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צפו: דברי ראש הממשלה והשרים בפתח הדיון. צילום: עומר מירון/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ראשון) הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, ראש המל״ל וגורמים בכירים נוספים. הערכת המצב התקיימה בחמ״ל החירום של משרד הבריאות בהמשך לדיונים האחרונים שקיים ראש הממשלה ולהערכות המצב השוטפות בנושא וכן בשל ההתפתחויות האחרונות.

ראש הממשלה הנחה בדיון על פתיחת חדר מצב לאומי שירכז את תמונת המצב ויגבש מדיניות בכל הסוגיות המתפתחות בעקבות ארוע הקורונה. צוות מנכ"לי משרדים בראשות ראש המל"ל ייתכנס באופן יום-יומי להערכת מצב ולמימוש המדיניות. בדיון הוחלט על איתור והגעה מהירים של כל מי שנחשד במגע עם נשאים והכנסתו לבידוד רצוני או החזרתו למדינתו. הוחלט על צמצום טיסות באופן מדורג מיעדים בהם יש קורונה.

נתניהו אמר בפתח הדיון כי, "אנחנו ממשיכים בהיערכות למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. אנחנו מקיימים הערכות מצב יום-יומיות, ואני אמנה היום צוות שרים שיתכנס באופן יום-יומי כדי שיטפל באתגר הגדול הזה. אנחנו בוחנים כל הזמן את המדיניות שלנו, ואנחנו מתקנים אותה, ומתאימים לנסיבות המתפתחות".

"קודם כל, אנחנו מחמירים את הכניסה לישראל ממדינות נוספות. היום אנחנו נוסיף את אוסטרליה ואיטליה, בעת הצורך אנחנו נוסיף מדינות אחרות. אמרתי, היערכות יתר עדיפה על היערכות חסר. ישראל נהגה עד היום בצורה יותר מחמירה מכל המדינות, ואנחנו נמשיך לעשות מה שצריך כדי למנוע את התפשטות של הנגיף בישראל".

ראש הממשלה נתניהו הוסיף בישיבה המיוחדת כי, "אנחנו פרסמנו הנחיות גם לישראלים שחוזרים ארצה, ואנחנו דורשים עמידה קפדנית בהנחיות הללו שאנחנו מפרסמים לציבור בישראל. אנחנו גם כאן דורשים מהציבור לגלות אחריות מירבית. כל אחד שימלא אחר ההוראות שניתנות ע״י משרד הבריאות".

עוד הוסיף רה״מ בהמשך לדברי השר ארדן כי יש למנוע הפצה של ידיעות כזב שעלולות לפגוע בטוהר הבחירות: "אני מבקש לערב אפילו את משטרת ישראל בעניין הזה, גם את פעילות השב"כ, יכול להיות כל מיני גורמים, לרבות גורמים זרים שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות, יש לנו עניין לעצור את זה".

צילום: תמר ניבורג, פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בדיון כי, "כפי שרה"מ אמר – אין פשרות לבידוד. זה חייב להיות ברור: מי שצריך בידוד, הוא חייב לעשות את זה עם כל החובות והנחיות שאנחנו אומרים. גם אם זה כולל בידוד בבית, וגם אם זה בבית חולים. מי שלא מרגיש טוב או שיש לו שאלות, שיפנה למד"א 101 – זה משותף עם משרד הבריאות וקופות חולים. אפשר לקבל את כל התשובות שצריך".

"כפי שראש הממשלה אמר אנחנו בודקים באיטליה ובאוסטרליה. באיראן גם יש, ואנחנו חושבים שיש הרבה. יכול להיות שיש השלכות על טורקיה, אנחנו גם את זה נבדוק במשך היום. כפי שרה"מ אמר, אנחנו נמשיך במדיניות ההחמרה, וזה כולל את כל הטיולים ואת כל הדברים שתכננו לעשות בחוץ לארץ. אנחנו חושבים שכרגע זה לא הזמן", דברי ליצמן.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בדיון כי, "בהמשך להנחייה של רה״מ להיערכות יתר קיימנו דיונים וביום חמישי קיימנו דיון רחב עם כל ראשי ארגוני החירום וההצלה ובראשם כמובן משטרת ישראל – כשהמשימה, כפי שאתה הגדרת, זה מניעה, הפעלת כל הכלים כדי למנוע את התפשטות הנגיף בישראל ככל שניתן. בהמשך למה שאמר שר הבריאות, כמובן משרד הבריאות הוא האחראי על הפצת ההוראות לבידוד וגם האכיפה הראשונית שלהן, אבל משטרת ישראל הכינה את כל צוותי האכיפה הנדרשים במקרה שיהיו אזרחים שלא יצייתו להנחיות ובאופן רצידיביסטי יפרו את ההנחיות, בלית ברירה משטרת ישראל תבצע אכיפה גם בנושא הזה".

לדבריו, "חשש נוסף שביקשתי ממשטרת ישראל להיערך אליו כי אי אפשר להתעלם מכך שאנחנו נמצאים שבוע וחצי לפני יום הבחירות. כמובן שיש חשש גם שיהיו השלכות לקורונה על יום הבחירות עצמו, על גורמים שינסו לפגוע בטוהר הבחירות – להפיץ ידיעות בדויות, פייק-ניוז, בנושא הזה, כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה באזורים מסוימים. צריך להבין, מדובר בעבירה פלילית כמובן, פגיעה בטוהר הבחירות, וגם לכך יש היערכות מיוחדת של משטרת ישראל כדי למנוע שימוש לרעה בכל דרך שהיא בנגיף".

צילום: תמר ניבורג, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון אמר כי, "אנחנו מחר נקיים במשרד האוצר דיון רחב עם רשות ניירות ערך, הרשות לשוק ההון, החשב הכללי, אגף תקציבים, מנכ"ל – כל הגורמים, על ההשלכות המשקיות. עולות הרבה מאוד שאלות מבחינת האזרחים, על התשלומים, על ימי עבודה. כרגע צריך לפנות כ-1,000-1,500 איש, להוציא אותם מהארץ, מי מממן את זה? איך ממנים את זה? לצערי, יש כאלה שיראו בזה איזושהי הזדמנות גם כן לנפח מחירים, אנחנו לא צריכים לעשות את זה".

"יש לנו המון המון אתגרים מבחינה משקית. אנחנו מחר נשב במשרד האוצר, נקבל את כל ההחלטות וכמובן נדווח לך, רה"מ, ולצוות שיטפל בזה. ממש בימים הקרובים אנחנו נצטרך לטפל במס רכוש. מס רכוש מדבר רק על נזקי מלחמה, וקורונה זה לא נזק מלחמה. יכול מאוד להיות שאנחנו נצטרך להרחיב את זה באמצעות חקיקה או באמצעות תקנות".

"לשר האוצר יש סמכות באישור ועדת כספים להרחיב את זה, ויכול להיות שאנחנו נצטרך להגיע לחקיקה, ואולי נצטרך לפנות לשותפים וללא שותפים שלנו בכנסת, או שיש אפשרות, שאמר לי המשנה רז ניזרי, קודם שאפשר להעביר את זה בהוראות שעת חירום אבל צריך לגבש את זה. זאת עבודה שלכם, אני לא מתערב. על כל פנים, אנחנו מחר במשרד האוצר או בבנק ישראל, נעביר לכם את כל הגיליון", דברי כחלון.

בהערכת המצב המיוחדת השתתפו גם שר הבריאות יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שר הכלכלה אלי כהן, שר הרווחה אופיר אקוניס, שר החינוך רפי פרץ, שר התיירות יריב לוין, שר החקלאות ושת״פ אזורי צחי הנגבי, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, סגן שר הביטחון אבי דיכטר, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ומ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ.

עוד השתתפו: ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מנכ״ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ״ל משרד החינוך, מנכ״ל משרד האוצר, מנכ״ל משרד התיירות, מנכ״לית משרד התחבורה, מנכ״ל משרד הכלכלה, מנכ״ל המשרד לשוויון חברתי, מנכ״ל רשות ההגירה והאוכלוסין, ראש המכון הביולוגי, קצין רפואה ראשי, ראש אגף התקציבים, החשכ״ל, המשנה ליועמ״ש, מנכ"ל מד"א, מנכ"ל קופת החולים כללית, מנכ״ל רת״א, מנכ״ל רש״ת, וגורמי מקצוע נוספים.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רואים נשים בהסרטה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture