Yonatan Sindel/Flash90

גנץ קיבל את המנדט: "אעשה הכל להקים בתוך ימים ממשלה לאומית רחבה" • צפו

לאחר שאתמול זכה ל-61 ממליצים, יו"ר כחול לבן קיבל את המנדט ויש לו 28 ימים לנסות להרכיב ממשלה. "בחירות רביעיות אינן אפשריות והמפתחות להרכבת ממשלה בידיך", אמר ריבלין. גנץ: "מושיט את מרפקי לכל ראשי הסיעות, ובהם גם לנתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק היום (שני) את המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן בני גנץ, זאת לאחר ש-61 חברי כנסת המליצו עליו אתמול. מרגע זה יעמדו לרשות גנץ 28 ימים להרכבת ממשלה עם אפשרות להארכה של 14 ימים נוספים. "זהו זמן קצר, ואולם בנסיבות הנוכחיות של עת חירום לאומית ובינלאומית – זה פרק זמן ארוך מדי", אמר ריבלין.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר לאחר קבלת המנדט כי "בימים שכאלו נדרשים מנהיגים לשים כל שיקול אישי בצד. אני נותן לכם את מילתי: אעשה הכל, כדי להקים בתוך ימים, ספורים ככל שאוכל, ממשלה לאומית, פטריוטית ורחבה ככל שניתן. ממשלה שבה אני אייצג ואשרת את בוחרי כחול לבן, את בוחרי הליכוד ואת בוחרי כלל המפלגות מימין ומשמאל. אשרת את כלל אזרחי ישראל".

"ממשלה שבה אני אגן על האינטרסים של מתיישבי יהודה ושומרון ושל אזרחי ישראל הערבים, של תושבי הפריפריה ומרכז הארץ. ממשלה שאני אוביל לריפוי החברה הישראלית מנגיף הקורונה, וגם מנגיף הפילוג והשנאה. על נגיף הקורונה יתגברו הרופאים האהובים והאמיצים שלנו. נתגבר כולנו במאמצים משותפים והתנהלות אחראית. על נגיף השנאה והפילוג יכולים להתגבר רק מנהיגים שטובת המדינה והעם לנגד עיניהם לפני טובת עצמם".

גנץ הוסיף כי, "מאז שפרץ משבר הקורונה, שתקתי. לא כינסתי מסיבות עיתונאים בומבסטיות, וסירבתי לדרישות לתקוף את ראש הממשלה ושריו, כפי שאולי היו עושים אחרים במצבי. הציבור הישראלי מאס וכך גם אני, בדרך הזו של שנאה, פילוג וחוסר וודאות. כל אחת ואחד מכם הנמצא כעת בבית או בבידוד או במקומות עבודה שכמעט ריקים מאדם, נושא עיניו אל ההנהגה הלאומית. אתם מצפים ממנה וממני באופן אישי להוציא את ישראל מהשיתוק, לעשות את הדבר הנכון בעת החריגה הזו, לאחד את השורות ולשים את ישראל לפני הכל".

"אני מציע לכל מקבלי ההחלטות לא להיגרר לפאניקה ולא להכניס את הציבור להיסטריה מיותרת. את המשבר הנוכחי יש לנהל את בקור רוח ולהשכין שקט ובטחון. אנו נתגבר עליו בשילוב כוחות רפואיים וכלכליים, נלמד כיצד הצליחו לדכא אותו בחלק ממדינות העולם, ובעיקר נוודא שיש מספיק ערכות בדיקה ומכשירי הנשמה בבתי החולים. אני מקווה מאוד שהדיווחים על צוותי רפואה לא ממוגנים, ועל מחסור בערכות בדיקה הוא בגדר שמועה בלבד ולא מחדל ניהולי. תהיה עת לדון גם בהפקת הלקחים ובצורך הדחוף לשיקום מערך הרפואה הציבורית בישראל".

"הגיע הזמן שיהיה לישראל מערך הסברה לאומי מאוייש שיסייע לתושבים בהתמודדות נכונה ונבונה, מפכ"ל קבוע, כנסת מתפקדת וקבינט מתפקד. ואסור שיהיו פה בחירות רביעיות שייפגעו אנושות באזרחי ישראל. בחירות שלא יאפשרו לסייע לעסקים שנפגעים, לסטודנטים שלא לומדים, לשכירים שפוטרו ולעצמאים רבים שלא יודעים איך יראה החודש הבא", הוסיף יו"ר כחול לבן.

"אני מבקש להודות לך באופן אישי על האיכפתיות הגדולה שלך מהחברה הישראלית, ולרוב חברי הכנסת אשר המליצו עלי להרכיב את הממשלה הבאה. תהליך זה לווה באמירות גזעניות קשות, באיומים ובקולות המעלים דאגה עמוקה מפני סכנת קריסתה של הדמוקרטיה הישראלית".

"הוא לווה גם בניסיונות בלתי לגיטימיים של ראש הממשלה הנוכחי לנסות לחמוק ממשפט צדק תוך מתקפה על המערכות הממלכתיות בישראל. איש מאיתנו אינו גדול מהעם הזה, ואין בישראל ולו אדם אחד שגדול מהפרויקט הציוני והישראלי. מי שירים ידו על המשטר היהודי והדמוקרטי בישראל יביא על עצמו את סופו הפוליטי והציבורי ויירשם לדיראון עולם בספרי ההיסטוריה שלנו".

"ברוח ימים אלו, אני מושיט מכאן את מרפקי לכל ראשי הסיעות הנבחרות בכנסת ובהן גם לבנימין נתניהו, וקורא להם להניח בצד את הנשק המילולי ההרסני, ואת שנאת החינם. אני קורא להם להצטרף אליי ולחבריי בהנהגת כחול לבן העומדים איתי כאיש אחד במסע לריפוי של החברה הישראלית. אני תמיד רציתי אחדות. אחדות שלא באה לא על חשבון ערכים דמוקרטים וממלכתיות ישראלית".

"הגיעה השעה גם של ראשי שאר המפלגות ובמיוחד של בנימין נתניהו להכריע האם הוא מוכן ללכת בדרך זו. הגיעה העת לפחות מילים ריקות, ויותר מעשים גדולים. הגיעה העת להניח בצד את החרמות ואת החרבות, ולחבר מחדש את כל שבטי ישראל וכל אזרחי ישראל. אנחנו ננצח את הקורונה. אנחנו ננצח את השנאה. עוד לא אבדה תקוותנו", סיים גנץ.


ריבלין חותם על המנדט. צילום: מארק ניימן לע"מ

ריבלין אמר לגנץ כי, "החוק נותן בידיך אדוני, 28 ימים, החל ממחר, למלאכת הרכבת הממשלה. זהו זמן קצר, ואולם בנסיבות הנוכחיות של עת חירום לאומית ובינלאומית, גם זה פרק זמן ארוך מדי. גודל השעה וגודלם של האתגרים שלפנינו, מחייבים להקים ממשלה בישראל, ממשלה לעם בישראל. אין במעמד זה היום, כדי להוריד כהוא זה את האחריות המוטלת על הסיעות כולן לייצר את התנאים שבהם תוכל לקום ממשלה רחבה ככל הניתן בשעת המשבר הזאת".

"כפי שכבר ציינתי, ייתכן שהקמת ממשלה בהקדם תהיה כרוכה בעיצוב הסדרי ביניים לחודשים הקרובים, אך אין לי ספק כי זה מה שהעם מצפה ממנהיגיו בשעה זאת. בחירות רביעיות אינן אפשריות והמפתחות להרכבת ממשלה בישראל נמצאים כרגע בידיך אדוני, וכן בידי כל נבחרי הציבור מכלל המפלגות. בשמו של העם היקר הזה היושב בציון ולטובתם של אזרחי ישראל כולם אני מאחל לך הצלחה", דברי הנשיא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק שס

רק לו מרץ

מה????????

גנץ הגנב הערמומי שמסכן את מדינת ישראל בחסות הנלהב עם אף השקר מר רבלין החסות יהיר ואיווט ובוגי הבוגדים שרימו את הבוחרים . עמלקים ארורים

גנץ הגנב הערמומי שמסכן את מדינת ישראל בחסות הנלהב עם אף השקר מר רבלין החסות יהיר ואיווט ובוגי הבוגדים שרימו את הבוחרים . עמלקים ארורים

כל הכבוד לך גנץ קראת יפה מתוך הדפים שהכתיבו לך מה לומר… דברת בלי לגמגם. קראת מילה במילה רואים שהתאמנת רבות.
ראיו לשבח!!!
יאלה תתחיל לנסות להרכיב ממשלה אבל תזהר בדרך שלא תיפול.

חבל ששמים תמונות לא מעודכנות זה מוריד את הרמה של האתר הטקס היה בלי לחיצות ידיים

התאטרון הכי טוב בעולם זה הכנסת שלנו.
בובות על חוטים שחלקם קרועים.

אם משהו מתומכי הליכוד לפזול לגנץ העמלקי אנו ניתן כל הקולות לבן גביר

אם לביבי באמת היה אכפת מהמדינה הוא היה מסכים להיות שני ברוטציה והכל היה מסתדר גם בלי הערבים!
אבל הקנאה התאווה והכבוד…

מנהיג שרוצה שלום מדבר שלום ומשכין שלום, מנהיג שרוצה פילוג תוקף. תחליטו אתם מה גנץ באמת רוצה. הנאום שלו זועק עליונות ופטרונות.

פשוט מאוד!
אם לבני גאנץ באמת היה אכפת מהמדינה הוא היה מסכים להיות שני ברוטציה (הוא באמת מסכים רק לפיד ויעלון לא מסוגלים להסכים)והכל היה מסתדר גם בלי הערבים!
אבל הקנאה התאווה והכבוד… של שותפיו יביאו כרגיל עוד מערכת בחירות אחת בלבד לפני שתימחק המפלגה הזו.

עמ לקי
איט לקי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture