צילום: הדס פרוש / Flash90     

סגל: "את הסיכוי היחיד של נתניהו לממשלה עם אבי גבאי – אני סיכלתי"

עמית סגל הפרשן הפוליטי של חברת 'החדשות' התייחס להקלטות שחשף בהם נשמע יועצו של גנץ מדבר בגנותו ואמר כי ,"אני חושב שאם היה יועצו של נתניהו היה אומר שבגלל החקירות הוא לא פועל לטובת המדינה, היו עוסקים בדברים שאמר ולא במי שהשיג את ההקלטה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עמית הפרשן הפוליטי הבכיר של 'חדשות 12' התייחס הבוקר (חמישי) בראיון מיוחד ב'גלי צה"ל' לסערה שהתעוררה בעקבות החשיפה הקלטה בה נשמע יועצו הקרוב של בני גנץ, ישראל בכר, מטיל ספק בכשירותו של גנץ לכהן כראש הממשלה.

אחרי שסגל פרסם את ההקלטה של בכר, התקשורת התעסקה בצייד אחרי הגורם המקליט במקום להתעסק במהות ובדברים שאמר בכר, יומיים לאחר מכן, פרסמה העיתונאית אילנה דיין הקלטה בה נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם הגורם שהקליט את בכר ומנחה אותו להקליט ולפרסם את הדברים.

סגל דחה את הטענות כביכול חשיפת ההקלטות הביאו להישג של נתניהו בבחירות אחרונות ואמר כי, "ב-72 השעות האחרונות (שלפני הבחירות) קרו דברים שמסעירים את הברנז'ה אבל לא השפיעו".

עמית סגל הוסיף: "אני חושב שאם היה יועץ של נתניהו שהיה אומר שבגלל החקירות הוא לא פועל לטובת המדינה, היו עוסקים בזה שבוע ולא היו עוסקים במי השיג את ההקלטה. איך אני יודע? כי כעבור 48 שעות ישבה באולפן אילנה דיין והציגה הקלטות של נתן אשל. יש הנחה שלא בדקתי, שאת ההקלטה הביא יועץ של גנץ, אבל לא היה עיסוק בשאלה מי הביא את ההקלטה. במקום להתעסק בסיפור עצמו מתעסקים במוסריות ההקלטה".

סגל הדגיש כי אינו חולק שאכן דיין הביאה סקופ עיתונאי שראוי לפרסום, אבל לו היה מדובר במקרה הפוך לא היה בזה כזה עיסוק תקשורתי. היה עיסוק בשאלה האם רב יכול להקליט. המטרה הייתה לעקר את הדיון בהקלטת בכר. הדיון היה להערכתי נגוע בהשקפה פוליטית".

לשאלה האם דבריו של בכר על בני גנץ חשובים יותר מהעובדה שנתניהו היה מעורב בפרסום ההקלטות אמר סגל, "אם נתניהו היה שולח חפרפרת להקליט ולהפיל בפח יועץ של מישהו אחר, זה היה ווטרגייט. אבל זה היה חלק מקמפיין שבו כל פעם אתה חושב שהגעת לתחתית ושומע נקישות מלמטה".

עמית סגל שנחשב כהיום לפרשן הפוליטי המוערך ביותר, ודעותיו הימניות ידועות לכולם התייחס גם לטענות של אנשי תקשורת מהשמאל שטוענים כי הוא בסה"כ "שופר" של נתניהו, "מי שאומר את זה לא רוצה רק לפגוע בי, אלא למנוע את המצב החמור שנשמעות דעות אחרות. אני מזכיר שאת הסיכוי היחיד של נתניהו לממשלה בשנה האחרונה, עם ההצעה לאבי גבאי וטל רוסו, אני סיכלתי כשפרסמתי את השיחות. מה שמפריע להם זה לא ביבי, זה האידאולוגיה. עד שהגעתי לתקשורת הישראלית לא היה אדם אחד שחשב שלהביא לכאן חבורה של רוצחים זו טעות", אמר סגל.

בנוסף התייחס ל'פלונטר הפוליטי' ואמר כי, "שתי הנחות יסוד הוכחו בבחירות כנכונות, תזה אחת של נתניהו, שבלי המשותפת אין לגנץ ממשלה, והתזה של סער, שלנתניהו אין ממשלה. הוא לא יכול למצות את הרוב הימני בציבור. מרגישים שהפעם זה ייגמר אחרת כי שני הצדדים יוצאים בתחושה חבולה. גנץ חשב שהוא הולך לרסק את הליכוד והימין, הוא חשב שיהיה לו רוב מספיק גדול כדי להעביר חלקים מהבלוק. נתניהו יוצא חבול כי החיים הם משחק של ציפיות, בהשוואה לליל הבחירות הוא מאוכזב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture