צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד החינוך: "נערכים לשיבוש משמעותי של שגרת הלימודים"

מנכ"ל משרד החינוך שיגר אגרת למנהלים: "מניעה או דחייה של התפרצות הנגיף היא המשימה הלאומית החשובה ביותר העומדת כרגע לפנינו. חשיבות כל יתר המשימות, כולל לימודים כסדרם, משנית למאמץ העיקרי של עיכוב ההדבקה ההמונית בישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב שיגר הבוקר אגרת למנהלים במערכת החינוך בעקבות התפשטות נגיף הקורונה: "בימים ובשעות האחרונות אנו עדים להתפרצות נגיף הקורונה בישראל. התנועה האנושית הסואנת על פני הגלובוס האיצה את מפת ההתפשטות של הנגיף לכל קצוות תבל וגם אל תוך ישראל, ובכך הציבה לנו אתגר כביר עמו אנו נאלצים להתמודד".

"יש מעט שעות בחיי אומה, בהן נעשית שליחותנו החינוכית משנית למשימה לאומית העולה עליה בחשיבותה. השעה הזו היא השעה. מניעה או דחייה של התפרצות הנגיף היא המשימה הלאומית החשובה ביותר העומדת כרגע לפנינו, ולמען השגת המטרה הזו נרתמות כל המערכות, כולל מערכת החינוך".

"עלינו לזכור שבכל יום שעובר מבינה האנושות את הנגיף טוב יותר, ומתקדמת צעד נוסף במאבק בו עד להשתלטות עליו. על כן חשיבות כל יתר המשימות, כולל לימודים כסדרם, משנית למאמץ העיקרי של עיכוב ההדבקה ההמונית בישראל".

"הודות להיערכות מוקדמת רצינית ומחמירה, ישראל היא כרגע אחת המדינות המאורגנות בעולם מבחינת השליטה בנגיף. על כן, נכון לעת הזאת, האתגר המרכזי עמו אנו במערכת החינוך מתמודדים, הוא שמירת שגרת הלימודים תוך הקטנת חשיפה אפשרית לנגיף במוסדות החינוך למינימום האפשרי ושמירת הקשר מול אנשי הצוותים החינוכיים והתלמידים וילדי הגן שהוכנסו לבידוד בית".

"אנו מנהלים מעקב רצוף אחר מי שמוכנס לבידוד בית ותופרים תוך כדי תנועה חליפות ייעודיות ללמידה מרחוק, שיצמצמו את הנזק שבהפסד הלימודים. ואולם, בהיותנו אנשים מעשיים, הנחת העבודה שלנו היא שהמצב יוחמר והמערכה תחריף, לרבות שיבוש משמעותי יותר של שגרת הלימודים, וגם לכך אנו מכינים את עצמנו".

"כולי תקווה שלא נגיע לשם. אבל אם נגיע, נבין כולנו את גודל השעה ונדע להקטין את הנזק למהלך הלמידה עד למינימום האפשרי. אנו, במטה משרד החינוך, מכינים את המערכת להתמודדות עם כל התרחישים האפשריים ומקווים לטוב. תתפתח המערכה כפי שתתפתח, אני סומך עליכם ובוטח בכם שבעזרת המקצועיות, האחריות והמסירות שלכם, נדע לעמוד באתגר על הצד הטוב ביותר שניתן".

כזכור, משרד התחבורה פרסם הבוקר שורת הגבלות חדשות למשתמשי התחבורה הציבורית בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל. על פי ההנחיות, שורת המושבים הראשונים באוטובוסים תיחסם בסרט סימון כדי למנוע ישיבת נוסעים, בקווים הבין-עירוניים תיאסר הסעת נוסעים בעמידה וכמו כן חברות התחבורה יערכו במתכונת חירום למקרה של מחסור בנהגים.

במכתב ששלח מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, הובהרו הכללים לנהגים, ובהם החלטה על ביטול ישיבת נוסעים בקרבת הנהג. לפי ההחלטה, שורת המושבים הראשונה בכל אוטובוס יישאר ריק על מנת ליצור חיץ בין הנוסעים לנהג במהלך הנסיעה.

התחבורה הציבורית תמשיך כסדרה, אולם במשרד התחבורה נערכים לאפשרות של מחסור חמור בכוח אדם. מפעילי התחבורה הציבורית התבקשו להעביר שתי תכניות חירום: האחת מתבססת על צמצום של 10% במצבת הנהגים, והשנייה במקרה של צמצום ב-25 אחוזים במצבת הנהגים.

"מאז החל המשבר אנחנו בוחנים מול המל"ל ומשרד הבריאות את השלכותיו על תחום התחבורה", אמר סמוטריץ'. "נעשה הכול כדי למזער את קצב ההדבקה של הנגיף. יש לנו אחריות כבדה, ואנחנו מתייחסים לצעדי המניעה במלוא הרצינות. ייתכן ותהיה חוסר נעימות, אך מול הצעדים שמטרתם הצלת חיי אדם אין ספק שנכון להתנהל בניהול סיכונים מחמיר".

לאחר שאמש הודיע משרד הבריאות כי בישראל ישנם 39 חולי קורונה, צפויות היום ככל הנראה החלטות על הרחב הבידוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול כי יוחלט אם התפשטות הנגיף תוביל להחלטה על חובת בידוד ביתי של המגיעים לישראל מכל מדינות העולם. נתניהו אמר את הדברים במהלך תדרוך שערך בלשכתו בירושלים לצד שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

תמונת המצב בישראל עד כה: 26,561 בידודי בית עד כה, 22,300 נמצאים כעת בבידוד ביתי, 2,573 אנשים החלו היום בבידוד ביתי, 3,872 בדיקות לגילוי קורונה, 39 מקרים אומתו עד כה, 33 מתוכם במצב קל, 1 במצב בינוני, 1 במצב קשה, 4 אנשים החלימו ב"ה לגמרי מהנגיף. עד כה לא נרשמו מקרי מוות בישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להתחיל לסגור ערים בקרוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture