Yonatan Sindel/Flash90

סער: "אין מקום להקמת הממשלה המנופחת ביותר בעת המשבר הכלכלי"

בכיר הליכוד נגד הכוונה להקים ממשלה שתכלול כ-30 שרים: "אומנם היו בתולדות ישראל ממשלות גדולות, אבל אין מקום להקמת הממשלה המנופחת ביותר בעת המשבר הכלכלי הקשה ביותר". עוד הוסיף: "יסוד המנהיגות הוא הדוגמא האישית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער מבקר את הכוונה להקים ממשלה רחבה שתכלול למעלה מ-30 שרים ואומר כי, "אומנם היו בתולדות ישראל ממשלות גדולות, אבל אין מקום להקמת הממשלה המנופחת ביותר בעת המשבר הכלכלי הקשה ביותר".

לדבריו, "בימים אלה בהם עיקר נטל המשבר מוטל על המגזר הפרטי חשוב שבבסיס התוכניות להקמת הממשלה החדשה ינקטו הצעדים הבאים במגזר הציבורי". הוא מביא ציטוט מהמקורות: "ממני תראו וכן תעשו", ואומר כי נדרש "קיצוץ משמעותי בשכר לתקופה שתוגדר לבעלי משכורות גבוהות במגזר הציבורי ובכלל זה שרים, חברי-כנסת, שופטים, מנכ״לים ועוד". עוד הוא מציע: "הפחתת פנסיות תקציביות גבוהות. התייעלות משמעותית במגזר הציבורי".

גם יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר יצא אתמול בביקורת פנימית נגד כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק לכחול לבן מחצית מהשרים בממשלה הקרובה: "אחרי הרבה זמן שלא צייצתי עקב המשא ומתן אני מרשה לעצמי לומר כך", כתב זוהר בטוויטר. לדבריו, "ממשלת אחדות היא דבר חשוב אך לא בכל מחיר, לא ייתכן ש-19 ח״כ יקבלו 17 תיקים ו-3 ועדות". עוד הוסיף כי, "אסור לוותר על אף אחד מהגוש הימין".

ב'וואלה' דווח כי בכירים בליכוד לוחצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן על בכירים בכחול לבן להגדיל את מספר השרים בממשלה, כדי להגדיל את מספר התיקים שיהיה בידי נתניהו לחלק לבלוק הימין ולשרי המפלגה. לפי המתווה הנוכחי שנידון בין צוותי המו"מ של המפלגות, מסוכם כי הממשלה תכלול 30 שרים, שיחולקו בצורה שווה בין בלוק הימין לבין כחול לבן ומפלגת העבודה.

על פי הדיווח של טל שלו, בכירים בליכוד מנסים לשכנע את אנשי כחול לבן להסכים לתוספת של ארבעה שרים לפחות, מה שיגדיל את מספר השרים ל-34-36. לנוכח התסיסה שעולה גם בימינה וגם בתוך מפלגת השלטון על חלוקת השרים המסתמנת, הטענה היא שתוספת התיקים תאפשר לנתניהו לייצר יציבות בגוש הימין ובליכוד ולייצב את פעילות הממשלה. גורמים בכחול לבן אמרו בתגובה כי מספר השרים לא יעלה על 30.

מסתמן שמפתח החלוקה הוא תיק לכל ארבעה ח"כים, מה שיקנה לש"ס 2-3 תיקים וליהדות התורה תיק אחד ואת ראשות ועדת הכספים. לפי המפתח הזה, ימינה צריכה לקבל 1-2 תיקים, אך במפלגה דורשים שלושה תיקים ומאיימים להישאר מחוץ לקואליציה. גם בליכוד ישנה תסיסה הולכת גוברת; אחרי חלוקת התיקים לשותפות בבלוק הימין-חרדים, כמעט מחצית מהשרים המכהנים כיום בליכוד ייאלצו לוותר על מקומם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם לא מבנים כי יש את הציבור שישלם

אני גם בעד צמצום מספר השרים למינימום וגם הורדת שכר החברי כנסת. אפשר לתת להם כמו המילגה שנותנים היום לאברכים!! הם לא עובדים יותר קשה מאברכים וודאי לא תורמים כמותם. בנוסף העלאת הקצבאות לאברכים שכמובן תרומתם לעם היהודי ולהמשך קיום העולם אין לה תחליף. וכן קצבאות הילדים נמוכות מאד ולא מספיקות חשוב מאד להעלותם כפי שהיה בעבר.

רבקה פאלוך…..
אם יעשו חשבון, במיוחד אדון ביבי, שהרשיע בזמנו וחתך בבשר החי ומנע לחם, חלב ומטרנה ממאות ואלפי ילדים בישראל, ויבדקו כמה כסף המדינה הורידה מקצבאות ילדי ותינוקות ישראל ידיעו ללא פחות מהסכום שהקורונה הזו עלתה, עולה ותעלה למדינה.
שיעשו חשבון נפש. אם חושבים שיחסכו, יגלו שהם יןציאו את אותו הכסף וכפול.

השתגעתם ? אתם רוצים שיגוועו בערב ?!

מחוצף של נעליך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture