Avshalom Sassoni/Flash90

סקר: כ-400 אלף איש שוקלים לא להגיע לקלפי מחשש להידבק בקורונה

כ-400 אלף איש בעלי זכות בחירה שוקלים שלא להגיע כלל לקלפי ביום הבחירות, מתוך חשש להידבק בוירוס הקורונה. בסקר נבדקה גם מידת השפעת האירועים הצבאיים בדרום על מגמות ההצבעה. המסקנה היא שההשפעה כמעט אפסית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כ- 400 אלף איש בעלי זכות בחירה שוקלים שלא להגיע כלל לקלפי ביום הבחירות, מתוך חשש להידבק בוירוס הקורונה – כך עולה מסקר שהזמין משרד יחסי הציבור והייעוץ האסטרטגי "רימון-כהן", בהנהלת רוני רימון, ואשר בוצע השבוע על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע.

הנסקרים (מדגם כלל ארצי מייצג של 502 איש) נשאלו: "האם את/ה שוקל/ת, או לא שוקל/ת, לוותר על זכות ההצבעה שלך ולא להגיע לקלפי ביום הבחירות בשל החשש מנגיף הקורונה?". 6.5% ענו בחיוב. אחוז זה, מתוך כ-6.4 מיליון איש בעלי זכות הבחירה בישראל מהווה למעלה מ-400 אלף מצביעים. המעניין הוא שמרבית החוששים הם צעירים בשתי שכבות גיל: 18-24 – 13.1% חוששים, ובקרב בני 25-34 – אחוז החוששים מגיע ל-14.9%.

רוני רימון, בעלי "רימון-כהן", יועץ ופרשן אסטרטגי בכיר: "הבחירות הפעם יוכרעו על אחוז ההצבעה בקהלים שונים. באופן מסורתי אחוז ההצבעה בקרב מצביעי הליכוד נמוך יותר מאלה של מחנה המרכז שמאל. נתניהו זיהה שזו הבעיה ולכן הליכוד מקדיש מאמצים עילאיים כדי להעלות את אחוז ההצבעה בערים בהן התמיכה בליכוד גבוהה, אך אחוז ההצבעה בהן נמוך. אם בימים שעד הבחירות יתגלו בישראל מקרים בהם אזרחים נדבקו בוירוס הקורונה – אין ספק שמדד הפאניקה יעלה ויתכן שאחוז גבוה יותר מהאזרחים יימנעו מללכת לקלפיות מחשש להידבק. אם כך יהיה הרי שמי שתקבע את זהות המנצח בבחירות תהיה הקורונה.

בסקר נבדקה גם מידת השפעת האירועים הצבאיים בדרום על מגמות ההצבעה. המסקנה היא שההשפעה כמעט אפסית. אמנם ישנם מעברים של מצביעים בין מפלגות כתוצאה מהמצב הבטחוני בדרום – אבל מדובר באחוזים קטנים מאד, תוך מגמה מעורבת של מצביעים אחרים שמגיעים למפלגה שאיבדה מצביעים.

ועדת הבחירות המרכזית ערכה היום תדרוך לקראת הבחירות לכנסת ה-23, שיתקיימו ביום שני בשבוע הבא. במהלך התדרוך הציגה הוועדה כיצד תתנהל ההצבעה בקלפיות לאנשים שנמצאים בבידוד בעקבות החשש שנדבקו בנגיף הקורונה. לפי משרד הבריאות, ישנם 1,400 בני אדם שנמצאים בבידוד, ועבורם ייפרסו מספר קלפיות מיוחדות ברחבי הארץ.

הקלפיות יוצבו באוהלים, ומוועדת הבחירות נמסר כי למצביעים יהיו כפפות ומסכות, ומי שיפעיל את הקלפיות יהיו מתנדבי מד"א. "מדובר ב-12-10 קלפיות, ואנחנו כעת עוסקים באיתור החניונים שבהם הקלפיות יוצבו. המצביע יקבל בכניסה לקלפי – כפפות, מסכה, ג'ל ועט, והוא ימלא את פרטיו על הקלפי. 60 איש מאנשי מד"א יועסקו לטובת העניין הזה", אמרה מנכ"לית הוועדה אורלי עדס.

עדס הסבירה כי לגבי הישראלים המבודדים בביתם: "יש תיקון לגבי יציאתם להצביע. לפי צו משרד הבריאות, כל מי שנמצא בבידוד בית בהתאם להנחיות משרד הבריאות בעקבות כך שחזר ממדינות שחל עליהן הצו, יוכל לצאת מביתו לצורך הצבעה בבחירות בלבד, ובלבד שהוא יוצא ללא תסמיני חום מעל 38 מעלות או שיעול] הוא לא יכול לנסוע בתחבורה ציבורית יצטרך להגיע ברכב פרטי ללא מלווים".

המנכ"לית הסבירה כיצד מתכוונים להקים את המתחמים המיועדים: "שני אוהלים שייצרו חציצה בין ועדת הקלפי ולבוחר עצמו, יהיה קיר שקוף באוהל שיאפשר בוועדת הקלפי לצפות בבוחר, המזכיר יעמוד בחוץ שם יזוהה הבוחר". היא הוסיפה כי "המזכיר שיהיה בפתח יהיה ממוגן למרות שעל פי משרד הבריאות הוא לא צריך ללבוש את חליפת ההגנה הזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture