צילומים: פלאש 90

נתניהו שוחח בטלפון עם גנץ: "תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה"

ראש הממשלה שוחח הלילה עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ והזמין אותו ל"פגישה מידית במטרה להקים מיד ממשלת חירום לאומית". גנץ הציע לו "לקיים עוד הלילה פגישה בין צוותי המו"מ". הליכוד: "רה"מ ממתין לתשובת גנץ". כחול לבן: נתניהו טרם השיב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (בין חמישי לשישי) עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. השיחה בין ראשי המפלגות נערכה לאחר שנתניהו הזמין את גנץ בהצהרתו להתגייס ל"ממשלת חירום לאומית" – בשל משבר הקורונה. בתום הפגישה פרסמו השניים הודעות, שבהן כל אחד אמר כי הוא ממתין לתשובות האחר.

מהליכוד נמסר כי "בשיחה אמר ראש הממשלה לח"כ גנץ, לאור התפשטות מגפת הקורונה בעולם ובארץ זה הזמן להחלטות של מנהיגים. לכן רה"מ חזר והזמין את ח"כ גנץ לפגישה מידית במטרה להקים מיד ממשלת חירום לאומית. ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה – לא בשגרה ולא בחירום. ראש הממשלה ממתין לתשובתו החיובית של גנץ".

מ'כחול לבן' נמסר כי "יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ שוחח לפני זמן קצר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציע לו לקיים עוד הלילה פגישה בין צוותי המו"מ בכדי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית רחבה, בכדי להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. גנץ הודיע לנתניהו, כי בכל מקרה, בכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא זה. נתניהו טרם השיב לגנץ נכון לשעה זו".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב ליריביו הפוליטיים במהלך הצהרה ממשרד ראש הממשלה בנושא הקורונה ואמר כי, "לפני 52 שנים, ערב מלחמת ששת הימים, קמה בישראל ממשלת חירום לאומית. אני קורא להקים ממשלה דומה עכשיו. ממשלת חירום לאומית, בלי שום היסוס ובלי שום דחיות. זו תהיה ממשלת חירום לתקופה מוגבלת, יחד נילחם להציל את חייהם של רבבות אזרחים".

נתניהו הוסיף בדבריו כי "אני מבקש להודות לאנשים מהצד השני של המתרס הפוליטי שמביעים הערכה למאמץ שאני מוביל ומבינים שאנחנו בשעת חירום לאומית ובין לאומית". עוד הוסיף, "נשים בצד את הפוליטיקה ויהיה זמן לחזור בדיוק לנקודה שנמצאים בה. האחריות הלאומית גוברת על כל שיקול אחר. נטפל במשבר מתוך אמון, כשרק דבר אחד צריך לעמוד לנגד עינינו: בריאותם וחייהם של אזרחי ישראל".

גנץ הגיב לקריאת נתניהו ואמר כי, "כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור. לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

תגובתו של גנץ נמסרה לאחר שערך התייעצויות עם בכירי מפלגתו בשאלת ההצטרפות לממשלת חירום, וכן שוחח עם אביגדור ליברמן, עמיר פרץ, ניצן הורוביץ וראשי הרשימה המשותפת, ותיאם עמם את המהלך. גורם בכיר בליכוד הגיב לדבריו של גנץ ואמר כי "לא נשב עם המשותפת בממשלת אחדות לאומית, נשב רק עם מפלגות שמכירות בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

מהליכוד נמסר זמן קצר לאחר הצהרת נתניהו כי "ראש הממשלה שוחח לפני זמן קצר עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין ועדכן אותו כי הזמין את יו״ר כחול לבן, ח״כ בני גנץ להיפגש עוד הערב במטרה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם". הנשיא ריבלין אמר לנתניהו כי "הוא מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי". עוד ציין הנשיא כי "ביתי פתוח בפניכם. עלינו לעשות הכל כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו".

ריבלין שוחח גם עם גנץ, וחזר באוזניו על תמיכתו בהקמת ממשלה להתמודדות עם המשבר הלאומי בהקדם האפשרי. הנשיא שב והבהיר כי ביתו פתוח לרשות הצדדים לקידום השיח וזאת במקביל להליך הדמוקרטי המקובל של ההתייעצויות עם הסיעות, הצפויות להתקיים בתחילת השבוע בבית הנשיא. מכחול לבן נמסר כי גנץ הודה ריבלין על "נכונותו לסייע בהקמת ממשלת חירום רחבה שתטפל בנושא הקורונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ועל אותו משקל
גם "נאשם עם שלושה תיקים חמורים
לא יכול להיות ראש ממשלה" .

שימו לב
איך ביבי רודף אחרי גנץ
זה לא מחשיד אותכם
שיש פה איזה ספין
לפני המשפט ?

כוחנו באחדותנו! !

יקימו ממשלה וכל החולי שפעת המכונה קורונה יפסיקו לנגב את האף

איך ביבי מצליח לסובב את הכל ולדאוג שכל משבר יביא לו תועלת לי נראה שהוא קורץ מחומר לא רגיל ובכיליו המצאות למכביר אי אפשר להתמודד איתו מרחמת על גנץ הוא פשוט לא ערמומי

תומך טרור זה ביבי.
משלם מליארדים לחמאס – ומפציץ "את הכלום" בעזה.
גנץ חייב להזיז את עצמו, ולהקים ממשלה תוך 24 שעות!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture