Yonatan Sindel/Flash90

ביקורת בליכוד: "יש לכבד את פסיקת בג"ץ – אחרת נדון את עצמנו לאנרכיה"

בתגובה לקריאות השרים לוין ואוחנה ליו"ר הכנסת לא לכבד את החלטת בג"ץ: ח"כ סער אומר כי "דבר אחד אינו בא בחשבון: קריאות לאי-כיבוד פסיקה שיפוטית עתידית". השר ארדן: "אם יפסוק בג"צ ויכפה - יש לכבד את פסיקתו". תשובת אדלשטיין נדחתה ל-21:00

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן דחה את הדברים של בכירים בליכוד שקראו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא לכבד את החלטת בג"ץ: "בג״צ טועה טעות מרה בכניסתו להליך הפוליטי ולניהול ענייני הכנסת. יו״ר הכנסת לא צריך לקבוע מועד להצבעה לפי הלחץ שמפעילים שופטי בג״צ ועליו להתעקש על עצמאותו. אולם, אם יפסוק בג"צ ויכפה בחירות ליו״ר הכנסת כבר במהלך ניהול המו"מ לאחדות, יש לכבד את פסיקתו אחרת נדון את עצמנו לאנרכיה".

ארדן הבהיר כי "שופטי בג״צ ביקשו מיו״ר הכנסת להשיב האם יקבע בחירות עד יום רביעי. בג״צ מנסה ללחוץ על יולי לקבוע בעצמו מועד, שלהבנתו מזיק לסיכוי לאחדות ולמדינה (ואני חושב שיולי צודק לחלוטין). קראתי ליולי לסרב לפנייה זו ולא לקבוע מועד שיחריב הסיכוי לאחדות. זה לא קשור לסוגיית כיבוד פסיקות בג״צ".

גם בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער תקף את הקריאות ואמר כי "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין רשאי ואף צריך לעמוד על עמדתו בהליך המתקיים עתה בבג״צ. דבר אחד אינו בא בחשבון: קריאות לאי-כיבוד פסיקה שיפוטית עתידית, כזאת או אחרת". הדברים נאמרו בתגובה לציוץ בטוויטר של שר המשפטים אמיר אוחנה שהגיב להחלטת בג"ץ וגתב: "לו אני יו״ר הכנסת, אני משיב: לא".

שר התיירות יריב לוין אמר בתגובה להחלטת בג״ץ כי "בית המשפט השתלט באופן רשמי על הכנסת, ומהיום הפך העליון את יו״ר הכנסת לחותמת גומי, כאשר את הכנסת והמליאה מנהלים שופטי העליון. אין דבר כזה באף דמוקרטיה. אני קורא ליו״ר הכנסת להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה".

עוד הוסיף לוין כי, "אם הנשיאה חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה. כך יהיה ברור שמדובר בהפיכה שלטונית של קומץ שופטים הבוחרים את עצמם בחדרי חדרים. אגב, אולי כדאי שנשיאת העליון תוותר לזמן מה על שאיפותיה לשלוט בכנסת, ותתפנה סוף סוף לכנס את בית המשפט לדון באינספור תיקים שממתינים חודשים ושנים לדיון ולהכרעה, ובכך תסתיים הפגיעה הקשה בזכויות המתדיינים המחכים לשווא להכרעה בעניינם".

בכחול לבן תקפו את דברי השר לוין בתגובתו לבג"צ: "אדוני השר לוין, מנחם בגין הסנדק שלך, היה מתבייש במה שכתבת. דמוקרטיה היא דמוקרטיה ולא רק כשנוח לכם ולנתניהו. תכבדו את הכרעת הרוב ותפסיקו לפגוע במוסדות המדינה". גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן תקף וכתב: "מנחם בגין 1979: "יש שופטים בירושלים". הליכוד 2020: "בג"צ משתלט על הכנסת", פסקת ההתגברות, החוק הצרפתי".

כזכור, שופטי בג"ץ ביקשו היום מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להגיש עד היום בשעה 17:00 את עמדתו לגבי השאלה אם הוא מוכן להעלות להצבעה בחירות יו"ר כנסת קבוע עד ליום רביעי הקרוב. זאת, בתגובה לעתירות שהוגשו נגדו בדרישה לכנס את המליאה כדי לבחור יו"ר כנסת קבוע, ולאור עמדותיהם של היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי לכנסת. לבקשת אדלשטיין, בג"ץ נתן לו ארכה עד 21:00 להשיב.

בניסיון לא להצטייר כמי שמתערבים ברשות מקבילה כתבו השופטים את החלטתם בלשון מסתייגת: "בהמשך לדיון שהתקיים אתמול, ובהינתן עמדת היועץ המשפטי לכנסת כי אין להמתין אלא פרק זמן קצר נוסף להעלאת ההצעה לבחירת יושב ראש קבוע לכנסת וכן בהינתן עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי ראוי שכך יעשה בהקדם האפשרי, נבקש – מבלי לקבוע מסמרות – לקבל את עמדת המשיב 1 (אדלשטיין) האם הוא נכון להעלות נושא זה על סדר היום של הכנסת בהקדם האפשרי ולא יאוחר מיום ד', 25.2020.3".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה לפסיקת בג"ץ: "בתוך אחד המשברים הקשים ביותר מאז קום המדינה מנסה המערכת המשפטית לבצע הפיכה שלטונית במדינת ישראל. לא פחות. הרשות השופטת כבר שנים רומסת את המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים והיום מתיימרת לקבוע גם את סדר יומה של הכנסת".

"גם התערבותו החמורה של היועץ המשפטי לממשלה בפרוצדורות של הכנסת רומסת את עיקרון הפרדת הרשויות ותרשם לדיראון עולם בדברי הימים של מדינת ישראל. למרות שאני נמנה על אלו שתומכים ודוחפים לפיקוח פרלמנטרי בימי הקורונה ורוצה מאד בהקמת הועדות בכנסת, אני קורא ליו"ר הכנסת להתעלם מהפסיקה הדורסנית של בג"ץ ולעמוד כחומה בצורה על עצמאותה של הכנסת", דברי סמוטריץ'.

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד כתבה בטוויטר: "‏הדמוקרטיה בישראל לא "מתה". יש כאלו שמנסים להרוג אותה וזה לא יו"ר הכנסת. אלו שפונים לבג"צ בשבתו כגננת של הכנסת, הם אלו שממיתים את הדמוקרטיה. בדמוקרטיה בגצ לא קובע לכנסת כיצד להתנהל ולא שם עצמו מעל הכנסת. רק הכנסת סוברנית להחליט מתי תתכנס ומתי תצביע בהתאם לחוק ולתקנון . לא בג"צ".

סגן שר החינוך מאיר פרוש בתגובה להחלטת בג"ץ: "ההתערבות של בג"ץ בהליך התנהלות הכנסת מוכיח שוב את מה שהתרענו מפניו כבר שנים רבות – בג"ץ שואף לדיקטטורה משפטית בישראל. אני קורא ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבל יתן יד לפגיעת בית המשפט בנבחרי הציבור, ומחזק את ידיו להגן על עבודת הכנסת ולמנוע את התערבותם של השופטים, חשובים ככל שיהיו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב לדעת שיש גם אנשים הגיוניים במפלגה שחרטה על דגלה את הפולחן אישיות .

באמת חייבים להוריד להבות משני הצדדים לפני שיהיה כאן מלחמת אחים ואנרכיה מוחלטת.

ליועץ מנדבליט תזכור שיעוץ נשאר יועץ לא רודן

ליברמן מקים ממשלה עם תומכי הניה תןך 48 שעות

בגץ זה השלוחה של החמאס בישראל

כמה שקוף שככה הבגץ השמאלני החליט שונאים את הבגץ הזה חבל ששקד לא הצליחה להעיף אותם

אם תהיה אנרכיה בגץ וגנץ יהיו אחראים, הליכוד לא חייב לרקוד לפי החליל של חיות,

מלחמה בבג"ץ בכל הכוח. השתלטות ברוטאלית של הערב רב ברגל גסה ובעזות מצח.

זאת מלחמה!!!

בגץ טועה וטעה טעות טראגית אין לזה תקדים אבל צריך לדעת שאילולי מערכת משפט ולא הכונה למערכת כמו בארץ אלא סתם מערכת משפט בשל דיליםוליטים היה פה בארץ עוד המום חוקים עוד יותר לא דימוקרטים יודע גבולות אבל לפחות שאנחנו נדע גבולותבגץ לא

יודע גבולות אבל לפחות שאנחנו נדע גבולות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture