צילום: פלאש 90

נתניהו: "יכול להיות שלא תהיה לנו ברירה ונצטרך לכבוש את עזה"

ראש הממשלה בראיון: "אם לא נצליח להביא את השקט באמצעות שילוב של הרתעה ואמצעים הומניטריים בסיסיים - צריך לפעול". ניתן לממש את עסקת המאה עם נשיא כמו סנדרס? "סביר שלא". עוד הוסיף: "מימוש עסקת המאה תלוי בהשלמת המיפוי ובהיבחרותי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בראיון שפורסם הבוקר ב'ישראל היום' למצב בעזה ואמר כי, "מאז עשו את הטעות האיומה ומסרו את עזה לידי האסלאם הקיצוני, יצאנו לשלוש מערכות שמתוכן הובלתי שתיים, ואנחנו מסבים להם נזק רב. אם רוצים באמת להחליף את השלטון הזה – צריך לכבוש את עזה. יכול להיות שלא תהיה לנו ברירה".

"ייתכן שהמכות והחיסולים הממוקדים שעשינו לאחרונה, ונעשה גם בהמשך, לא יהיו יעילים – ולכן לא תהיה ברירה אלא לכבוש את עזה. וכיוון שבעיניי מלחמה היא המוצא האחרון, אני רוצה למצות את כל האפשרויות האחרות". לדבריו בפתרון הוא "רק הרתעה. וההבנה שיש צורך למנוע דברים מסוימים. אבל אם נמנע מהם חשמל – רמת הזיהום במערכת הביוב שלהם תגדל, והמגיפות לא מכירות בגבול, כפי שאנחנו רואים עכשיו עם הקורונה. ליצור מצב שהביוב של עזה יישפך לאשקלון כי אין להם חשמל – זו תהיה טעות מרה".

"לכן אנחנו מוצאים את השילוב. אם נצליח להביא את השקט באמצעות שילוב של הרתעה ואמצעים הומניטריים בסיסיים, מה טוב. ואם לא – צריך לפעול, כי להשאיר את המצב בדרום זה משהו שאין לי כוונה לעשות. ולא בגלל שיש אבידות בנפש. הרי אין כמעט. יש פגיעות בנפש, במיוחד של צעירים וילדים שחיים בחרדה בגלל צבע אדום, וליבי איתם. אבל לפני שאני עושה צעד כמו מלחמה, אני מנסה למצות צעדים אחרים".

לדבריו, התרחיש הטוב ביותר לעזה הוא "הפסקת אש מתמשכת עם נטרול יכולת ההתבצרות וההתחמשות של חמאס, תוך כדי טיפול סביר באוכלוסייה שם. בכל זאת, מדובר ב־2 מיליון בני אדם שמוחזקים כבני ערובה בידי חמאס". נתניהו נשאל בראיון לעירית לינור הא עזה תהפוך לחלק מישות פלסטינית: "לפי תוכנית המאה, כדי שהם יהיו חלק מהישות הפלסטינית בשם כזה או אחר – אבו מאזן חייב קודם כל לפרק את נשקו של חמאס ולפרז את עזה. נו, אנחנו בוודאי לא נתנגד לזה.

עוד הוסיף כי, "אני חייב שתדעי, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את הנתונים שלה, והעשור השקט ביותר, עם מספר האבידות הקטן ביותר, הוא העשור הזה שבו אני ראש ממשלה. וזה לא מקרי. זו תוצאה של מדיניות מושכלת, שהיא גם תקיפה וגם אחראית. אתה מפעיל כוח, אבל נמנע ממלחמות סרק שלא יועילו לשום דבר".

"זה משהו שיכול להתקיים גם עם נשיא אמריקני כמו ברני סנדרס", נשאל נתניהו שמשיב בהתחמקות: "סביר שלא. סביר שלא. אבל זו ההזדמנות שקיימת היום. אני לא יודע מי יהיה המועמד הדמוקרטי. אבל זו הזדמנות שקיימת היום. היא קיימת בשנה הקרובה. לכן אני שש לנצל את ההזדמנות הזאת, שבמידה רבה פעלתי לייצר אותה. כמובן, אנחנו לא קשורים לבחירה של הנשיא טראמפ. לא התערבנו בבחירות בשום דרך, והייתי עובד באותה מידה מול הילארי קלינטון. אבל הנשיא טראמפ הוא ידיד ותיק שלי, עוד מהימים שהייתי שגריר ישראל באו"ם".

נתניהו מספר על היכרותו עם הנשיא טראמפ: "כשהכרנו הוא היה איש עסקים מאוד ידוע ומצליח במנהטן, ומאז דרכינו נפגשו כמה וכמה פעמים. כשבאתי בקדנציה הראשונה שלי לארה"ב והלכתי לוול־סטריט כדי להציג את התוכנית הכלכלית שלי, התקבצו שם כל המנהיגים הכלכליים המרכזיים של אמריקה, ודונלד טראמפ היה בקהל".

לדברי ראש הממשלה, החלת הריבונות הישראלית לפי תוכנית טראמפ תלויה "בהשלמת המיפוי. ובהיבחרותי". נתניהו דוחה את הטענתו כי אין עם הסכמה מהאמריקנים והתחושה ש"התקררו" שאחרי הטקס בבית הלבן: "ברור שיש הסכמה. הם מבקשים להשלים את המיפוי כולו ולהחיל את הריבונות בבת אחת, ולאחר מכן מייד יכירו בריבונות. המיפוי הוא תהליך שייקח חודש – חודשיים, במאמץ גדול. הדבר השני הוא ברית הגנה עם ארה"ב".

נתניהו מסביר את ההשלכות המעשיות של ברית הגנה ואומר כי, "היא לא מונעת מאיתנו חופש פעולה, אבל במקרה של סכנה קיומית למדינת ישראל – ארה"ב תתייצב לידה. לא שנשלח חיילים לאפגניסטן". לדבריו, "יצירת ברית הגנה תיתן עוגן לקשר המיוחד בין ישראל לארה"ב. כל מדינה זקוקה לבריתות. גם מעצמות־על זקוקות לבריתות. על אחת כמה וכמה מדינה כמו ישראל. עם זאת, פיתחתי את ההשקפה שעלינו להיות מסוגלים להגן על עצמנו. אז אני מפתח בריתות עם מדינות רבות, אבל צריך לזכור שבסופו של דבר, אף אחד לא יגן על היהודים אם הם לא יגנו על עצמם".

ראש הממשלה נשאל יש איום קיומי על ישראל: "בואי נגיד שאם איראן תתחמש בנשק גרעיני, זה יהיה איום קיומי ברור ומובהק. לכן אני מקדיש את המאמץ, ולפעמים לבד מול כל העולם – כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני. אני יכול להגיד שככל שזה תלוי בי, איראן לא תשיג נשק גרעיני. ואלה לא אמירות בעלמא. זה מגובה במעשים שעשינו. גם בשדה המדיני של הסנקציות, וכמובן גם בשדה של פעולות מיוחדות, כמו הפעולה של המוסד לחלץ את הארכיון הגרעיני הסודי מלב טהרן. הבאתי את החומרים הללו לנשיא טראמפ בבית הלבן, ולאחר שהוא ראה את החומרים הללו, הוא אמר: זהו. אנחנו בחוץ. אנחנו יוצאים מההסכם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יאללה

זריז
להרוס להם תצורה

כל סיבוב טילים או סיבוב בחירות אותה בדיחה?
תתחיל להישמע אמין!

בלה בלה בלה בלה

חרטה אי אפשר לכבוש את עזה

יאאללה שמענו מספיק ממך! תתחיל להזיז ת'צמך נתניהו

אין על ביבי

שטפת לנו כבר את המח עם הברבורים שלך
תהיה גבר ותראה לנו קצת מעשים!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture