בפעם השלישית בשנה: טקס השבעת הכנסת בצל הקורונה • תיעוד מסכם

חברי הכנסת יגיעו במהלך היום לבניין הכנסת בכדי לקחת חלק בטקס ההשבעה, שייערך בסבב של -40 פעם, 3 ח"כים כל פעם שיצהירו "מתחייב אני" • 'חדשות JDN' מגיש תיעוד מתעדכן ממראות היום שהפך לשגרה, אבל נערך הפעם בצורה תקדימית • כל התמונות

מליאת הכנסת קיימה את ישיבתה הראשונה של הכנסת ה-23, במסגרתה הצהירו אמונים חברי הכנסת. בשל התפרצות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות, התקיימה ההשבעה במתכונת ייחודית במסגרתה הושבעו הח"כים בארבעים סבבים כשבכל סבב מצהירים אמונים שלושה חברי כנסת. אירוע ההשבעה נערך לראשונה ללא קהל ביציעים מפני שלאור הנחיות משרד הבריאות בוטלו הזמנותיהם של משפחות חברי הכנסת, סגל א׳, הסגל הדיפלומטי והקהל הרחב, למעט נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות המהווה סמל שלטון.

הישיבה נפתחה בשלוש תרועות כבוד על ידי חוליית חצוצרנים מתזמורת המשטרה לכבודו של נשיא המדינה, ובמהלכה הוקרא פרק קכ"ב מתהילים והושמעו קטעים מההכרזה על הקמת מדינת ישראל בקולו של דוד בן גוריון.

לאחר מיכן הצהירו חברי הכנסת אמונים בארבעים סבבים כשבכל סבב נכנסים למליאה שלושה חברי כנסת, ומצהירים מתחייב/ת אני לנוסח ההצהרה -"אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת"." הסבב הראשון כלל מלבד יו"ר הכנסת, את ראש הממשלה נתניהו ואת ח"כ גנץ.

צילומים: דוברות הכנסת, עדינה ולמן, ערוץ כנסת, הלל מאיר, גדעון שרון, חיים צח לע"מ,

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הם עושים להם על המצח?

ממש הזוי

Less is more
תמונות יפות חובה לסנן

מודדים חום

על המצח מודדים להם חום לוודא שאין חשש לקורונה

מה זה עוזר? הם לקחו כדור אקמול שעה לפני…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו