צילום: תומר נויברג / FLASH90

עורקת מיש עתיד לחוסן לישראל: ח"כ פנינה תמנו שטה תצטרף לגנץ

ח"כ פנינה תמנו שטה מיש עתיד הודיע ליו"ר הסיעה ח"כ יאיר לפיד כי הוא עוזבת את הסיעה ועורקת למפלגת חוסן לישראל של גנץ. ח"כ תמנו שטה: "גנץ הוא מנהיג ששם את ישראל לפני הכל וזו לא סיסמא אלא עובדה - חונכתי על ערבות הדדית ואחדות העם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת הקמת ממשלת אחדות: חברת הכנסת פנינה תמנו שטה מסיעת יש עתיד הודיע הבוקר (ראשון) לח"כ יאיר לפיד כי היא מעוניינת לעזוב את את המפלגה ולערוק למפלגת חוסן לישראל בראשות ח"כ בני גנץ ולהיכנס לממשלת האחדות בראשות נתניהו.

"החלטתי להישאר בכחול לבן במסגרת חוסן לישראל ולתת גיבוי מלא לראש המפלגה, ח"כ בני גנץ, בממשלת האחדות שתוקם בקרוב. גנץ הוא מנהיג ששם את ישראל לפני הכל וזו לא סיסמא אלא עובדה", מסרה ח"כ פנינה תמנו שטה.

והוסיפה: "אני מאמינה שבעת המורכבת הזו הן בשל משבר הקורונה, הפלונטר הפוליטי והשסעים החברתיים, האינטרס הציבורי הוא ממשלת אחדות שתתפקד בצורה מיטבית מול האתגרים העומדים לפנינו למען ישראל. חונכתי על ערבות הדדית ואחדות העם ואני בוחרת בדרך הזו מתוך הבנה שאנחנו חייבים ללכד ולאחד את החברה הישראלית בעת הקשה הזו".

בנוסף היא מסרה ברכות לח"כ יאיר לפיד ואמרה כי, "בהזדמנות זו אני רוצה להודות לח"כ יאיר לפיד מעומק הלב על שנים של חברות ועשייה משותפת ולכל חברי הכנסת של יש עתיד, לפעילי המפלגה ולכל האנשים המדהימים שפגשתי לאורך השנים, לא אסתיר, לא קל להיפרד מהמסגרת הפוליטית הראשונה שלי, שהיתה לי בית פוליטי אך בניגוד להחלטה שנלקחה ביש עתיד שלא להיכנס לממשלת אחדות כעת, אני סברתי אחרת ועל כן בשעת מבחן זו אני בוחרת לתת אמון וחיזוק למהלך זה".

את דבריה סיימה: "אני סומכת על הרמטכ"ל וח"כ בני גנץ שבאמת עבורו ישראל לפני הכל, ואהיה לו לעזר כשליחה ונבחרת ציבור, אני תקווה שעוד היום נצא לתקופה פוליטית חדשה, תקופה של אחדות, שבה נתמודד יחד עם האתגרים שלפנינו, כולי תפילה שב"ה נצליח יחד להתגבר במהירות על משבר הקורונה והשלכותיו ונדע בשורות טובות בכל התחומים".

תמנו שטה הנציגה האתיופיות ביש עתיד צוטטה ב'ווינט' אומרת בשיחות סגורות כי זו טעות חמורה של לפיד לא להצטרף לממשלת אחדות, משום שזה מה שהעם רוצה, לדבריה "גנץ עשה את המעשה הנכון", כשחבר לראש הממשלה בנימין נתניהו. לפיד כבר הביע בפניה את הסכמתו לעזיבתה.

גורמים ביש עתיד שצוטטו ב'חדשות 12' אמרו כי, "זה מפתיע ומאכזב. תמנו שטה אפילו לא דיברה עם כל האנשים שעבדו איתה כל השנים. אבל אנחנו ממשיכים הלאה לא באנו לפוליטיקה בשביל כסאות. באנו למען אזרחי ישראל".

כזכור, ביום שישי האחרון, ח"כ ע'דיר כמאל מריח מחוסן לישראל' יצאה נגד הכוונה של יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ להצטרף לממשלת נתניהו: "מנהיגות עם יושרה נמדדת בעתות משבר. מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו. באתי לפוליטיקה בכדי להחליף את ממשלת הגזענות, השיסוי וממשלת חוק הלאום, ולא בכדי להיות שותפה לה. אני לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור", כתבה בציוץ בטוויטר. מריח, בת העדה הדרוזית, הצטרפה לחוסן לישראל כחלק מהמאבק בחוק הלאום. ככל הידוע, הדרישה של כחול לבן לתיקון חוק הלאום אינה מופיעה בהסכם בין הליכוד וחוסן לישראל.

בתוך כך, גם ח"כ יועז הנדל וצביקה האוזר מתל"ם של בוגי יעלון שוקלים לערוק לחוסן לישראל ולהצטרף לממשלת נתניהו, הבוקר בשעה 12:00 צפויה להתכנס הוועדה המסדרת לדון בבקשת ההתפצלות בין הסיעות. בבקשה שהגישו ביום חמישי האחרון לפיד ויעלון הם מבקשים לשמור על השם "כחול לבן", בהיותם הרוב אך במקרה ואכן העריקות יאושרו בוועדה השם ישאר בידי גנץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משחק הכיסאות
דווקא משעשע לשבת מהצד ולראות
ישחקו הנערים לפנינו
יאלה משיח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture