צילום: פלאש 90

זעם בשמאל: "פרץ בהלם – שתחזיר את המנדט"; שמחה בימין: "ונהפוך הוא"

יו"ר מרצ הגיב להודעת אורלי לוי אבקסיס: "עליה לפנות את מקומה בכנסת". גורמים בעבודה: "עמיר פרץ חש נבגד". משמעות ההצהרה: יש רוב בכנסת נגד ממשלת מיעוט בראשות גנץ בתמיכת המשותפת. הערכות במערכת הפוליטית: היא בדרך לליכוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ הגיב להודעת יו"ר גשר ח"כ אורלי לוי אבקסיס כי היא לא תתמוך בהקמת ממשלה בתמיכת בל"ד והרשימה המשותפת וכי היא לא רואה את עצמה מחויבת יותר להסכם של העבודה עם מרצ: :"ח"כ אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים", אמר הורביץ.

לדבריו, "לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים. עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה. ממשלה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת היא צו השעה. יש לסיים את כהונת הנאשם נתניהו ויפה שעה אחת קודם".

גורמים במפלגת העבודה אמרו כי המהלך של לוי-אבקסיס לא תואם מראש עם יו"ר מפלגת העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ וכי הוא הופתע מההצהרה שלה. "עמיר פרץ חש נבגד. הוא בהלם ממנה", אמרו בכירים במפלגת העבודה-גשר-מרצ. לדבריהם, "הוא היה מופתע מאוד, במיוחד כי היא הייתה מעודכנת במהלך לפני ואחרי הבחירות וגם ידעה על השיחות של פרץ עם גנץ".

בתגובה לביקורת על עמדתה, מקורבי לוי הסבירו: "היא אמרה שהיא בעד תמיכה של המשותפת בנושאים חברתיים, היא תמיד שיתפה פעולה עם כולם בנושאים חברתיים גם מימין וגם משמאל". עוד ציינו מקורביה: "בנושאים מדיניים תמיד אמרה את דעותיה ואמרה שגשר עצמאית. היא אפילו הותקפה כשאמרה שתהום פעורה בינה לבין מרצ בנושאים מדיניים וביטחוניים".

גם חבר הכנסת תמר זנברג, לשעבר יו"ר מר"צ, הגיבה בזעם להודעת לוי-אבקסיס: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו – בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית – מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".

שמחה בימין

משמעות ההצהרה של לוי-אבקסיס היא שיש רוב בכנסת נגד ממשלת מיעוט בראשות יו"ר כחול לבן בני גנץ בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת. לוי-אבקסיס מצטרפת להתנגדות חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר להקמת ממשלת מיעוט, ובעקבות זאת לכחול לבן לא תהיה אפשרות לבצע את המהלך מבלי להזדקק לתמיכה של שלושת הח"כים מבל"ד, צעד שנפסל על ידי ראשי המפלגה בעבר. כך שיחד עם בלוק הימין-חרדים שמונה 58 ח"כים, יש 61 ח"כים שמתנגדים לכך.

בכירים בעבודה-גשר-מרצ העריכו שהיא בדרך לליכוד. הם הסיקו זאת לנוכח ההודעה החריפה והמפתיעה של אורלי לוי ולנוכח העובדה שהיא הסתירה את המהלך הזה ולא עדכנה את עמיר פרץ. "היא לא הייתה מתנהגת ככה אם היא לא היתה סוגרת מראש עם הליכוד", אמרו בכירים במפלגה. מאחורי הקלעים טוענים בליכוד כי מי שהיה מעורב במהלך הוא ג'קי לוי, איש הליכוד ואחיה של אורלי שהתנהלו עמו לא מעט שיחות בנושא.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מהליכוד הגיב להודעה של אבקסיס ועקץ: "משעשע לראות עיתונאים שכלל לא הפריע להם ש״כחול לבן״ דורסת את התחייבות הבחירות שלה לא להישען על הרשימה הערבית המשותפת, מכלים כעת את זעמם ותסכולם באורלי לוי על כך שלא הבהירה מראש לפני הבחירות שלא תתן ידה לממשלה מסוכנת כזו. אוי אוי אוי. זה לא אותו דבר? כל הכבוד לאורלי! פורים שמח".

השר זאב אלקין לא שכח את ההקשר החגיגי: "ונהפוך הוא. הרעיון ההזוי של ממשלת המיעוט, שתהיה תלויה באחמד טיבי וחבריו, כנראה מת בפורים הזה. פורים שמח". השרה ציפי חוטבלי כתבה הערב כי, "אורלי לוי עשתה הערב את המעשה הנכון מוסרית. לצד ההתנגדות הפנימית בכחול לבן של יועז הנדל וצביקה האוזר, הפוליטיקה הישראלית מתחלקת היום בין אילו שמבינים שעוד יש ציונות, ומצפון לבין אילו שמוכנים למכור הכל בשביל לגנוב בחירות".

אורלי לוי אבקסיס: "לא אתמוך בממשלה שנשענת על בל"ד והמשותפת"

כזכור, יו"ר מפלגת גשר ח"כ אורלי לוי אבקסיס הודיעה כי לא תתמוך בהקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ, בתמיכת בל"ד ובתמיכת הרשימה המשותפת. עוד הודיעה כי היא לא רואה את עצמה מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ.

בפוסט בדף הפייסבוק שלה כתבה לוי אבקסיס: "לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, כאשר לנגד עינינו מופרים נורמות ועקרונות בסיסיים, ברצוני להבהיר מספר דברים. כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ.

ח"כ אבקסיס הסבירה: "מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש".

עוד הבהירה יו"ר מפלגת גשר: "אותי זה לא מחייב. לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן".

"הבהרתי זאת גם לשותפי, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מיד לאחר הבחירות. אזרחי ישראל זכאים לצפות מנציגיהם לנהוג באחריות ובאמינות בקיום הבטחותיהם בעבורן קיבלו את המנדט", דבריה של אורלי לוי אבקסיס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
26 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שאורלי לוי תיכנס למיטה חולה כמו מפלגת הליכוד?
אין מעשה טיפשי מזה!
הרי ביבי יום או יומים שיזרוק אותה מהמפלגה כמו שהוא עשה לכל אלו שלא בטח בהם 100% שימותו למענו!!!!

על מה כחול לבן מתמרמרים? הם עשו אותו דבר בדיוק

דווקא הבוגדת הזאת מתאימה לליכוד ,
תן לה כסף וכבוד ונגמר הערכים,
גועל נפש.

גם עם היא תבגוד עדיין אין לנתניהו רוב לחסינות והכלא מתקרב בצעדי ענק

מי סומך כל מפלגת העבודה?
גבאי כמעט ערק בפעם הראשונה , ואחר כך פרץ ועכשיו אבוקסיס – כל זה בגלל שהכניסו מזרחים רודפי שררה לשורות התנועה

משום מה זה מרגיש לי כמו השמחה המוקדמת בליל הבחירות …..
גם אז ביבי הצהיר " יש לנו עריקים משמאל"….

יפה יפה

הכל תוכנן מראש .סוכם עם אחיה .תשמחו ותבינו שמראש זה ממשלת נפל לזמן קצר…הרי ליברמן כבר חזר בו במכתב לאלקין ולוין.. לבטח יעשה על גנץ סיבוב.שימו לב מתי לוי חזרה בה.כשמצאה את איווט בגוש השמאל.כמו תמיד ברחה ממנו

כול הכבוד לה עשתה בשכל עזבה חבורת ליצנים

כחול לבן בעצמם עשו זאת למצביעים על מה הם בהלם ? הם הרי פיתחו את השיטה הזאת …

כל הכבוד יש קונה עולמה בשעה

חצוף!!!
חתיכת גזען מדבר על מזרחיים, כל הבוגדים ובגד הבוגדים אשר בגדו לדורותיהם הם….

רבותי לא לשכוח: השם מנהל את העולם!!! לב מלכים ושרים ביד השם והוא מוביל את המהלכים כרצונו…

מה זה משנה עם פושעת או לא יציבה לנו כחרדים זה יתן קצת שקט והיה זה שכרינו וד"ל

למה לה אסור ולכחול לבן מותר, אפילו שגנץ לפיד ויעלון נשבעו שהם לא יסתמכו על הערבים?

אורלי לוי גיבורה, ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות

אורלי לוי עושה בשכל, הרי העבודה כבר גמורה, ובליכוד היא תשוריין עכשיו

גם בלעדיה צריך את בל"ד, אחרת זה שויון 58, אבל איתה יש לליכוד רוב, אם האוזר והנדל יימנעו

לכבוד הלטאי
אני מבין שמדובר במצביע מרץ ומשכך צורם לך
בא ונסביר לך משהו פשוט מאד שלושה אשכנזים חושבים שבלד לא מסוכנת כמו נתניהו מה שלא חושב כך ספרדי אחד שפוי ואם בשררה עסקינן תנסה להסביר אותם בהגיון אחר

לכבוד הלטאי
אני מבין שמדובר במצביע מרץ ומשכך צורם לך
בא ונסביר לך משהו פשוט מאד שלושה אשכנזים חושבים שבלד לא מסוכנת כמו נתניהו מה שלא חושב כך ספרדי אחד שפוי ואם בשררה עסקינן תנסה להסביר אותם בהגיון אחר

אין לכם אומץ לעלות את התגובה

אין לכם אומץ לעלות את התגובה

לכבוד הלטאי
בא תבין משהו מאד פשוט שלושה חברי הנהגת כחול לבן מבינים שהמשותפת זה לא סכנה ותיקי נתניהו הם הסכנה בשונה מהמזרחי שמבין קצת פחות בשררה ודואג מהמשותפת בכל אופן תצביע פעם הבא למרץ כי יש לך איתם הסכמה במשהו אחד על שררה

גועל נפש של תגובה לליטאי!! מזרחיים רודפי כבוד.. למדו את זה מהאשכנזים תאווי הכבוד…
אם היא ערקה זה רק בגלל הכיבוד הורים שנשאר למזרחיים!!

פשוט חוצפה שמאולנית הרי יעלון עצמו אמר לשאלה האם יתמכו בערבים מה פתאום זה רר ספין של ביבי אני רמטכל בחיים לא יעשה את זה וכמוהו גם גנץ ןכו טז אוי לה לאותה בושה

רתמתם סוסים לפני העגלה,
היא בכלל לא פורשת ,
סתם הביעה דעה שונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture