נועם רבקין פנטון / Flash90     

בחירות 2020: 24 שעות לפתיחת הקלפיות – אלו דברים עליך לדעת • המדריך לבוחר

הבחירות לכנסת ה-23: בעוד 24 שעות יפתחו הקלפיות ואזרחי ישראל יצעדו בפעם השלישית בתוך שנה להצביע בניסיון נואש להביא להכרעה. רוצים לדעת היכן אתם מצביעים? מה צריך להביא לקלפי? והאם יש תחבורה ציבורית חינם? • המדריך המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


הדרך אל הקלפי מוגש ע"י ועדת הבחירות המרכזית

למי יש זכות בחירה?
מי שרשאי להצביע בבחירות לכנסת, הוא כל תושב המחזיק באזרחות ישראלית שמלאו לו 18 שנים ורשום בספר הבוחרים. בסך הכל ישנם כ-6,453,255 בעלי זכות הצבעה בישראל, כך על פי רישומים של משרד הפנים. אלו יוכלו ללכת ולהצביע באחת מ-10,631 הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ מהן 3,993 קלפיות נגישות ו־2,287 קלפיות נגישות מיוחדות. 55 קלפיות פזורים בבתי סוהר ובתי מעצר, ו-189 קלפיות בבתי חולים, בתי אבות, ומוסדות של משרד הרווחה.

מהי הודעה לבוחר והיכן אני מצביע?
בשבועות האחרונים נשלחה 'הודעה לבוחר' מטעם משרד הפנים ובה מצוין באיזה קלפי עליו לממש את בחירתו, בדרך כלל היא זו הקרובה לכתובת מגוריו. היה ולא קיבלתם הודעה לבוחר בדואר, תוכלו לאתר את הקלפי בו אתם רשומים באתר המידע של משרד הפנים. או טלפונית מול משרד הפנים בטלפון: 1-800-222-290.

מותר לי להגיע לקלפי אחרת?
על כל בוחר להגיע לקלפי שנקבעה לו מראש בהתאם להודעה לבוחר שנשלחה לביתו. עם זאת, ישנם מקרים בהם הבוחר מצביע שלא בקלפי בה הוא רשום, וזאת רק במקרים שנבצר ממנו מלהגיע לקלפי בה הוא רשום. חיילים, מאושפזים בבתי חולים, אסירים ועצירים וכדומה. במקרים אלה, נערכת בדיקה מקיפה אם הבוחר הצביע פעמיים, על ידי כך שמעטפת ההצבעה האטומה שלו מוכנסת למעטפה חיצונית, כפולה, שעליה רושמים את פרטיו האישיים. בתום יום הבחירות נאספות כלל המעטפות החיצוניות ונערכת בדיקה האם מי שהצביע באמצעותן לא הצביע גם בקלפי בה הוא רשום, למניעת מצב של הצבעה כפולה. רק לאחר בדיקה זו נפתחות המעטפות החיצוניות ונאספות מעטפות הפנימיות שייפתחו וייספרו על ידי ועדות קלפי המוקמות במשכן הכנסת. ועדות אלה, הזהות בהרכבן לוועדות קלפי רגילות, סופרות את הקולות במעטפות אלה.

מה לגבי השוהים בבידוד בגלל וירוס ה'קורונה'?
למרות החמרת הנחיות הבידוד בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, משרד הבריאות התאים את הצו המיוחד כך ששוהים בבידוד ביתי בלבד וללא תסמינים, יוכלו להצביע בקלפיות מיוחדות. עם זאת, חולים ששוהים במתקן הבידוד המיוחד בבית החולים שיבא בתל השומר לא יוכלו להצביע.

במקביל, משרד הבריאות פרסם שורת הנחיות על מנת למנוע את המשך הפצת הנגיף גם בקלפיות הייעודיות. במשרד הדגישו כי הגעתם של בעלי זכות ההצבעה השוהים בבידוד מותרת כל עוד הם אינם סובלים מחום, שיעול או קשיי נשימה – המהווים תסמינים לתחלואה בקורונה. בוחר הסובל מאחד מהתסמינים הללו או יותר ביום הבחירות או יום קודם לכן – נדרש שלא להגיע לקלפי. כמו כן, הבוחר יגיע לקלפי בבידוד, ברכב פרטי (ולא ציבורי), לא יעשה שימוש במעליות ויעטה מסכת פה אף או בד זמין אחר לכיסוי הפה והאף. אם הבוחר מגיע עם מלווה, גם על המלווה להיות חבוש במסכה.

עם הגעתו, ימתין הבוחר לתורו מחוץ לקלפי תוך שמירת מרחק של שני מטרים מהסובבים, ותוך הימנעות ממגע בחפצים במקום. לכשיגיע תורו להזדהות בפני מזכיר ועדת הקלפי, יניח הבוחר את אמצעי הזיהוי על השולחן מחוץ למקום הקלפי ויסיר את המסכה לצורך זיהויו וישיבה לפניו לאחר מכן. אם הגיע ללא מסכה, יעטה מסכה אותה יקבל בעמדת החיטוי, יחטא את ידיו בתכשיר על בסיס אלכוהול ויעטה כפפות. הבוחר ימלא את ההצהרה כי הוא מבקש לבחור בקלפי המיועדת לשוהים בבידוד בית ואת פרטיו על גבי המעטפה החיצונית. את העט יש להשליך לפח ייעודי.

מתי הקלפיות נפתחות?
הקלפיות נפתחו להצבעה היום החל מהשעה 7:00 בבוקר ועד לשעה 22:00 בערב – רצוף, למעט רשויות קטנות בהם מספר המצביעים לא עולה על 350 בעלי זכות בחירה וכן בתי חולים שם יפתחו הקלפיות ב-08:00 ויסגרו ב-20:00 בערב.

מה צריך להביא לקלפי?
הליך ההצבעה הוא פשוט למדיי. מגיעים לקלפי ומזדהים בפני חברי הקלפי באמצעות תעודת הזהות, רישיון נהיגה, דרכון ישראלי, תעודת חוגר / קצין ותעודת חבר כנסת, אם במקרה כיהנתם בתפקיד זה בקדנציה החולפת. חברי ועדת הקלפי יזהו אותכם וירשמו ברשימת הקלפי כי הגעתם לממש את זכות בחירתכם.

איך מצביעים?
לאחר ההזדהות הבוחר מקבל לידיו מעטפה אחת עמה הוא ניגש אל מאחורי הפרגוד ומכניס בה את פתק המפלגה בו הוא בוחר. בניגוד לבחירות ברשויות המקומיות, בבחירות לכנסת ישנה רק מעטפה אחת ולא שתיים. במקרה ואין בכוורת את פתק ההצבעה של המפלגה בה אתה מבקש לבחור אפשרי לכתוב בכתב יד על פתק ריק את אותיות המפלגה (לדוגמא: ג', ש"ס, וכדו') וזה נחשב לקול כשר. אחרי שהפתק נמצא במעטפה, תפקידכם לשלשלו לקלפי שבמרכז החדר.

באיזה מקרה הקול שלכם הופך לפסול? במקרה והכנסתם למעטפה שני פתקים של שתי מפלגות שונות, פתק הצבעה שהוספתם עליו קשקוש או סימן כלשהו העלול לזהות את המצביע, יותר משלושה פתקים זהים ופתק לבן ריק. כאמור, במקרה וכתבתם על פתק את אותיות המפלגה ו/או את כינוייה בכתב יד קולכם לא נפסל. ראוי לציין, כי בשונה מהפתקים עצמם שיכולים להיכתב בכתב יד, לא ניתן להצביע עם מעטפה שלא סופקה על ידי הוועדה המרכזית ושנחתמה על ידי שני חברי ועדת הקלפי.

האם יש יום שבתון?
יום הבחירות לכנסת מוגדר כיום שבתון במשק ורוב העובדים אינם מחויבים לעבוד, כאשר כמעט כל מי שעבד אצל מעסיק לפחות שבועיים רצופים לפני הבחירות יכול לממש את יום השבתון. עם זאת, יש יוצאים מן הכלל. החוק קובע שמקומות עבודה המוגדרים כ'שירותים ציבוריים' יכולים לחייב את העובדים להתייצב לעבודה. בנוסף, עובדי המפלגות, הסיעות בכנסת, הסיעות ברשויות המקומיות, עובדי רשימות המועמדים, עובדי משרד הפנים והרשויות המקומיות הממלאים תפקיד ביום זה יחויבו לעבוד. שירותי ההצלה וכוחות הביטחון פועלים במתכונת שבת וחג.

מלבד כל אלו, גם עובדים בחברות, חנויות ומפעלים, בהן הליך היצור או השירות עובד באופן רציף ועכשווי, כמו חברת חשמל, מפעלי חברות מים שונים, ספקי דלק ונותני שירותי תקשורת, כמו גם תחנות דלק וחנויות הנוחות שבהם, חניונים, קיוסקים, בתי מלון, מסעדות וכדו', וכן מפעלי חרושת וחקלאות, עובדים ביום זה. מובילי מוצרי יסוד, כמו לחם, מוצרי חלב פירות וירקות ותוצרת חלב יעבדו עד השעה 11:00 בבוקר, כאשר חנויות לממכר מזון, סופרים ומכולות פועלים בין השעות 6:00 ל-12:00 בצהריים.

מה לגבי תחבורה ציבורית?
התחבורה הציבורית ביום הבחירות פועלת במתכונת רגילה, כמעט לחלוטין. על פי קביעת ועדת הבחירות המרכזית, הנסיעה בחבורה ציבורית ביום זה חינם, החל מהשעה 20:00 בערב יום קודם הבחירות, קרי היום (שני) בלילה, ועד לתום השירות ביום הבחירות, מחר יום שלישי.

האם מותר לצלם בקלפי?
חל איסור על צילום בקלפי. האיסור חל גם על חברי ועדת הקלפי. יודגש, כי ועדת הבחירות המרכזית מינתה מפקחי טוהר בחירות, אשר יערכו סיורים ובדיקות בקלפיות השונות ברחבי הארץ, ורק להם הזכות לצלם בשטח הקלפי בהתאם להחלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל.


מפקחי טוהר הבחירות. קרדיט: ועדת הבחירות המרכזית

מתי יהיה תוצאות הבחירות?
הקלפיות נסגרות בשעה 22:00 והספירה מתחילה מיד, אך התוצאות המלאות יגיעו רק בשעות הבוקר המוקדמות של יום שלישי. פרסום התוצאות הסופיות תוך 8 ימים אחרי יום הבחירות​ שחל בתאריך ​10/03/2020, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט ניל הנדל יעניק לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את תוצאות הבחירות, והנשיא יתחיל בסבב התייעצות בניסיון להרכיב את הממשלה הבאה.

"אנחנו ב'חדשות JDN' נהיה כאן בשעה 22:00 בדיוק, עם תוצאות המדגמים של כל ערוצי התקשורת, ובהמשך הלילה עם פרשנויות ודיווחים ישירים מכל המטות, ונאומי הניצחון / ההפסד מכל המפלגות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חייבים להביא משהו מזהה??

למה לא זוכרים אותנו מפעמים קודמות???

הרי רק בשנה האחרונה היינו בקלפי פעמיים????!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture