צילום: אלעד מלכה

המו"מ מתעכב: חוסר הסכמה על שר המשפטים, יו"ר הכנסת והריבונות ביו"ש

גורמים בכחול לבן ובליכוד טוענים שלמרות הדחיפות, ייתכן שממשלת חירום לא תוקם לפני חג הפסח. בבסיס העיכוב: חילוקי דעות בעיקר סביב חלוקת תפקידים. ההצעה לגנץ: השבעה לראשות הממשלה כבר כעת כדי להבטיח את העברת השלטון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצל משבר הקורונה, המגעים להקמת ממשלת חירום לאומית עדיין נמשכים, כשלפי שעה נראה שלמרות שגם בליכוד וגם בכחול לבן מעוניינים להגיע להסכם, ייתכן שלא תוקם ממשלה לפני הפסח. ב'חדשות 12' דווח כי בכחול לבן חוששים שנתניהו מנסה "למשוך זמן" עד לתום המנדט של גנץ להקמת ממשלה – וכך להצליח להוריד את הדרישות הקואליציוניות של גנץ. בליכוד טוענים מנגד: "ההתקדמות האיטית בשל סיבוך הדברים".

על פי הדיווח של עמית סגל ודפנה ליאל, במסגרת המשא ומתן עדיין ישנם מספר פערים כשהמשמעותי ביותר הוא נושא הריבונות על יהודה ושומרון והדרך בה ייעשה המהלך. בנוסף, מינויו של חבר הכנסת ניסנקורן לתפקיד שר המשפטים נמצא במחלוקת – וזאת למרות ההסכמה על כך שיהיה וטו הדדי על מינויי בכירים כמו היועץ המשפטי לממשלה הבא ופרקליט המדינה. גם בנוגע לתפקיד יו"ר הכנסת, הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמות.

ב'ווינט' דווח כי חלק מהסיכומים שאליהם כבר הגיעו אתמול התפוגגו בחסות המשברים שנוצרו. כך לדוגמא, הליכוד הסכים לוותר על מינויו מחדש של יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת, אולם בעקבות מסר תקיף שהעביר אתמול הסוגיה עלתה מחדש על שולחן הדיונים. גם תיק המשפטים, שהוחלט כבר כי אבי ניסנקורן מכחול לבן יקבל אותו, נפתח לדיון מחודש.

עוד דווח כי אחרי שבימינה תקפו את ההסכם וביקשו לשרטט קווים אדומים לאור "האג'נדה הימנית שנמכרה לשמאל", תקפו לאורך היום גם חברי כנסת ושרים בליכוד את אנשי ימינה וכינו את דרישותיהם "חצופות". שרי הליכוד וחברי הכנסת של המפלגה אמרו כי בנט, סמוטריץ', ושקד התרגלו למפתח חלוקת תיקים שאינו הגיוני – ולמשרדים משמעותיים.

ב'ישראל היום דווח כי בעניין החלת הריבונות ביו"ש על במסגרת תוכנית המאה של הנשיא טראמפ, מבהירים בליכוד כי הנושא מוגדר "ייהרג ובל יעבור". במפלגה מדגישים כי קידום החלת הריבונות היא דרישה שהיתה ברורה לכחול לבן מתחילת הדרך, וכי הם אינם מוכנים שלכחול לבן תהיה זכות וטו בעניין.

עוד דווח כי על פי הצעת הליכוד, על מנת לוודא שנתניהו אכן יעביר את השלטון באוקטובר 2021 לידי גנץ, יושבעו שני המנהיגים יחד לראשות הממשלה כבר כעת, וייקבע כי גנץ יחל את כהונתו בתאריך המיועד ללא צורך בהשבעה נוספת, כך שהשלטון יעבור אליו אוטומטית. על פי הצעה זו, לא יהיה צורך לאשר שוב בכנסת את מינויו של גנץ ושל יתר השרים שאמורים להתחלף במסגרת ההסכם.

ב'ישראל היום צוטט גורם בכיר בליכוד שהגיב למתקפה בימים האחרונים מצד 'ימינה' ואמר כי "תיק הביטחון הועבר להם תוך הבנה והסכמה מפורשת מצידם שזה באופן זמני רק לתקופת ממשלת מעבר". לדבריו, "זו חוצפה שאי אפשר לתאר, את כל שלושת התיקים הגדולים והמשמעותיים היה ברור להם שהם מקבלים באופן זמני

עוד הוסיף כי, "ככה גם ש"ס ויהדות התורה שיש להם יותר מנדטים הסכימו להסדר הזה כי סוכם שזה בהחרגה חד פעמית, ההחרגה לא יכולה להפוך לסטנדרט". לדבריו, "הדרישה שלהם לקבל את תיק החוץ או האוצר זו דרישה חצופה. יש גם תוצאות של הבחירות, ש"ס עם תשעה מנדטים וימינה עם שישה בלבד. זו חוצפה שאי אפשר לתאר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא צריך ממשלה אם היא לא ממשלת ימין

צריך משיח עכשיו

יופי מתוין שכך יהיה ובסוף ידחקו את כחול לבן ולא יביאו להם חמישים אחוז מהתיקים
מושחתים שכמותם

לא לעולם חוסן

2 אפסים שדואגים לעצמם בלבד.34 שרים בשביל אגו ושררה.
אני בז לשני הכלומניקים הללו.בווווזזזז

לכבוד יוני מגל פשוט מצחיק שאדם אידיוט כמוך כותב לביבי כלומניק ויותר מזה אתה בטוח שיש לך במה ואנשים שיקשיבו לך עד כדי כך שמצאת לנכון לכתוב את דעותיך המטופשות על הכתב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture