צילומים: פלאש 90

בעקבות החלטת משרד הבריאות: ארקיע וישראייר מפסיקות לטוס לחו"ל

בעקבות ההחלטה על חובת בידוד לכל השבים מחו"ל: ארקיע מבטלת באופן מיידי את כל טיסותיה הבינלאומיות. ישראייר הודיעה כי הטיסות יבוטלו מתחילת השבוע הבא. גם וויזאייר הודיעה על הפסקת טיסותיה לארץ. אל על תמשיך להפעיל טיסות על פי הצורך

בעקבות החלטת הממשלה על חובת בידוד לשבים מכל היעדים בחו"ל: חברת התעופה ארקיע מבטלת באופן מיידי את כל טיסותיה הבינלאומיות. ישראייר הודיעה כי הטיסות יבוטלו לפי שעה מתחילת השבוע הבא עד לסוף חודש מרץ. גם וויזאייר הודיעה על הפסקת טיסותיה לארץ מ-12 במרץ עד ל-23 במרץ. חברת אל על הודיעה כי תמשיך להפעיל טיסות על פי הצורך.

מישראייר נמסר כי, "בעקבות הודעת ראש הממשלה ומשרד הבריאות, ישראייר תפעל עד לסוף השבוע להחזיר את כלל נוסעיה השוהים בחו"ל. לאחר מכן תבטל החברה את טיסותיה הבינלאומיות המתוכננות עד לסוף חודש מרץ. הטיסות בנתיבים הפנים ארציים מחיפה ונתב"ג לרמון ימשיכו כסידרן. זוהי שעה קשה לענף התעופה והתיירות במדינת ישראל מאחלים החלמה מהירה לחולים ומקווים שניתן יהיה לחזור למסלול חיים תקין במהרה".

יו"ר "ארקיע" הודיע היום כי החברה צפויה להשבית את כל הפעילות הבין-לאומית שלה. בעלי "ארקיע", אבי נקש, הגיב להחלטה בחריפות: "זו מכת מוות. אין יותר תעופה ישראלית, לא ארקיע, לא אל על ולא ישראייר". על פי ההצהרות האחרונות של חברות התעופה הישראליות סביר להניח שנראה שנתב"ג צפוי להיות ריק גם במהלך חג הפסח, החל בתחילת חודש אפריל.

חברת אל על הודיעה כי תמשיך להפעיל טיסות על פי הצורך, על אף משבר הקורונה. עם זאת, החברה דוחה את השקתם של מספר קווים חדשים. מנכ"ל אל על גונן אוסישקין, אמר: "אל על רואה ערך עליון בשימור נתיבי האוויר לישראל וממנה גם בשעת חירום ולכן תוסיף להפעיל טיסות לאמריקה, אירופה ואפריקה וזאת בהתאם לביקושים ולצורך".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי "אחרי יממה של דיונים מורכבים קיבלנו החלטה: כל מי שיגיע לישראל מחו"ל ייכנס לבידוד של 14 יום. זו החלטה קשה, אבל היא חיונית כדי לשמור על בריאות הציבור – ובריאות הציבור קודמת לפני הכל. ההחלטה הזאת תהיה בתוקף לשבועיים, במקביל אנחנו מקבלים החלטות כדי לשמור על כלכלת ישראל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו קיים היום סדרת דיונים בהובלתו בנושא נגיף הקורונה, בלשכת רה"מ בירושלים. בדיונים נדונה מדיניות הנכנסים לישראל מחו"ל, היערכות כלכלית, וכן דיון מדעי-טכנולוגי על נגיף הקורונה בהשתתפות מומחים.

בדיונים השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר הכלכלה אלי כהן, שר התיירות יריב לוין, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ, שר החקלאות צחי הנגבי, שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, מנכ"לי משרדי הממשלה הרלוונטיים, גורמים ממשרד הביטחון, מנהל המכון הביולוגי, המדען הראשי במשרד המדע והטכנולוגיה, יו"ר רשות החדשנות וגורמים נוספים.

משרד הבריאות הבהיר כי החל מהיום (שני) בשעה 20:00, תושב ישראל השב לארץ מכל מדינה שהיא יהיה מחויב בבידוד בית למשך 14 יום ממועד חזרתו. בהתאם לכך, החל ממועד זה, תתאפשר כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל רק אם יש להם יכולת מוכחת לבידוד בית בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לגבי תיירים הנמצאים בישראל, יינתן להם זמן לעזוב את ישראל באופן מסודר בימים הקרובים. עד למועד עזיבתם הם יחויבו בשמירה על 5 כללים: אם יש תסמינים – יש להתקשר למד"א באופן מידי. להקפיד הקפדה יתירה על היגיינה. להימנע ככל הניתן מהתקהלויות. לא ניתן לצאת למדינות שכנות ולחזור לישראל. יש לתעד את מסלול השהייה בישראל.

מי ששב לישראל ממדינות אחרות ב-14 יום האחרונים, ואינו נמצא כבר בבידוד בית על פי הוראות משרד הבריאות, אינו מחויב בבידוד בית, אך אם הוא יחוש בתסמיני המחלה, הוא מחויב להיכנס לבידוד בית באופן מידי וליצור קשר עם מד"א להמשך בירור רפואי. יובהר, כי אנשים שנמצאים כבר בבידוד על פי הוראות קודמות של משרד הבריאות – ימשיכו את הבידוד עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתם לארץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו