הערכת המצב שקיים שר הביטחון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גורם ביטחוני: "קיבלנו מסרים הג'יהאד האסלאמי שהוא רוצה הפסקת אש"

הגורם הישראלי הבכיר טוען כי "התקבלו מסרים מדרגים שונים של הארגון בדבר רצון להפסקת אש מיידית". עוד הוסיף: "אנו סקפטיים, צה״ל ימשיך לפעול עד להשבת השקט בדרום, רק המעשים בשטח הם שיקבעו". נתניהו ובנט בהערכת מצב בקריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם ביטחוני ישראלי אומר הערב כי "התקבלו מסרים מדרגים שונים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בדבר רצון להפסקת אש מיידית". הגורם הביטחוני הוסיף כי "אנו סקפטיים. צה"ל ימשיך לפעול עד להשבת השקט בדרום, בתכנון מדרגה נוספת וחזקה הרבה יותר". לדברי הבכיר הישראלי, "רק המעשים בשטח הם שיקבעו".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת בקריה בתל אביב הערכת מצב עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירים נוספים במערכת הביטחון. מוקדם יותר התקיימה בקריה הערכת בראשות שר הביטחון נפתלי בנט, בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ובכירי מערכת הביטחון מהשב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמועצה לביטחון לאומי.

נתניהו סייר מוקדם יותר בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד ואמר כי, "אתמול תקפנו בכמה זירות – תקפנו בסוריה, תקפנו בעזה, ואנחנו מוסיפים להכות עכשיו עם מטוסים, טנקים ומסוקים. אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט – אתם הבאים בתור".

בצהריים קיים ראש הממשלה התייעצות ביטחונית עם ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן שבת, ובשיחת ועידה עם שר הביטחון נפתלי בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי, במתקן ביטחוני במרכז הארץ. "ראש הממשלה הנחה על המשך הפעולה מול ארגוני הטרור בעזה", נמסר מלשכת ראש הממשלה בתום השיחה.

עקב המצב הביטחוני, ראש הממשלה ביטל את השתתפותו בכנסים של הליכוד בטבריה ובצפת והוא מקיים הערכות מצב ביטחוניות בקריה. ראש הממשלה שוחח הבוקר בטלפון עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם וראש עיריית שדרות אלון דוידי. רה"מ נתניהו חיזק את עמידתם האיתנה של תושבי העיר ועידכן את ראשי העיר בתמונת המצב הביטחונית.

בנט ביקר היום אחר הצהריים בעוטף עזה ונפגש עם ראשי המועצות באזור: "ביממה האחרונה הנחתנו מכות על בסיסי ג'יהאד אסלאמי וחיסלנו מחבלי ג'יהאד אסלאמי גם בעזה, וגם באזור דמשק. אנחנו פוגעים בהם איפה שהם ולא רק במי שיורה עלינו. אנחנו לא רוצים במערכה רחבה אבל אנחנו מכינים תכנית, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה. אנחנו לא נודיע לאויב מתי ולא נודיע לו איפה. אנחנו מחויבים לביטחון לתושבי עוטף עזה", אמר בנט.

הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הודיעה רשמית מוקדם יותר כי "השלימה את תגובתה הצבאית" על אירוע גרירת גופת המחבל באזור חאן יונס ועל התקיפה בדמשק. בהודעת הג'יהאד נמסר כי היא "מבטיחה לעם הפלסטיני ולאומה שהיא תמשיך בדרך הג'יהאד ותגיב על כל ניסיון של ישראל לפגוע בבני העם הפלסטיני ובאדמתו". גורמים פלסטיניים מסרו כי יחזור לשגר רקטות לעבר ישראל רק אם התקיפות הישראליות ימשיכו.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הערב על סגירת מעבר ארז, החל מעכשיו ועד להודעה חדשה. בנוסף, תופסק כליל כניסת סוחרים לישראל. מקרים הומניטאריים חריגים ייבחנו בהתאם. בנוסף, יצומצם מרחב הדיג ברצועת עזה ל-6 מיילים ימיים. "זאת בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. מערכת הביטחון תגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה", נמסר.

בתוך כך, הערב תקפו כלי טיס וטנקים של צה"ל שבע עמדות צבאיות של ארגון הטרור גא"פ (הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני) ברחבי רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום". מוקדם יותר, כלי טיס של צה״ל תקף עמדת שיגור של ארגון הטרור גא״פ בצפון רצועת עזה, ממנה נורו רקטות לפני זמן קצר משטח רצועת עזה לשטח ישראל. "זוהתה פגיעה", נמסר מדובר צה"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמיד זה ככה כבר נמאס!

שיהיה כבר שקט…

לא צריך להגיע למצב של הפסקת אש
צריך שקט תחת שקט
אש תחת אששש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture