צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

דיון סוער • גנץ: "ירדתם מהפסים?"; רגב: "דגל שחור על הדמוקרטיה"

בזמן שהמגעים להקמת ועדות הכנסת נמשכים, הח"כים עלו לדוכן המליאה ונאמו על נושאים שקרובים לליבם. יו"ר כחול לבן תקף את ראש הממשלה ואמר כי "אנו מתמודדים עם ניסיון בחילול הדמוקרטיה שלנו". לפיד: "לא בא לכם דמוקרטיה יותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת מתכנסת אחר הצהריים (שני) להצביע על הקמת הוועדה המסדרת. בגוש הימין מחרימים את הדיון, ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשרה תורנית מירי רגב הם היחידים היחיד מהגוש שמשתתפים בישיבה. בליכוד החליטו כי לאחר הקמת הוועדה, יקיימו פיליבסטר – דיון למשיכת זמן שנועד להתיש את חברי הכנסת – זאת בניסיון למנוע את הקמת ועדות הכנסת.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר בפתח ישיבת מליאת הכנסת: "בניגוד לשקרים שהופצו לאחרונה, הכנסת לא נסגרה לרגע. הכנסת עבדה בשבוע שעבר לפי כל לוחות הזמנים כמו בכל שבוע במשך עשרות השנים האחרונות. הכנסת נפתחה עכשיו על מנת שעוד היום נוכל להקים את הוועדות שהחוק קובע שאנחנו צריכים להקים, על מנת לעשות את תפקידנו ולפקח על הממשלה במצב הלא פשוט הזה".

"אני קורא לכל חברי הכנסת ולכל באי המשכן, לשמור על ההנחיות שעשינו בהתאם להוראות משרד הבריאות. ואם כבר אנחנו מדברים על שמירה על ההנחיות – כרגע יש הפגנה מול הכנסת. כמי שהשתתף בעצמו לפני כניסתי לפוליטיקה ואחרי כשהייתי כבר חבר כנסת במאות רבות של הפגנות, אני מכיר ומעריך את זכות האזרחים להפגין".

"אך אנא, במצב שאנחנו נמצאים בו אל תסכנו אחד את השני, אל תסכנו את אנשי המשמר ואת אנשי המשטרה, שימרו על ההנחיות. אי אפשר להסביר לאזרח שמקבל קנס מכיוון שיצא להשתזף בחוף הים, שלחברי כנסת מותר להתחבק עם המפגינים או אחד עם השני, ולשים את התמונות בפייסבוק", דברי אדלשטיין.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר כי "גם ביום הזה שבו אנו מתמודדים עם ניסיון לחילול הדמוקרטיה שלנו, אני מבקש לדבר על הצורך באחדות. אזרחי ישראל הנצורים בביתם נושאים עיניהם אלינו המנהיגים ומבקשים שקצת פחות נריב, וקצת יותר נפעל למענם. כמפקד בצבא וכרמטכ"ל, תמיד ידעתי שכשאני יוצא לקרב, כל עם ישראל מאוחד מאחוריי".

"ביחד כשיש חללים, ביחד כשצריך להסתער, ביחד כשצריך להיכנס למרחב המוגן. אני מתחייב לאזרחי ישראל שצופים בנו – כך יהיה גם מול הקורונה. כרמטכ"ל, תמיד ידעתי שמאחוריי עומד דרג מדיני וקבינט מתפקד שמקבל החלטות, ולצידו- ועדת חוץ וביטחון וכנסת שמפקחות ומסייעות. מעולם לא עלה בדעתי "לדלג" על אף אחד מהגופים הממלכתיים והנבחרים. להפך".

לדברי גנץ, "גם בעת החירום הזו נתאחד, ונתנהל בצורה דמוקרטית. זו הסיבה שאנחנו מקימים היום את ועדות הכנסת. זו לא פוליטיקה קטנה – זה צורך גדול וקריטי של אזרחי ישראל. אנחנו נוטלים על עצמנו סיכון מחושב, פחות מצוותי הרפואה, פחות מהטען שיושב עם נהג הטנק על הגבול. הסיכון הקטן הזה הוא המחויבות שלנו לעם ולחברה. אלו שצועקים עלי ואלו שלא".

"במעשה חסר תקדים – ניסו לשתק את הכנסת. דבר שלא נעשה באף דמוקרטיה מתפקדת ולא ייעשה לעולם במדינת ישראל. כל הדמוקרטיות הגדולות החלו את תהליך סופן כשהיה מצב חירום. אף אחת מהן לא התקרבה לקיצה כשהיה מצב טוב. זה קרה כשהמצב לא היה טוב. עכשיו יש קריאות של שרים לא למלא אחר הוראות בג"ץ.

"חבריי בליכוד", המשיך גנץ, "אתם השתגעתם? ירדתם מהפסים? כשנוח לכם אתם עותרים ועכשיו אתם קוראים לא לקיים את פסיקות בג"ץ. לא יקום ולא יהיה. אני קורא לנתניהו לגנות ולהוריד את זה מהפרק באופן מיידי. הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל יישמרו – גם אם זה לא נוח למישהו. זה קו אדום שלא חוצים.

"נתניהו, לשתק את הכנסת- זו לא מנהיגות. מה חשבת? שלא נקים את ועדת הכספים כדי לפצות את העצמאים ולדאוג לשכירים? שלא נקיים פיקוח ונדאג לתשובות לציבור על ההיערכות להתפרצות מגיפות ומספר הבדיקות הנדרש? שלא נדאג שתהיה הוראה מרחוק, והנחיות ברורות לגבי המרחב הציבורי? שנהפוך את ישראל ל'דמוקרטיה נכה' – רק כי זה לא מסתדר לך?"

"בניגוד אליך", תקף יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה, "לעולם לא נפגע במיעוט וקולו החיוני והחשוב. הפעלת כל המוסדות הדמוקרטים אינה מגבילה את פעולות הממשלה, היא נותנת להן תוקף ומאפשרת להצליח במאבק משותף מול משבר מורכב. אני מתחייב כאן מעל הבמה – כשיהיו מהלכים קשים ונכונים – נצביע בעדם וניתן גיבוי מלא. גם אם זה יפגע בנו פוליטית".

"הניסיון הציני להתנות משא ומתן לאחדות בשבירת הכללים הדמוקרטים – לא יצליח. כבר היום נדאג להפעיל את הכנסת ונפעל למנות יו"ר כנסת בהקדם. במקביל, נדאג לאזרחים ונמשיך לחתור להקמת ממשלה רחבה, טובה ופטריוטית. אני קורא לחבריי שלא הגיעו היום למשכן – זה לא הזמן לפלגנות וספינים. אחדות בעם ובממשלה – לא בונים באיומים או תחת אולטימטומים. זה צו השעה של כל החברה הישראלית".

עוד הוסיף כי, "בדמוקרטיה הישראלית יש סדר ובדמוקרטיה הישראלית המנדט הוטל עלי על ידי נשיא המדינה., ולצידי רוב התומך בהחלפת נתניהו – אני קורא גם הערב לליכוד ולנתניהו להצטרף: בואו נקים ביחד ממשלה שתתמודד עם אתגרי השעה".

"לפני סיום", אמר גנץ, "אני מבקש לפנות לאזרחים בבית. אני מבטיח לכם שנשתף פעולה ולא ננוח, עד שנתגבר על המגיפה. זה ייעשה בכוחות משותפים. זה ייעשה בלי שום שיקול פוליטי. וזה ייעשה גם מכנסת ישראל. הישמעו להוראות, עיזרו האחד לשני. אנחנו ננצח. אנחנו נתגבר על הקורונה – ונשמור על הדמוקרטיה".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר: "אדוני היושב ראש הזמני, כנסת נכבדה בא נודה על האמת לא בא לכם דמוקרטיה יותר. לא ניתן לכם לפרק את הדמוקטיה הישראלית. כל השנתיים האחרונות ראש הממשלה הבין שאם תהיה כאן דמוקרטיה הוא הולך לבית סוהר אז החלטתם שעדיף שלא תהיה פה דמוקרטיה".

"החלטתם שלאט לאט תשחקו את הדמוקרטיה הישראלית לאט לאט תפרקו אותה קודם המשטרה, אחר כך היועץ המשפטי לממשלה, אחר כך כנסת ישראל, עכשיו בית המשפט העליון ואתם עושים את זה בדרך שבה מפרקים כל דמוקרטיה בעולם במצב חירום. כי במצב חירום אנשים פוחדים כשאנשים בבית כשחייהם נופלים ומתרסקים סביבם. אז אני רוצה להגיד – לא ניתן לכם. לא ניתן לכם לפרק את הדמוקרטיה הישראלית", דברי לפיד.

השרה מירי רגב אמר בדיון כי "אלפים בעולם מתים בעקבות מגיפת הקורונה זה לא ספין, זה לא פייק ניוז, זאת מציאות אמיתית, שנמצאת בארץ שלנו. בנימין נתניהו, פועל באופן אחראי מתוך דאגה אמיתית לאזרחי מדינת ישראל ומקבל מחמאות ממנהיגי העולם כולו, ומה עושים הקוקפיט המנותק של כחול לבן? קוראים לאנשים לצאת מהבית, עולים לכנסת עם דגלים שחורים, מארגנים מחאות, עסוקים בתעלולים ותחמנות פוליטיים, מבקשים להשתלט על הבית הזה. זה מעשה לא דמוקרטי, זאת מנהיגות פושעת".

"אלפים בעולם מתים בעקבות מגיפת הקורונה זה לא ספין, זה לא פייק ניוז, זאת מציאות אמיתית, שנמצאת בארץ שלנו. 
כלכלות קורסות. מערכות בריאות במדינות המתקדמות בעולם דורשות הנשמה. חלקן כבר במוות קליני. בנימין נתניהו פועל באופן אחראי מתוך דאגה אמיתית לאזרחי מדינת ישראל ומקבל מחמאות ממנהיגי העולם כולו, ומה עושים הקוקפיט המנותק של כחול לבן?"

"קוראים לאנשים לצאת מהבית, עולים לכנסת עם דגלים שחורים, מארגנים מחאות, עסוקים בתעלולים ותחמנות פוליטיים, מבקשים להשתלט על הבית הזה. זה מעשה לא דמוקרטי, זאת מנהיגות פושעת. אני אומרת מכאן- אם תדיחו את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין דעו כי גזרתם בכך על ישראל בחירות בפעם הרביעית. ככה לא בונים אמון. ככה לא בונים אחדות".
 
לסיום אמר רגב כי, "לבל תטעו שלא שיקרו לכם שוב, אנו ערים לתכנית של אנשי כחול לבן. – קודם השתלטות על מוסדות הכנסת, לאחר מכן הדחה של היו"ר, ולאחר מכן חקיקת חוק פרסונאלי, חוק אנטי ביבי, חוק הכי אנטי דמוקרטי. חוקי איראן חוק מבית היוצר של "הדמוקרט הגדול" שהפך לכהן הגדול שלכם, יאיר לפיד".

"אני קוראת לכם מכאן, עוד לא מאוחר, שעת חירום אמיתית היא לעם ישראל, העם רוצה אחדות, ההצעה שלנו עומדת בעיניה, ממשלת אחדות שיוונית, פריטטית, על בסיס אמון מלא, אנחנו יכולים להמשיך את הרנסנס שחווינו בעשור האחרון, אם תבחרו אחרת ההיסטוריה תכנה את התקופה החשוכה הזאת- "בארוק הגנרלים". אולי תנצחו בקרב, אבל תפסידו במערכה, ותפסידו את קולו של העם. גנץ תסתכל לי בעיניים, תגלה מנהיגות, תפסיק לפחד, הציבור חשוב יותר מלפיד. תכבה את לפיד השנאה ונבעיר יחד את אש האחדות", דברי רגב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפיד גועל נפש, מי שבחר בו וחושב כמוהו פשוט חמור, חתיכת מנוול מדבר כמו ילד רק שלשמוע דיבור כזה ממבוגר זה מביך

יש מצב להוציא את לפיד לחל"ת?

דגל שחור על הדמוקרטיה?
אני באמת לא מבין – היה הצבעה דמוקרטית , נבחרו חברי כנסת , הרוב שבהם החליט החלטה.
מה כאן לא דמוקרטי?
באמת אני מחכה להסבר.

איך אמר אשל – " בהמה"…..

מה אתה משחק אותה ממלכתי חתיכת גימגום

עם כל הכבוד ,
הליכוד מדבר מתוך פאניקה ולא לעניין,
שישתו כוס מים ואח"כ ידברו….

כול השמאלנים מסריחים יא בוגדים לכו תגורו בעזה אם החברים שלכם מהמשותפת

איך כול פעם השמאלנים המסריחים אומרים לגנץ יש רוב זה הליך דמוקרטי איזה רוב עם ערבים עם יזבק שאמרה על סמיר קונטאר שהוא גיבור אחרי שרצח תינוקת וילד תתבישו שמאלנים גוים ערב רב שכמוכם העם היהודי בחר בביבי מקוה שהקרונה תבוא לביקור אצלכם ואצל המשותפת

אם מפריע לכם שיש כאן תושבים ערבים שמשתתפים בבחירות,
פשוט תיפרדו,
שתי מדינות לשני עמים!
כמו שהציע ביבי בנאום בר אילן

לביקור ארוווךךך

"רוב " של מה?
של העם? הערבים הם תושבים,אזרחים, אבל לא חלק מהעם .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture