אוליבייה פיטוסי / FLASH90  

נתניהו: עשרה מיליארד שקלים יוקצו להתמודדות עם משבר הקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצרה לתקשורת על השלכות הכלכליות בעקבות נגיף הקורונה: "מטרת התוכנית שלנו היא לאפשר תפקוד רציף של המשק, ואת זה אנחנו עושים באמצעות חבילה מיידית של 10 מיליארד שקל וזאת במטרה לייצב את המשק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


הנאום של ראש הממשלה, שר האוצר, ושר הכלכלה. צילום: איתי בית און/לע"מ

חשש ממשבר כלכלי: ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן היום (רביעי) הצהרה משותפת לתקשורת על ההיערכות הכלכלית להשלכות נגיף הקורונה, יחד עם שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה אלי כהן, נגיד בנק ישראל ומנכ"ל משרד האוצר, במשרד רה"מ בירושלים:

נתניהו אמר בפתח דבריו שהוא מקיים שיחות עם האחראים על הטיפול בנושא מגפת הקורונה בארה"ב. "אנחנו מקיימים קשר רצוף יחד עם ראש המטה לביטחון לאומי שלנו מאיר בן-שבת ואחרים. הקשר עם ארה"ב הוא חיוני, אני רואה בו אחד הנכסים הגדולים שיש לנו לטיפול במשבר הזה".

"באופן כללי אנחנו מייחדים את הדיון הזה היום לנושא הכלכלה. אנחנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחות בשינויים הכלכליים. לקורונה יש השפעה כלכלית גדולה על המשק העולמי וגם על המשק שלנו. אנחנו נכנסים למשבר הזה במצב טוב, מצב הכלכלה הישראלית הוא טוב יותר מרוב רובן של כלכלות העולם – האבטלה נמוכה, הצמיחה גבוהה, יחס החוב-תוצר הוא טוב. מה זה אומר? זה אומר שאנחנו יכולים לשלם את החובות שלנו. המערכת הפיננסית איתנה, ובמילים של אנשים פשוטים: יש לנו בנקים יציבים וחזקים. אלה יתרונות גדולים בכניסה למשבר הזה", אמר ראש הממשלה.

נתניהו סייג את דבריו ואמר כי, "יש כאן אתגר גדול שכולם מרגישים אותו וגם אנחנו מודעים לו, ולדעתנו אנחנו יכולים גם לטפל בו באופן כזה שנעבור את זה וניצלח את זה בשלום. לא בלי קושי, לא בלי הקרבה, אבל בסופו של דבר בשלום, ואני חושב שאנחנו יכולים לעשות את זה יחד בצורה המיטבית".

"מטרת התוכנית שלנו היא לאפשר תפקוד רציף של המשק, ואת זה אנחנו עושים באמצעות חבילה מיידית של 10 מיליארד שקל. ארבעה מיליארד כבר נתנו, אבל אנחנו מוסיפים עוד שישה מיליארד שקל היום, במטרה לייצב את המשק. אני מראש אומר, זו עזרה ראשונה, אנחנו נעקוב ואנחנו עוקבים ממש על בסיס יום יומי, אחר ההתפתחויות, וככל שנידרש ניתן סיוע נוסף".

עוד הוסיף רה"מ: "בעשרה מיליארד שקל האלה הדבר הראשון זה מיליארד שקל לבריאות. אנחנו רואים בזה לא רק בריאות, זה חיים. אנחנו מדברים כאן על הצלת חיים, כי הרי אם מישהו עובר את המשבר הזה במחלה כללית, מין שפעת קלה כזאת, לא קרה כלום, אבל אנחנו הרי מודעים גם לאפשרות שזה יגבה מחיר בחיים ואנחנו רוצים לצמצם עד המינימום את מחיר החיים כאן. לכן, אנחנו נותנים עדיפות למערכת הבריאות ואנחנו שמים כאן מיליארד שקל כדי קודם כל להגדיל את מלאי התרופות, לאפשר הצטיידות רפואית, להכין את בתי החולים לקליטת מספר גדול יותר של חולים ולהכנת הצוותים הרפואיים".

הנושא השני שאליו דיבר נתניהו, זה הגדלת קרן הסיוע לעסקים ולחברות, ראש הממשלה אמר כי, "היינו בארבעה מיליארד שקל, אנחנו מכפילים את זה היום לשמונה מיליארד שקל אחר התייעצות ממושכת עם שר האוצר, הנגיד, שר הכלכלה ואנשי המקצוע. אנחנו מיד מגדילים את זה פי שניים. עסק שנפגע זכאי לבקש הלוואה מהקרן, ואנחנו הורדנו את הריביות. כל אחד יכול לפנות ולבקש עזרה – שיהיה ברור, כל מי שנפגע יכול לפנות ולבקש עזרה. פתחנו אתר, הכוונה היא באמת להיות נגישים ולאפשר לכם לפנות ולבקש את העזרה. אני מבין שהבנקים הרי היו סגורים אתמול אז אנחנו נדע עוד מעט באיזה היקף נענים, אבל אנחנו כבר שמים כסף לטובת סיוע לעסקים, במיוחד למשל בענף התיירות שנפגע מאוד, זה ברור לנו, אנשים יקבלו גם עדיפות בהתאם לזה. אבל חשוב, כל אחד שנפגע, כל עסק שנפגע יכול לפנות לקבל סיוע באמצעות הקרן התזרימית הזאת".

על החשש ממחסור במוצרים אמר נתניהו: "אין מחסור וגם לא ייווצר מחסור של סחורות במדינת ישראל, הסיבה היא פשוטה: יש לנו אמצעים, רוב התעבורה היא ימית, קודם כל צריך להבין, גם סחורות וגם חומרי גלם, הרוב המכריע הוא דרך הים וכמובן אנחנו נדאג שזה לא ייפגע. אנחנו נבצע הקלות ליבואנים בהכנסת סחורות לארץ, לא יהיה מחסור של חומרי גלם בתעשייה בישראל משום שיש לנו את אותה יכולת שתיארתי עכשיו. כמובן יש שאלה של אספקה באוויר, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לאפשר את הדבר הזה. אנחנו מגייסים את הגורמים הדרושים כולל חיל האוויר וחברות תעופה ישראליות עבור זה".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אני רוצה להבדיל – התעופה זה ענף נפרד, התעופה כתעופה זה ענף נפרד. אנחנו נותנים טיפול פרטני ונפרד לחברות התעופה, חשוב להבין את זה. זה עורק חיים, זה חשוב לנו, לכן אנחנו משמרים את זה בצורה הזאת, מעבר לעשרה מיליון, זה חשוב להבהיר את זה. ביקשתי גם מיליארד שקל נוספים לצרכים מיוחדים. מה זה צרכים מיוחדים? זה צרכים ייעודיים למניעת התפשטות המחלה, צליחת המשבר – זה כולל משטרה, כבאות, בתי סוהר, ואגב אנחנו חושבים איך לטפל למשל בבתי הסוהר כדי שלא נכנס למגבלות או לבעיות שראינו במדינות אחרות".

"אנחנו שומרים על פעילות של שירותים חיוניים כמו אסדות הגז, בתי האריזה, שירותי מזון ושירותי רווחה לנזקקים. זו החבילה המידית שאנחנו עוסקים. מדובר בעזרה ראשונה, אנחנו ממשיכים לעקוב וככל שיידרש אנחנו נעניק סיוע נוסף. כבר אני אומר לכם שאחר הצהריים לפנות ערב אנחנו נכנס גם דיון נוסף, יחד עם שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות, כדי לתת הנחיות נוספות לציבור".

בתוך כך, חברת התעופה הישראלית "אל על" נערכת להוצאה מיידית של כ-4,000 עובדים לחופשה ללא תשלום, וברגע שתקבל החלטה סופית על המספר המדויק היא תודיע רשמית על הצעד – כך דווח הבוקר ב'חדשות 12' בחברה מועסקים בסך הכל כ-6,000 עובדים, ובנוסף על אלה שצפויים לצאת לחופשה – ישנם 500 המועמדים כעת לפיטורים.

חברת אל על הודיעה ל-600 מתוך 650 טייסים שהם יוצאים לחופשה ללא תשלום (חל"ת), מדובר ביותר מ-90% מטייסי החברה, שייצאו לחופשה ללא שכר לחודשים הקרובים. עוד סוכם על קיצוץ של 20% משכרם של הטייסים עד להחזרת החוב – וזאת מעבר להסכם העבודה החדש שנחתם עם הנהלת החברה אשתקד. כמו כן סוכם על פיטורי כ-60 טייסים חדשים ועצירת קליטת טייסים חדשים, במקביל לביצוע התאמות לטובת הפעלה מלאה של פעילות החברה בתקופה גועשת זו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ועוד עשרים מיליארד לשמפניות לשרה,
ועוד עשרים שקל למשבר הדיור….

מאיפה כל הכסף????
ועוד אחרי שנתניהו וגנץ גררו את ישראל לבחירות שלישיות
ועכשיו בגלל הגאווה שלהם כנראה גם רביעיות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture