Yonatan Sindel/Flash90

המכשולים בדרך לממשלת המיעוט של גנץ: טרופר מתנגד ואשכנזי מסתייג

ח"כ חילי טרופר, המקורב לגנץ, מתנגד לממשלה בתמיכת המשותפת, אך עשוי "להתיישר" או להתפטר. חבר "הקוקפיט" גבי אשכנזי "ממתין להתפתחויות". גנץ בשיחות סגורות: "במקרה הרע – ממשלה צרה תחזיק שנה וחצי" • וגם: הצעות הפשרה להאוזר והנדל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ חילי טרופר, המקורב ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ונחשב לסמן ימיני ב'חוסן לישראל', מתנגד להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת והביע את דעתו בסוגייה בשיחות פנימיות – כך דווח ב'חדשות 12'. אלא שבניגוד להאוזר והנדל שככל הנראה צפויים להתנגד להקמת ממשלה כזו אם תובא לאישור הכנסת – טרופר עשוי "להתיישר" ולהצביע בעד – או שיבחר להתפטר מהכנסת.

עוד דווח על ידי עמית סגל כי קולו של בכיר כחול לבן וחבר ה"קוקפיט", ח"כ גבי אשכנזי, לא נשמע בימים האחרונים והוא לא הביע תמיכה פומבית במהלך, אך על פי הדיווח הוא עצמו מתנגד לממשלת מיעוט אבל לא יצא החוצה. "או שהוא יקבל את דין התנועה, או שמתלבט אם לצאת, או שממתין להתפתחויות לפני הכרעה סופית", מעריך סגל.

בתוך כך, גנץ נפגש הערב עם חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, שנכון לעכשיו עדיין מתנגדים בנחרצות לאפשרות של הקמתת שלה שכזאת, ואמר להם כי "עדיין לא התקבלה החלטה בנוגע להרכב הממשלה הבאה, לכשתתקבל אני מצפה מכם לתמוך בכל החלטה של הסיעה ולהצביע בעד ממשלה של כחול לבן, אתם אנשים אחראיים ומצופה מכם לפעול כך" – כך פורסם ב'כאן חדשות'.

יערה שפירא דיווחה כי בכחול לבן הציעו להנדל והאוזר בהצעות שונות, כדי לשכנע אותם לחזור בהם מסירובם לתמוך בממשלת מיעוט בתמיכת חברי הרשימה המשותפת. לפי אחד הרעיונות, ישולבו השניים במשא ומתן הקואליציוני מול הרשימה, כדי לפקח על הסיכומים שיושגו וכדי לוודא ששום דבר לא נוגד עקרונות אידיאולוגיים שחשובים להם.

הצעה נוספת מדברת על קביעת תקופת מבחן של כמה חודשים לממשלה שכזו, כדי לראות האם הרשימה המשותפת מטרפדת או מונעת מהלכים והחלטות שחשובים לכחול לבן ולפלג של תל"ם באופן ספציפי. על פי ההצעה, אם יוחלט ששיתוף הפעולה אינו עובד תפורק אותה קואליציה, אפילו במחיר של הליכה לבחירות.

בסביבתם של הנדל והאוזר אמרו כי "מילה זו מילה. לא נפעל בניגוד להבטחותינו טרם הבחירות". עוד אמרו הגורמים כי השניים פועלים יחד להקמת ממשלת אחדות – וכי זו מטרת העל מבחינתם. בנוסף, בשיחה שקיים אמש ח"כ יועז הנדל עם חניכי מכינות שהגיעו להפגין מול ביתו והוא הכניס אותם לביתו, הוא נשאל אם היה מוכן לאחדות עם נתניהו בניגוד לעמדת כחול לבן והשיב: "צריך לדבר בלי הנחות יסוד".

ב'חדשות 13' דווח כי גנץ אמר בימים האחרונים למקורביו שהממשלה שהוא מקדם עלולה לא להאריך ימים. "עם ממשלה צרה נעביר תקציב ונרפא את החברה מנזקי נתניהו", אמר. "במקרה הפחות טוב היא תחזיק לפחות שנה וחצי ונגיע לבחירות כשאנחנו אוחזים בשלטון. במקרה הטוב המפלגות החרדיות ייכנסו מעט אחר כך, לכן יש חשיבות בחקיקת החוקים האזרחיים בתחילת כהונת הממשלה וכך למפלגות החרדיות יהיה תמריץ להיכנס לממשלה על מנת להשפיע מבפנים".

בינתיים, מחר צפויים חברי הכנסת עפר שלח ואבי ניסנקורן מכחול לבן להיפגש עם נציגי הרשימה המשותפת. ארבעה חברי כנסת יגיעו מכל סיעה, ובהם גם נציג מבל"ד. הרשימה המשותפת טרם גיבשה החלטה סופית באשר להמלצה על יושב ראש כחול לבן בני גנץ לנשיא לצורך הרכבת הממשלה. חברת הכנסת היבא יזבק מבל"ד הבהירה הבוקר שמפלגתה תתנגד להמלצה על יו"ר כחול לבן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הבנתי על מה מתבסס הביטחון של שחור לבן שממשלת מיעוט תחזיק שנה וחצי ואחר כך יגשו לבחירות כשהם בשילטון אתם פשוט מפלגה הזויה שמתקדמת קדימה לתהום פשוט שכשתלחו על מהלך כזה חודשיים אחר כך כשיוכרז על בחירות בפעם הרבעיות אתם נמחקים ומתהדים מהמפה הפוליטי זה תרחיש ודאי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture