צילום: דוברות הכנסת

בדרך להקמת ממשלה • למעלה מ-8 שעות: פגישת נתניהו וגנץ נמשכת

הוקמה הממשלה ה-35? נמשכת פגישת ראש הממשלה עם יו"ר חוסן לישראל לקראת הקמת ממשלת אחדות שהחלה אמש ב-22:30. בפגישה משתתפים גם ח"כ גבי אשכנזי, השר יריב לוין והיועץ של גנץ רונן צור. במקבל: צוותי המו"מ נפגשו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (מוצאי שבת) במעונו ברחוב בלפור בירושלים עם מי שאמור להיות שותפו בממשלת האחדות, יו"ר "חוסן לישראל" בני גנץ – וגם עם שותפו הבכיר ח"כ גבי אשכנזי, אחד מאלו שדחפו את גנץ לאותה ממשלת אחדות. הפגישה המשולשת נועדה לסגור את רוב פרטי ההסכם, שלפיו נתניהו יכהן תחילה שנה וחצי כראש ממשלה, כשגנץ יחליף אותו בהמשך לשנה וחצי נוספת.

חלק מהפגישה שנמשכת גם כעת, 8 שעות לאחר שהחלה אמש בשעה 22:30 בלילה, נערכה ב-4 עניים בין נתניהו לגנץ ובחלקה השתתף גם אשכנזי. גם ראש צוות המו"מ של הליכוד השר יריב לוין והיועץ האסטרטגי של גנץ, רונן צור, משתתפים לסירוגין בשיחות. לטענת אנשי ראש הממשלה, הושגה הסכמה על הקמת הממשלה ה-35, מנגד אנשי גנץ טוענים שהייתה התקדמות ניכרת אבל טרם סוכם סופית.

ב'ישראל היום' דווח כי במקביל, צוותי המו"מ של חוסן לישראל והליכוד נפגשו במעון בבלפור שם הם ערכו מרתון שיחות אל תוך הלילה. את הליכוד מייצגים השר יריב לוין ועורך הדין יעקב אטרצקי ואילו את חוסן לישראל יורם טוברוביץ' וכן שלום שלמה שבמקור היה נציג יש עתיד ויאיר לפיד בשיחות, אך ערך לצידו של גנץ. על פי הדיווח, עיקר המחלוקת נוגעת לערבויות שיינתנו לבני גנץ שיבטיחו כי נתניהו יקיים את הסכם הרוטציה.

בנוסף לכך, לפי המתווה הראשוני שנידון בין המפלגות, תיק המשפטים אמור להימסר לידי גנץ, אך המועמד צריך להיות מוסכם גם על הליכוד. בחוסן לישראל ביקשו למנות לתפקיד את ח"כ אבי ניסנקורן, אך בליכוד סירבו והציעו שבמקומו ימונה ח"כ חילי טרופר. בנוסף לכך, ישנה מחלוקת על זהות השר לביטחון פנים, תיק שאמור להישאר בידי הליכוד.

ההסכם המתגבש בין הליכוד למפלגתו של גנץ עשוי לפתוח כבר בתחילת השבוע את קרבות התיקים בליכוד ובמפלגות גוש הימין. בעוד שבחוסן לישראל המפתח עשוי להיות תיק לכל חבר ברשימה (אם כי גנץ עשוי למנות שרים מקצועיים), בליכוד יצטרכו להסתפק ב-10 תיקים בלבד. על-פי ההסכם המתגבש, יורחב שולחן הממשלה כך שיכהנו בה 30 שרים וייתכן שאף יותר.

ב'ווינט' דווח כי אם אכן המספר יעמוד על 30 שרים בחלוקה שוויונית לגוש הימין ולחוסן לישראל, משמעות הדבר היא שלפחות חמישה תיקים יקצה נתניהו לחברי בלוק הימין: שני תיקים לש"ס (תיק הפנים ותיק הדתות), תיק ליהדות התורה (ככל הנראה בריאות), תיק קבוע למפלגת ימינה (ככל הנראה החינוך) ותיק נוסף שיינתן להם ברוטציה, ייתכן שהחקלאות, חרף סירובם להסדר.

אתמול דווח כי במסגרת הסכם האחדות יובא להצבעה חוק המאפשר לנתניהו לכהן כממלא מקום ראש הממשלה וכחבר הקבינט, למרות כתב האישום שהוגש נגדו, ועד פסק דין חלוט בעניינו. ייתכן שהחקיקה תובא למליאה כבר השבוע אם אכן תושבע ממשלה. היא נועדה לאפשר לנתניהו לכהן בתפקידים אלו בניגוד ל"הלכת דרעי-פנחסי" שקובעת כי מי שהוגש נגדו כתב אישום לא יכול לכהן כשר בממשלה.

אנשיו של גנץ דורשים לקבל את תיק הבריאות, שלפי המתווה הראשוני היה אמור להישאר בידי בלוק הימין ובידי השר יעקב ליצמן, וכן הביעו התנגדות לכוונת הליכוד למנות מחדש לתפקיד יו"ר הכנסת את יולי אדלשטיין. גורמים במפלגתו של גנץ אמרו כי מדובר בדרישות מהותיות וכי לא יסכימו שגם תיק הבריאות יישאר בידי ליצמן וגם שח"כ אדלשטיין יחזור לכהן כיו"ר הכנסת.

גורמים בצוות המו"מ של גנץ טוענים כי בין הצדדים הוסכם כי למ"מ ראש הממשלה בני גנץ תהיה זכות וטו בכל הקשור למינוי בכירים בשירות הציבורי וכן בהחלטות ממשלה משמעותיות ודרמטיות. הכוונה היא שמינוי בעלי תפקידים בכירים כמו מפכ"ל, רמטכ"ל, ראש מוסד, ראש שב"כ, נציב שירות המדינה ועוד ייעשה בהסכמה של ראש הממשלה נתניהו וממלא מקומו גנץ.

"אנחנו מתחילים עוד שבוע במלחמה המשותפת שלנו בקורונה ואנחנו בדרך לממשלת אחדות", אמר אמש ראש הממשלה נתניהו בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות. "אנחנו הולכים לאחד כוחות למענכם, למען המדינה. אני רואה הפנמה די רחבה, אבל זה עדיין לא מספיק. נצטרך הידוק נוסף של ההנחיות, אבל נוכל לנצח את זה ביחד".

 

הממשלה שבדרך: ליצמן ודרעי יישארו בתפקידם; גנץ מתלבט בין החוץ לביטחון

סקר: רוב הציבור תומך בהחלטתו של בני גנץ להיכנס לממשלת אחדות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחרי כל כך הרבה ניסיונות… מסתבר שזה שיצליח להוציא את ביבי מבלפור זה יהיה בני גנץ! אמנם יקח לו לפחות שנה וחצי אבל זה עדיף מבחירות רביעיות שהסיכוי רק יקטן אז…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture