Tomer Neuberg/Flash90

עמיר פרץ: "התנאי שלנו לממשלה – מינוי שר ערבי לתפקיד בכיר"

יו"ר העבודה הודיע כי בממשלה הבאה הוא ימנה את פרופ' עליאן אלנקרנאווי לשר הבדואי הראשון: "נהיה המבוגר האחראי, אנחנו קוראים לגנץ להנהיג את המחנה,נהיה הרוח הטובה, נעשה את התיקון והשינוי ונוודא שיהיה נציג בממשלה הבאה של החברה הערבית"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במסיבת עיתונאים שערך הבוקר (חמישי) הודיע יו"ר העבוד- גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ כי בממשלה הבאה הוא ימנה את פרופ' עליאן אלנקרנאווי, מדליק המשואה ביום העצמאות, לשר הבדואי הראשון. "מערכת הבחירות הזאת היתה צריכה להתנהל באווירה אחרת וברוח אחרת, רוח של שינוי ותקוה, רעיונות חדשים וסדר יום חדש לישראל. לא הסכמתי לקחת חלק ב״מסיבות" השנאה כלפי החרדים ונציגיהם בכנסת, ולא כלפי הערבים אזרחי ישראל ונציגיהם. 20% מאזרחי ישראל הם שותפים לגיטימיים לממשלת השינוי שאנחנו רוצים להוביל ביחד עם בני גנץ".

"בסיום מערכת הבחירות הקודמת עמדה בפנינו הזדמנות היסטורית להקים ממשלה חדשה בשותפות עם נציגי החברה הערבית, עם תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת אך לצערי, כפי שאמר בני גנץ: ״האוזר והנדל מנעו ממני להקים ממשלה".

"בימים האחרונים, אני נאלץ לעמוד כמבוגר האחראי, במחנה השינוי, אל מול קמפיין שרוח רעה מאוד נושבת ממנו, קמפיין שלא ברור מדוע בכחול לבן בחרו בו. ניהלתי אמש שיחה ידידותית אך נוקבת עם בני גנץ ואמרתי לו שככה לא מחליפים שלטון , ככה לא בונים שותפות אסטרטגית כפי שסיכמנו עליה בתחילת המסע הבהרתי לו שהקמפיין המכוער שמנהלת מפלגתו נגד העבודה גשר מרצ לא מקובל עליי. אני קורא לגנץ לחזור ולהנהיג את המחנה כפי שמועמד לראשות ממשלה אמור לנהוג. לא אסכים לגרור את תנועת העבודה ואת המחנה כולו לרוח הרעה הזו".

"אנחנו נהייה הרוח הטובה. אנחנו נעשה את התיקון הגדול והנדרש בכל ממשלת שינוי. בשביל שינוי גדול נדרשת מנהיגות אחראית ולכן עשינו את האיחוד של העבודה גשר מרצ ובעצה אחת עם שותפתי אורלי לוי אבקסיס ושותפי ניצן הורוביץ, החלטנו לקחת על עצמנו את תפקיד המבוגר האחראי בכדי ליצור תיקון באמת ושינוי באמת. לכן אנחנו נדרוש למנות שר ערבי בממשלה , שר שיכהן באחד התפקידים המרכזיים בישראל אבל גם יתמודד עם הקרע ההולך ומתרחב בין החברה היהודית לחברה הערבית".

"מכיוון שעל פי הודעות הדדיות של בני גנץ ושל הרשימה המשותפת הם לא יהיו חלק מהממשלה הבאה ולכן לא יהיה נציג בממשלה ל20% מהאוכלוסייה הישראלית, אנחנו רוצים שמינוי שר ערבי בממשלה יהיה דבר מובן מאליו, כבר עשיתי את התקדים הזה עת מיניתי את השר ראלב מג׳דלה לשר המדע, התרבות והספורט ונוכחותו של שר ערבי בממשלה תרמה רבות להורדת המתח וליצירת תהליך של פיוס בין החברה היהודית לחברה הערבי , תהליך שחשוב לחוסנה של מדינת ישראל".

"לכן אנו נדרוש במו״מ הקואליציוני עם כחול לבן כי בממשלה החדשה יכהן פרופ' עליאן אלקרנאוי. ידידי עליאן הוא פרופסור במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון, כיהן כנשיא מכללת אחווה. פרופסור עליאן נבחר להדליק משואה ב2013 למען קידום הפיוס והאחווה בישראל, עליאן יהיה שר בכיר מקצועי כחלק מקווי היסוד של הממשלה ולא כחלק מחלוקות פוליטיות, עליאן יהיה שר של יהודים וערבים כאחד .לא יהיה אצלנו "השר הממונה על מיעוטים". ביום שבו עליאן יוביל רפורמות למען הרוב, תהיה זאת תעודת כבוד שדווקא נציג המיעוט עושה זאת. אחינו בני העדה הבדואית שסבלו מממשלות הימין, ממנהלת פטרונית במשך שנים, יזכו לתיקון היסטורי כיאה לממשלת השינוי הגדולה שאנחנו רוצים להוביל פה החל מהשבוע הבא".

"העבודה גשר מרצ שמה על גבה את תרמיל האחריות, אנחנו עושים היום את מה שנדרש לממשלה עם רעיונות גדולים. אין לנו כוונה להסתפק ברעיונות קטנים, אנחנו באים עם רעיונות גדולים, עם סדר יום של חידוש תהליך השלום, השקעה במערכת החינוך , הרווחה והבריאות. אני מודה לידידי ורעי עיסאוי פריג׳ שהיה שותף למהלך".

"עיסאוי הוא חבר של אמת ואנחנו נמשיך במאמץ של הרגע האחרון כדי שגם הוא וגם הבאים אחריו יהיו בכנסת. תמו ימי חוק הלאום וחוק קמיניץ ומתחיל עידן של שינוי. אנחנו מנצחים היום את הגזענות והפלגנות ומציגים הרכב חדשני לממשלה הבאה: אורלי לוי אבקסיס שרת הבריאות, ניצן הורוביץ שר החינוך והתרבות, עליאן אלקרנאוי השר הבדואי הראשון בישראל. ביחד איתי, זאת הנבחרת הטובה ביותר לממשלה הבאה".

פרופ' אלקרנאווי: "אחרי 24 שנים של עשייה אקדמית אני בוחר לקחת על עצמי תפקיד פוליטי, ולהיות השר הבדואי הראשון בישראל. אני עושה זאת כמסר לכל החברה הישראלית של ערבים, יהודים, דרוזים, צ'רקסים, בדואים, בני כל העדות והדתות". לאירוע הגיע גם ח"כ לשעבר עיסאווי פריג' מקום 11 ברשימת העבודה גשר מר"צ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הזוי.אנשים ירדו פה מהפסים

פרץ נראה ערבי זה מספיק

עמיר פרץ חחחחח נהיית ליצן מטורלל . בלי שפם ממש טרול נפל על הקודקוד. פעם הייתה מפלגת העבודה לשם דבר . היום 10 מנדטים מתחלקים בין שלושה מפלגות יחד עם אהוד ברח הפסיכי הרשע . שהפקיר חיילים למות ראש הממשלה הכי גרוע בכל הזמנים בתולדות האנושות . מגעיל . עמיר מה נהייה איתך נפלת על השכל . אלא אם כן תגיד .
" והעובדים " ותסיר את מכסה המשקפת קודם . חחחחחחח ליצן קטן

אבל אין שר ערבי, אז איך ימנו אותו לתפקיד?

בהצלחה לשר החדש. מחזיק אצבעות.

אם המיעוט הערבי היה מסוגל לשלב כוחות עם המיעוט החרדי היינו יכולים להשיג המון מהמדינה המרשעת…

הלוואי והתאחדו מזרח ומערב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture