צילום: ויקיפדיה

מדגמים בארה"ב: ניצחון לביידן עם 8 מדינות, סנדרס ניצח בקליפורניה

ה"סופר טיוזדיי": לפי תוצאות הסקרים שלאחר סגירת הקלפיות, סגן הנשיא לשעבר השיג שורת ניצחונות. בלומברג ניצח רק בסמואה, דיווחים שישקול מחדש את מועמדותו. הבחירות התקיימו אתמול ב-14 מדינות ובמסגרתן יחולקו 1,344 צירים סך הכל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ניצח הלילה (שלישי) בשמונה מדינות שכבר סיימו להצביע הבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית מתוך -14 מדינות בהן נערכה אתמול הצבעה – כך מעריכים המדגמים והתחזיות בתקשורת האמריקנית. הסנטור ברני סנדרס ניצח ב-4 מדינות, בהן בקליפורניה בעלת הצירים הרבים ביותר, ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג ניצח נכון לעכשיו במדינה אחת בלבד.

ביידן ניצח ככל הנראה בוירג'יניה, אלבמה, קרוליינה הצפונית, אוקלהומה, טנסי, ארקנסו, מינסוטה, ומסצ'וסטס. הסנטור ברני סנדרס ניצח בקליפורניה, קולורדו, יוטה ובמדינת האם שלו ורמונט. ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג ניצח בסמואה האמריקנית, שאזרחיה מצביעים בבחירות המקדימות, אך לא בכלליות. הסנטורית אליזבת וורן הרחק מאחור ואף הפסידה במדינת הבית שלה, מסצ'וסטס.

בטקסס ובמיין טרם הוכרז המנצח. יצוין ש-1,344 צירים יחולקו במהלך יום הבחירות. הצירים, חשוב להדגיש, יחולקו לפי שיעור התמיכה בכל מדינה, ולא יוענקו כולם למנצח – אך כדי להשיג אפילו אחד מהם, ברוב המדינות נדרש כל מועמד להשיג שיעור תמיכה של לפחות 15%. כדי לזכות במועמדות בוועידה הדמוקרטית בקיץ, יש צורך ב-1,991 צירים. מי שהחזיק ברוב הצירים נכון לאתמול היה סנדרס, עם 60, ואחריו ביידן, עם 54.

ביידן חגג הלילה: "זה מרגיש טוב, אני מקווה להצליח במדינות נוספות", אמר מיד לאחר ההכרזה עליו כמנצח בווירג'יניה. כמה שעות לאחר מכן עלה לנאום מול תומכיו בלוס אנג'לס, ואמר: "זה לילה טוב, הוא הולך ומשתפר. לא סתם קוראים לו סופר טיוזדיי". ביידן הוסיף: "לאלו שנפלו, לאלו שלא ספרו אותם, לאלו שנשארו מאוחר, הקמפיין הזה הוא בשבליכם".

בלומברג שניצח רק בטריטוריית סמואה האמריקנית אמר הלילה כי "אני לא פורש", אך ברשת NBC דווח כי "מחר בלומברג יבצע הערכת מצב בנוגע להמשך דרכו במרוץ". גם במפלגה הרפובליקנית נערכות הבחירות המקדימות, אך שם לא נרשמו הפתעות כלל וכלל. הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, צפוי להישאר מועמד המפלגה הרפובליקנית גם בבחירות 2020.

שני "הפרסים" הגדולים במיוחד הם הצירים של מדינות הענק קליפורניה (415 במספר, הכי הרבה שמעניקה מדינה כלשהי בפריימריז) וטקסס (228). הבחירות התקיימו גם אלבמה (52 צירים), ארקנסו (31), קולורדו (67), מיין (24), מסצ'וסטס (91), מינסוטה (75), צפון קרוליינה (110), אוקלהומה (37), טנסי (64), יוטה (29) ורמונט (16), וירג'יניה (99) והטריטוריה של סמואה האמריקנית (6).

עד ל-"סופר טיוזדיי" הצביעו האזרחים בארבע מדינות: איווה, ניו המפשייר, נוואדה וקרוליינה הדרומית, והעניקו למתמודדים 154 צירים המהווים פחות מ־4% מסך הצירים בארה"ב כולה – 3,979 צירים. עם פרישתם של פיט בוטג'ג', איימי קלובשר ובטו או'רורק – הודיע כל אחד מהשלושה על תמיכתם של בג'ו ביידן.

בוטיג'ג', שספג בתחילת השבוע הפסד כואב מדינת דרום קרוליינה, התייצב מול תומכיו בעיר הולדתו והודיע על פרישה מהמרוץ לתפקיד. בפריימריז האחרונים בדרום קרוליינה הגיע בוטיג'ג' למקום הרביעי, עם 8.2% מהקולות בלבד. הכשלון של בוטיג'ג' הגיע מאחר שהוא לא הצליח מעולם להרחיב בצורה ממשית את קהל המצביעים שעמד מאחוריו, במיוחד לקהלים לא לבנים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שתי נקניקים יותר גרוע מגנץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture