David Cohen/Flash90

גפני לJDN: "לא תהיה הצבעה על בחירות נוספות – יצטרכו למצוא פתרון" • צפו

יו"ר דגל התורה בראיון ל'חדשות JDN': "הנציגים הדתיים לא דואגים לרבנות - סמוטריץ' במצוקה גדולה". נאמן לימין: "גנץ ועמיר פרץ צריכים להתגמש, מוכנים להתגמש בדברים אחרים". תמיכת הגר"מ מאזוז: "אמירה חשובה מאין כמותה" • הראיון המלא הערב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מתייחס היום (ראשון) בראיון וידאו ל'חדשות JDN' לפגישתו הבוקר עם ראש ישיבת כסא רחמים מרן הגאון רבי מאיר מזוז שהורה לתמוך ביהדות התורה: "זאת ההזדמנות להודות להרב מאיר מאזוז שליט"א שהוא מביע בנו תמיכה ברורה, חד משמעית, והוא אומר את זה במפורש, אנחנו נשמעים לרבנים, לגדולי התורה, הוא אומר 'אני עצמי מצביע ג' והוא אומר לכולם להצביע ג', אני מודה לו על הדבר הזה, זה בעת אימון מאוד חשובה מבחינתנו, ואנחנו שמחים על כך ומודים לו על כך".

בראיון התייחס לדיווחים שהופצו אתמול כי הגר"מ מאזוז תומך במפלגה אחרת: "דווקא הוא דיבר על זה שלוקחים הקלטות שלו ומשנים וחותכים, גוזרים, הוא לא אמרת בשום מקום, הוא לא אמר מעבר לעובדה הזאת שהוא אמר היום באופן ברור היום בבוקר, זה נקבע כבר קודם, שהוא אמר ש'אני מצביע ג', ואני אומר שזה מצווה להצביע ג', כל בדברים האחרים ממילא לא דברים רלוונטיים".

לדברי גפני לא מדובר על מאבק בתוך המפלגות החרדיות אלה הצלת קולות שיכולים להיזרק לפח: "יש רבים שאומרים שחלק מהאנשים שלו מצביעים ליכוד, אפילו מצביעים לבן גביר שזה קולות שהולכים לאיבוד, האמירה שלו להצביע ג' היא אמירה חשובה מאין כמותה אצל ציבור גדול, שהציבור הזה איננו ציבור חרדי, הוא ציבור שהוא חסיד של הרב מאזוז והאמירה הזאת שלו היא חשובה מבחינתנו מאוד מאוד".

בראיון שיפורסם במלאו הערב כאן ב'חדשות JDN' מגיב יו"ר דגל התורה להקלטה שפורסמה בשבוע שעבר באתר 'סרוגים' בו נשמע יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' במתקפה חריפה נגדו ומאשים אותו בהרס הרבנות: "נציגי הצינות הדתית לא דואגים לרבנות, אולי מישהו יראה לי משהו שהם עשו בעניין של הרבנות שאפשר להתהדר בזה, אני כל הזמן מגן על כבודם, אני כל הזמן נאבק על מעמדם".

לדבריו, "מה שסמוטריץ' אומר זה מכיוון שהראש שלו כנראה נמצא במקום אחר ואל תדון את חברך בשעת צערו, ואל תדון בן אדם שנצמא בשעת כעסו, הוא מכיר את הדברים, הוא יודע שאני נלחם בשביל הרבנות, הוא יודע את זה, אמרתי גם שאחת הסיבות זה הנושא שאחרת יש את הרפורמיים". עוד הוסיף כי, "מה שסמוטריץ אומר, בסדר, הוא נמצא במצוקה גדולה, אני מבין אותו".

בראיון מתייחס גפני למסע 'לבקש רחמים' של גדולי הדור ואומר כי, "המציאות הזאת שאנחנו רואים את מרן שר התורה יוצא בכל הכוח, אתמול הייתי איתו בבית שמש בגשם שוטף והוא לא וויתר על העניין והוא מרגיש אחריות כלפי הדבר הזה, אותו דבר עם ראש הישיבה ר' גרשון אדלשטיין, הם מתמסרים לעניין, והמציאות הזאת שהציבור רואה את זה והרבנים נמצאים בעניין, אין חריקות ואני מקווה שהתוצאות יהיו בהתאם".

עוד הוסיף בראיון כי, "לא תהיה היום הצבעה על בחירות נוספות, אי אפשר להעביר החלטה כזאת, יצטרכו למצוא פתרון, ואני מאוד מקווה שיימצא פתרון, אין מציאות כזאת, אני לא רואה מישהו שהיום יצביע בעד בחירות נוספות". לטענתו, "מי שצריך להתגמש זה דווקא הצד השני, מי שצריך להתגמש זה בני גנץ, זה עמיר פרץ, אנחנו לא הולכים להתגמש בדבר הזה (הליכה עם הימין), אנחנו מוכנים להתגמש בדברים אחרים, לא בנושא הזה".

ראיון המלא המלא הערב ב'חדשות JDN'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אי אפשר לצפות בהסרטות. למה?? כל רגע נקטע!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture