Yonatan Sindel/Flash90

בהלת הקורונה: הסגר על עזה יוארך עד מוצ"ש; הגבלות לנכנסים מיו"ש

בתום התייעצות החליט שר הביטחון לנקוט את הצעדים הבאים: רצועת עזה - יוארך הסגר הקיים, בשלב זה, עד לצאת השבת. יהודה ושומרון - תותר כניסת פועלים וסוחרים בלבד עד גיל 50. איסור כניסת ישראלים לשטחי A ו-B, למעט מקרים חריגים

בתום התייעצות ביטחונית ובהתאם להמלצת גופי הביטחון, החליט הערב שר הביטחון, נפתלי בנט, לנקוט את הצעדים הבאים: רצועת עזה – יוארך הסגר הקיים (בשל פורים), בשלב זה, עד לצאת השבת. יהודה ושומרון – תותר כניסת פועלים וסוחרים בלבד עד גיל 50, במקביל, יימשך הסגר על מרחב העיר בית לחם. איסור כניסת ישראלים לשטחי A ו-B, למעט מקרים חריגים באישור פרטני.

יודגש, כי מדובר בצעדים שמטרתם למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה, תוך צמצום הפגיעה במשק במידת האפשר. היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) פועלת בתיאום עם הרשות הפלסטינית על מנת ליישם את הנחיות שר הביטחון ולהעביר מסרים בהתאם. שר הביטחון יקיים הערכות מצב שוטפות על מנת לתקף את ההנחיות ולגבש צעדים נוספים ככל שיידרשו.

כזכור, בהמשך להודעת משרד הבריאות לחיוב בידוד ביתי לכל מי שהיה ב-14 הימים האחרונים בערים בית לחם, בית ג׳אלה ובית סחור, משרד הבריאות הבהיר כי לאחר בחינה ולאור העובדה שהמעבר לקבר רחל מאובטח ואינו כולל מגע עם אוכלוסיה מקומית כלל, אין מניעה להגיע לקבר רחל ואין צורך בידוד למי שחוזר משם. יודגש כי זאת בהנחה שאין שם התכנסות של 5000 איש. החלטה זו להוציא מי שחזר מחו”ל ב14 ימים אחרונים בהנחה שקיימת שם התכנסות מעל 100 איש.

בתוך כך, בצה"ל הוחלט אתמול על גיוס מילואים נקודתי בצו התראה חריג של כ-70 משרתי מילואים להכנת תוכנית הסברה עתידית של פיקוד העורף. זאת בהמשך ל הערכות מצב המטכ"ליות שמקיים הרמטכ"ל אביב כוכבי, במטרה לעמןד על הצעדים למניעת התפשטות הנגיף בצה״ל. כוכבי הגדיר כי המטרה היא לשמור על כשירותו המבצעית של צה״ל, החיונית לביטחון מדינת ישראל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הקצת דירות שכן בונים – עכשיו ייתקעו בגלל מחסור בכח אדם ,
צריך לפטר את כחלון היום ואת ביבי אתמול ….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו