Yonatan Sindel/Flash90

גורמים בכחול לבן מאיימים: "אם נתניהו לא יתקדם, נחדש את החקיקה נגדו"

פערים בין שתי המפלגות מונעים עדיין חתימת הסכם שירצה את הצדדים, בראשם הנושא המדיני ומספר התיקים. גורמים בכחול לבן מאיימים שאם לא תחול פריצת דרך - תחודש החקיקה נגד נתניהו. גורם שבקיא בפרטים: "לא בטוח שתקום ממשלה". וגם: הרמז של גנץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמים בכחול לבן איימו היום (רביעי) לחדש את החקיקה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו אם לא תהיה פריצת דרך במגעים – כך דווח ב'חדשות 12'. גורם שמעורה בפרטים צוטט מתריע: "עושים מאמצים אבל לא בטוח שתקום ממשלה". על פי הדיווח של עמית סגל ודפנה ליאל, המשא ומתן להרכבת הממשלה נתקל כרגע במספר קשיים.

כזכור, כחול לבן הגישה טרם פירוקה וכניסת גנץ לממשלה שלוש הצעות חוק. ההצעה הראשונה עוסקת בהגבלת מספר הכהונות המותר לראש ממשלה בישראל לשתי כהונות בלבד. הצעת החוק השנייה נוגעת להליך הפסקת כהונת ראש ממשלה או שר שהוגש נגדו כתב אישום וההצעה השלישית עוסקת באיסור הרכבת ממשלה על נבחר ציבור נגדו הוגשו כתבי אישום.

צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, בראשות השר יריב לוין ויורם טורבוביץ, מקיימים שיחות והתייעצויות יומיות בטלפון ובווידיאו, אך טרם הצליחו לגבש הסכם שיספק את שני הצדדים. נתניהו וגנץ, שנועדו במשך שמונה שעות במוצאי שבת, היו אמורים להיפגש שוב כבר ביום למחרת, אך בשלב זה עדיין יש פערים בין הצדדים.

בליכוד דורשים שהממשלה תוכל לספח שטחים גם בחצי השנה הקרובה, אך בכחול לבן רוצים לקיים דיון בקווי יסוד רק בעוד חצי שנה. גורמים בליכוד הגיבו בזעם ואמרו: "זה לא הגיוני מאחר ותוך חצי שנה יסגר חלון ההזדמנויות לסיפוח. לא נקים ממשלת שמאל". גורמים בכחול לבן הסבירו כי "יש רוב של 61 לימין כך שמנסים להבטיח את ההשפעה שלנו".

קושי נוסף בין המפלגות הוא סביב סוגיית מינוי הבכירים. בליכוד לא מוכנים שאבי ניסנקורן יהיה שר המשפטים אם לא ייקבע מנגנון קבלת החלטות משותף, בייחוד סביב המינויים. בליכוד מוכנים שחילי טרופר מכחול לבן ימונה לשר המשפטים, אבל בכחול לבן מעדיפים את ניסנקורן. בכחול לבן טוענים שהמנגנונים המשותפים שדורש הליכוד – לא חוקיים.

על פי הדיווח של טל שלו, עוד סוגיה במחלוקת נוגעת להגדרת תפקידיו של מ"מ ראש הממשלה, ובעיקר לדרישת הליכוד להקנות לנתניהו אחריות על "הקשר עם המעצמות", רוסיה וארצות הברית, בתקופת הרוטציה של גנץ, בעוד כשנה וחצי, כשנתניהו יכהן ממלא מקומו. בכחול לבן מתנגדים לכך נחרצות. נושא נוסף שמעכב את ההתקדמות להסכם הוא דרישת הליכוד להגדיל את מספר השרים בממשלה ל34-36.

סוגיה נוספת שטרם הגיעו לגביה להבנות היא זהותו של יו"ר הכנסת הבא. לפי שעה מסתמן כי היו"ר הבא יהיה או יריב לוין או יולי אדלשטיין, שהתפטר לאחר שהפר החלטת בג"ץ. במפלגתו של גנץ החליטו להתעקש על מינוי בהסכמה של יו"ר כנסת, אולם כאשר בליכוד העלו את שמו של השר יריב לוין הידוע כמבקר חריף של מערכת המשפט, כמועמד אפשרי לתפקיד, בכחול לבן היו מי שטענו שאדלשטיין עדיף.

בנוסף, בניסיון לקדם את המשא ומתן התקוע, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש אתמול עם יו"ר הכנסת לשעבר והמועמד מטעם הליכוד לתפקיד, יולי אדלשטיין. על פי דיווח ב'ווינט', השניים נועדו בלשכתו של אדלשטיין, שהסביר לגנץ כי הסיבה להתפטרותו במקום כינוס המליאה שתבחר את מחליפו נבעה מכך שפסק הדין היה מנוגד לתפיסת עולמו.

בתוך כך, יו"ר הכנסת בני גנץ נעל היום את ישיבת המליאה והודיע כי הישיבה הבאה תתקיים ביום שני הקרוב. עם זאת, הוא הוסיף כי במידה ויהיה צורך, הוועדה המסדרת תתכנס ותקבע ישיבה נוספת. גורמים ב"כחול לבן" צוטט ב 'מעריב' אומרים כי אם יגיעו במהלך סוף השבוע להסכמה עם הליכוד על הקמת ממשלה, ויימצא פתרון לנושאים הנמצאים במחלוקת, תיקבע ישיבת מליאה מיוחדת עוד לפני יום שני – כדי לאשר ולהשביע ממשלה חדשה". עם זאת, הגורמים הדגישו כי "נכון לעכשיו, זה עוד רחוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך לפיד הגדיר את גנץ:
איום עם אקדח ריק.
חחחחחחחח

ממאאייממייםםםםםם!??✌

לדדי אל תהיה לי צדיק שמרחם מגיע לגנץ הוא דיבר נגד התורה בעד נישואים אזרחיים ובעד חילולי שבת רח"ל

אם נתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא יהיו בחירות וגנץ לא יעבור את אחוז החסימה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture