צילום: הרשימה המשותפת

התמורה להדחת גפני: 2 נציגי הרשימה המשותפת מונו לראשי ועדות

הוועדה המסדרת בחרה את ראשי הוועדות המיוחדות רווחה ועבודה והוועדה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית שברשעם יעמדו ח"כ עאידה תומא סלימאן וח"כ מנסור עבאס. בראשות ועדת הקורונה: עפר שלח. בראשות ועדת החינוך: ניצן הורביץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה המסדרת בחרה הבוקר (רביעי) את שני ראשי הוועדות המיוחדות: רווחה ועבודה והוועדה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. בראש הוועדה 'רווחה ועבודה' תעמוד ח"כ עאידה תומא סלימאן ובראש הוועדה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית יעבוד ח"כ מנסור עבאס. שניהם מסיעת הרשימה המשותפת.

בתום דיוני המליאה היום, יתכנסו שתי הוועדות כל אחת בנפרד, על-מנת לאשר את הבחירה בשני יושבי הראש החדשים. הוועדה בחרה את שני יושבי הראש ברוב של 9 בעד ואפס מתנגדים, מתוך חברי הכנסת שהשתתפו בישיבה, חברי כנסת מהסיעות: כחול-לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והעבודה גשר-מר"צ.

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול-לבן) פתח את הישיבה באומרו, כי הוא "מקווה ששתי הוועדות יתמקדו בעיקר במשברים הגדולים שפוקדים אותנו. מחד, ועדת הרווחה והעבודה בטיפול בהשלכות המשבר המתגלגל הנוכחי, שבעקבותיו האזרחים זקוקים לסיוע רב. מאידך, הוועדה למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית, שתטפל גם היא במשבר גדול שמאיים על המגזר הערבי אך גם על החברה כולה. אני שמח שהקמנו את שתי הוועדות האלה".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), שנבחרה כאמור לעמוד בראש ועדת רווחה ועבודה, אמרה: "המעשה שנעשה כאן היום הוא איתות חשוב מאוד לקראת שינוי. אחרי תקופה ארוכה של שיסוי והסתה כנגד החברה הערבית ע"י ראש הממשלה". בהתייחסה לתפקיד אליו נבחרה אמרה: "אני מכירה בנטל האחריות שמוטל עלי בימים האלה ורואה בכך הזדמנות. אני מודעת לכך שמדובר בוועדה זמנית, אך אנצל כל רגע על-מנת לשרת את כל האזרחים וכל המוחלשים בחברה. כולם יודעים שאני קומוניסטית וזה מה שינחה אותי".

ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת), שנבחר לעמוד בראש הוועדה למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית, ציין כי "הוועדה תתעסק בערך העליון של חיי אדם. אני מתחייב כחבר כנסת לשרת את כל החברה. הקמת הוועדה היא הישג חשוב לחברה הערבית אך גם עבור החברה הישראלית כולה. אני מתחייב לפעול בכל הכוח לא רק למיגור האלימות, אלא גם על-מנת לקדם את הסובלנות במגזר הערבי ובחברה הישראלית כולה".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "הקמת שתי הוועדות זהו הישג חסר תקדים לרשימה המשותפת וזהו רגע חשוב מאוד לחברה הערבית, למיגור הפשיעה בה. בנוסף, לראשונה, יש לנו שלושה חברים בוועדת הכספים וגם זה מצטרף להישג של הרשימה המשותפת. אין לי ספק שחברי הכנסת תומא סלימאן ועבאס יעשו את המיטב. ח"כ תומא סלימאן כבר עמדה בראש ועדה לקידום מעמד האישה וטיפלה בכל הנושאים האזרחיים בניגוד להשמצות מבלפור וח"כ עבאס, יעשה הכל למיצוי הכלים שיעמדו לרשותו מול כל רשויות המדינה לטובת מיגור האלימות בחברה הערבית זו הצלחה של הכנסת כולה ושל החברה הישראלית כולה".

חברי כנסת אחרים שהשתתפו בדיון תמכו באמירות של היו"רים החדשים. ח"כ מרב מיכאלי (העבודה-מר"צ) אמרה ש"הקמת הוועדה למיגור האלימות בחברה הערבית היא הישג חשוב עבור החברה הישראלית כולה".

ח"כ יזהר שי (כחול-לבן): "בימים האחרונים רבו ההשמצות וההסתה כנגד האפשרות שבראש הוועדה המיוחדת רווחה ועבודה יעמוד נציג הרשימה המשותפת. בין השאר נאמר, שהדבר ייפגע בטיפול בנכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. אני מקווה ואין לי ספק שכל מי שיגיע לוועדה, הוועדה תטפל בענייניו ללא משוא פנים וביעילות רבה".

ח"כ ניצן הורביץ נבחר ליו"ר ועדת החינוך הזמנית. צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת

בתוך כך, חברי הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד בחרו פה אחד בח"כ ניצן הורוביץ לעמוד בראש הוועדה. "נעבוד כולנו למען מטרה אחת משותפת, ונעשה זאת בצורה מכובדת. זה לא הזמן לחרמות – אני אומר זאת לחברי הכנסת מגוש הימין שלא הגיעו לישיבה. אנחנו בזמן קריטי ואזרחי ישראל רוצים תשובות, לכן לא נהפוך את הוועדה לזירת התנגחות פוליטית", אמר הורביץ.

עוד אמר ח"כ הורוביץ יו"ר הוועדה, כי הישיבה הראשונה תתקיים מחר בנושא החינוך המיוחד. "פנו אליי הורים רבים שנמצאים בבית עם הילדים היקרים שלהם שלא מקבלים טיפולים וששגרתם מופרת". שר החינוך רפי פרץ שוחח היום עם יו״ר ועדת החינוך הנבחר ח״כ ניצן הורוביץ. השר בירך אותו על המינוי. השניים סיכמו להיפגש על מנת שהשר יתן סקירה על עבודת משרד החינוך בתקופת החירום במשבר הקורונה.

במקביל, ח"כ עפר שלח נבחר פה אחד לעמוד בראש הוועדה המיוחדת לנושא נגיף הקורונה: "נעסוק בשלושת התחומים המרכזיים של המשבר- הבריאותי, הכלכלי והממשלי. אנחנו במצב לא ראוי בו חלק גדול מהמדינה פועל בתקנות שעת חירום. אנחנו נעבוד כדי לתקנן את זה ולהפוך את המצב למעוגן בחוקים ככל האפשר כי זה מצב לא רצוי", אמר שלח.

עוד אמר: "נטפל בשלושת התחומים המרכזיים של המשבר הבריאותי הכלכלי והממשלי. בישיבת הפתיחה מחר יופיעו מנכ"לי משרד הבריאות והאוצר וכן נציג המל"ל. על פי כל התחזיות באוקטובר נובמבר יש לנו קורונה 2 ואנחנו נפעל לתפקוד יותר טוב. טובי המוחות יובאו לפה. נייצר לא רק חשיבה אלא גם פעולה אל מול הממשלה".

"נקים ועדות משנה לכלכלה ולבריאות והן ינוהלו על-ידי יושבי ראש שאמנה. ועדת המשנה לממשל תהיה בראשותי במליאת הוועדה". בהתייחסו לדברי חברי הכנסת שביקשו שיתאפשר לוועדה לקיים דיונים עם יותר משתתפים אמר: "הכנסת הוחרגה מתקנות שעת חירום אך בהחלטה של יו"ר הכנסת שלא חסרו בה מניעים פוליטיים הכנסת אימצה את הסטנדרטים הכי חמורים. אפנה ליו"ר הכנסת לנושא התכנסות הוועדה והמוזמנים".

דברי ח"כ עפר שלח בפתח הישיבה. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
18 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלוואי שבורא עולם ימחק לכם את החיוך מהפרצוף!!!
איך הם לא נדבקו בקרונוה??ימח שמם

החברי כנסת שלנו צריכים ללמוד מהערבים ,
הציבור שהצביע להם קודם לבריתות פוליטיות!

והגוי אשר בקרבך יעלה מעלה…

אדם לאדם זאב

שגפני ימשיך להתעקש לסגור דילים עם ערבים וללכת רק עם ביבי שכהיום הוא סוס מת במקום לנסות ליצור קשרים חדשים .

הס"א בשלבי פרפור וגסיסה אחרונים

מדינה אנטי דמוקרטית עם קבוצת ערב רב מטורפים

נכון שאפשר לקלל עד מחר את טיבי שבגד בגפני ואת ליברמן שעם כל הימניות המיליטנטית שלו משתף פעולה עם המשותפת ,
אבל נראה שהבעיה האמיתית בימין שלא קלט בזמן את המתרחש ותוך כדי מסיבות הניצחון של ביבי בכחול לבן לא ביזבזו זמן ותקעו את ביבי עד הסוף.

אם גפני לא עושה את תפקידו ולא דואג לחרדים אלא לגוש,
למה הוא צריך את וועדת הכספים?

ביבי מלך ישראל היה הווה ויהיה תתפוצצו!!!!!!תתהפכו כמה שתירצו זו המציאות
הגאווה הלאומית שלנו זה מר רם הנעלה בנימין נתניהו שליט"א

גפני דואג לחרדים יותר מלגוש באופן ניכר וזה מתבטא בעיקר בתקציבים שהוא מעביר לעולם הישיבות תוך כדי מאבק עם חכי"ם מתוך הגוש.

אלו הם ממש חבלי משיח עוד מעט לא ישאר מהם כלום

היה הווה ויהיה!!
בהתחלה אמרו עליו מלך ישראל ואחר כך משיח ועכשיו הוא נהיה אלוקים בעצמו….
התקדמת חבורת ביביסטים כופרים וחטאים.

נסחפת רחוק
תיזהר
דבריך גובלים בכפירה גמורה

באמת נראה לי שהמעשה הכי אחראי עכשיו – זה שביבי יתן למישהוא אחר מהליכוד להיות ראש ממשלה וביבי יתן לו הדרכה צמודה ואחרי שנה וחצי גנץ יכנס ואז יהיה ממשלה מתפקדת נורמאלי בשעת חרום זאת.

אתם מאמינים

אתם מאמינים?

שמואל היקר , חבל לסבול , כדאי שתתייעץ עם גורמי מקצוע אולי יהיה להם כדורים בשבילך…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture