צילום: דוברות המשטרה

כוננות בדרום: צה"ל סוגר כבישים ואתרים – בוטלו הרכבות בין אשקלון לשדרות

למרות הלילה השקט שעבר על תושבי הדרום, צה"ל הנחה על חסימות של כבישים, חופים ואתרי תיירות בעוטף עזה בסמיכות לגבול. באשקלון, נתיבות, שדרות, עוטף עזה ומועצות אזוריות בדרום לא יתקיימו לימודים ותיאסר התכנסות של מעל 300 איש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חרף ההסלמה, על תושבי הדרום עבר לילה שקט ללא שיגורים ואזעקות, אך דובר צה"ל מוסר הבוקר (שני) כי לאור הערכת המצב הוחלט בצה"ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים. "יודגש כי אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי. יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על ידי צה״ל ככל שיידרש", נמסר הבוקר מדובר צה"ל. בנוסף, הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות.

האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס׳ 4 – מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לנתיב העשרה. כביש מס׳ 34 – מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם. כביש מס׳ 232 – מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית וגבעת ״הפרש הבודד״.

במשטרה ביקשו להזכיר כי, "בכל מקרה של אזעקה, יש להישמע ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. חל איסור להתקרב לזירת אירוע. יש להשאיר את הטיפול בזירה לחבלני משטרת ישראל המיומנים וכוחות החירום וההצלה. בכל מציאת פריט חשוד, לרבות חלקי יירוט ו/או רקטה, יש להתרחק מהמקום, להרחיק סקרנים, לחייג 100 ולהזעיק את משטרת ישראל למקום. הישמעות להנחיות אלו, מצילה חיים".

בהתאם להנחיות פיקוד העורף, כ-55,000 תלמידים לא ילמדו היום. ההנחיות מתייחסות לתלמידים הגרים באשקלון, נתיבות, שדרות, חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות נגב ומועצה אזורית שער הנגב. ניתן לצאת למקומות העבודה בתנאי שניתן להגיע למרחבים מוגנים לפי זמן ההתגוננות. התכנסויות ואירועים בתוך מבנה בלבד ניתן לקיים אירועים עד 300 איש בשאר הארץ אין הנחיות מיוחדות.

מעיריית נתיבות נמסר: "תושבים יקרים, בהמשך לאירועי היממה האחרונה ועל-פי החלטת פיקוד העורף – לא יתקיימו היום (24.2.20) לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר לרבות מעונות יום, גני ילדים, בתי ספר ומסגרות החינוך המיוחד. כמו-כן, בוטלו הסעות התלמידים במסגרות החינוך המיוחד מחוץ לעיר. מידע נוסף באתר העירוני".

בקריית גת פורסמה הודעה לתושבים: "בהמשך להערכת מצב שקיים ראש העיר קרית גת אבירם דהרי ולאור הנחיות פיקוד העורף: מערכת החינוך תפעל מחר במתכונת רגילה, פרט להסעות תלמידי חינוך מיוחד למוסדות חינוך בערים בהן חלות מגבלות. שימו לב יתכנו שינויים בהנחיות במהלך שעות הלילה. נעדכן בפרסומים מחר בבוקר".

מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם סופר,קיים אמש הערכת מצב מיוחדת על רקע ההסלמה בדרום, במהלכה הוחלט על עיבוי הכוחות בדרום – כך נמסר מהמשטרה. עוד נמסר כי, "במסגרת המוכנות המבצעית וחיזוק הביטחון האישי, שוטרי המחוז הדרומי מתורגלים ומיומנים באירועים כגון אלו ופועלים במטרה לסייע לתושבים ולהציל חיים".

במשטרה מציינים כי בהמשך לסבב הירי שהיה בדקות האחרונות, התקיימה הערכת מצב מיוחדת בראשות מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם סופר וסגל הפיקוד, עובו כלל המערכים המבצעיים על מנת להגביר את הנוכחות ברחבי הערים ואת תחושת הביטחון בקרב הציבור. היערכות המשטרה שמה דגש על שיתוף פעולה וסנכרון מיטבי בין כלל גופי הביטחון, החירום וההצלה בישראל (צה"ל\פקע"ר, כב"ה, מד"א, רשויות וכיו"ב).

"בד-בבד, מבקשת המשטרה לרענן את הנחיות הבטיחות לציבור", מוסיף דובר המשטרה, "בכל מקרה של אזעקה, יש להישמע ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. חל איסור להתקרב לזירת אירוע. יש להשאיר את הטיפול בזירה לחבלני משטרת ישראל המיומנים וכוחות החירום וההצלה. בכל מציאת פריט חשוד, לרבות חלקי יירוט ו/או רקטה, יש להתרחק מהמקום, להרחיק סקרנים, לחייג 100 ולהזעיק את משטרת ישראל למקום. הישמעות להנחיות אלו, מצילה חיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture