Flash90

משרד הבריאות קורא לציבור לממש את זכותו הדמוקרטית

בחירות בצל הקורונה: משרד הבריאות קורא לציבור לא לחשוש לאור התפשטות נגיף הקורונה ולממש את זכותו הדמוקרטית בקלפי. מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי האירוע בשליטה היות ומספר החולים בישראל מצומצם מאוד ואין הדבקות מקומיות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) הודעה לקראת הבחירות שיתקיימו מחר, וקרא לציבור הישראלי לא לחשוש לאור התפשטות נגיף הקורונה ולממש את זכותו הדמוקרטית.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי האירוע בשליטה היות ומספר החולים בישראל מצומצם מאוד ואין הדבקות מקומיות. "חשוב לנו שתממשו את זכותכם הדמוקרטית ותגיעו להצביע. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ומבצעים התאמות גם לטובת האנשים שנמצאים בבידוד ביתי כך שיוכלו ללכת להמשיך להצביע", אמר סימן טוב.

משרד הבריאות הבהיר בהודעתו כי הקלפיות בישראל בטוחות ואין צורך באמצעי מיגון כלשהם ביום הבחירות ובכלל. כמו כן הובהר, כי קיימות קלפיות מיוחדות למבודדי בית. עוד נמסר, כי למבודדי בית אסור להגיע לקלפיות רגילות וכי למשרד הבריאות יש רשימה של מבודדי בית איתם נמצא המשרד בקשר ישיר (כ-5630 מבודדי בית).כמו כן, משרד הבריאות ביקש להבהיר כי למבודד בית שניכרים בו סימני מחלה אסור להגיע לשום קלפי, גם לא לקלפי המיוחדת למבודדי בית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אף הוא למצב במוקד הבריאות לאומי בקריית מלאכי ואמר: "אנחנו בתוך משבר קורונה עולמי אבל אין מדינה שנערכה יותר טוב מאיתנו. אנחנו מבקשים להבהיר שאפשר ללכת להצביע בלי לחשוש. וודאי יהיו פרובוקציות, אך אין שום בסיס לחששות. צאו להצביע. הדמוקרטיה וההצבעה זו זכות וחובה דמוקרטית. הנגיף נשלט". ליצמן הוסיף: "לא נסבול פרובוקציות ופייק ניוז על קורונה בבחירות. אין צורך לבוא לקלפי עם מסכה. מי שחשודים הולכים לקלפיות ייעודיות".

על פי הנחיות משרד הבריאות לבוחרים המצויים בבידוד בית, הם רשאים לצאת מהבידוד לצורך הצבעה בלבד ובקלפי ייעודית, רק אם אינם סובלים מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום גוף מעל 38 מעלות צלזיוס, שיעול או קושי בנשימה. אחרת, יוכלו לפקוד את הקלפי אך ורק לאחר קבלת אישור מרופא מחוזי.

הבוחרים המצויים בבידוד בית יגיעו לקלפיות ברכב פרטי בלבד, ללא עצירות ביניים וככל הניתן ללא מלווים. אם המצביע זקוק למלווה, האחרון ימצא לצדו בכל זמן. בהגעה לקלפי על השניים לעטות מסכה או בד זמין אחר לכיסוי הפה והאף. אם נדרשת עזרת המלווה בפעולת ההצבעה המעשית בתוך ההצבעה, עליו לעטות כפפות.

בתוך כך, במד"א ובוועדת הבחירות המרכזית נערכים לאפשר ליותר מ-5,000 אזרחים שנתונים בבידוד ביתי בעקבות נגיף הקורונה לממש את זכותם ולהצביע ב-16 קלפיות ייעודיות. אחר הצהריים קיים מד"א תדרוך שבו הציג את אופן הפעלת הקלפיות הללו. פרמדיק מכוסה מכף רגל ועד ראש וממוגן במסכה ובכיסוי עיניים יפגוש את המצביעים. כל בוחר יתבקש לחטא את ידיו ואז יקבל ערכה ובה כפפות ומעטפה. הפרמדיק יבקש תעודת זהות ועשוי לבקש להסיר את מסכת המגן לזמן קצר כדי לאמת את זהות הבוחרים.

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר כי "מגן דוד אדום נענה לבקשת מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ויסייע לאפשר לישראלים אשר נמצאים בבידוד לממש את זכותם הדמוקרטית, ולהצביע בבחירות לכנסת, תוך הקפדה מלאה ושמירה על בריאות הציבור. מתנדבי מד"א שנרתמו למשימה, ויפעלו בקלפיות המיוחדות, מטעם ועדת הבחירות המרכזית, ימוגנו ברמה הגבוהה ביותר, בערכות ייעודיות נגד הידבקות. מגן דוד אדום עובד בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, ועדת הבחירות המרכזית ושאר הגורמים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך איש מד"א בכל קלפי עם קורונומט או מכשיר לזיהוי קורונה במיוחד בערים גדולות בהם יהיו תורים ארוכים בקלפיות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture