Yonatan Sindel/Flash90

בכירים בליכוד: "עבור ג'ובים מוכנים בימינה לחבור לרשימה המשותפת"

בכירים בליכוד הגיבו לאיומים מימינה: "ההודעה המבישה של ימינה מוכיחה שעבור ג׳ובים הם מוכנים לחבור לרשימה המשותפת ולשמאל הקיצוני כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו, בניגוד מוחלט להבטחתם לבוחריהם ובניגוד לבחירת מצביעי המחנה הלאומי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכירים בליכוד הגיבו הערב לאיומים מכיוון ימינה ומסרו כי "ההודעה המבישה של ימינה מוכיחה שעבור ג׳ובים הם מוכנים לחבור לרשימה המשותפת ולשמאל הקיצוני כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו, בניגוד מוחלט להבטחתם לבוחריהם ובניגוד לבחירת מצביעי המחנה הלאומי".

מפלגת ימינה במתקפה רשמית הערב על הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו לא חלק ממשחק הכיסאות של נתניהו וגנץ. כבר שבוע שנתניהו מנהל את המו"מ לבד, בלי לשתף את שותפיו בשנה האחרונה. אם נתניהו מכר את כל מה שחשוב לימין, אין לנו שום כוונה להיות עלה תאנה בממשלת שמאל בראשותו שמוכרת את תיק המשפטים, מחסלת את הריבונות, מבטלת את חוק קמיניץ ועוד", נמסר במפלגה.

בהודעה הרשמית של המפלגה איימו כי יקדמו "מלחמה בשחיתות". על פי הודעת המפלגה: "ימינה תקדם את ערכיה בממשלה או בכנסת. ארץ ישראל, תיקון מערכת המשפט, זהותה היהודית של המדינה, שוק חופשי, מלחמה בשחיתות, ועוד. מי שיהיה חתום על פירוק הבלוק הוא נתניהו", האשימו.

יו"ר יש עתיד-תל"ם ח"כ יאיר לפיד מסר בתגובה להודעת ימינה כי "מלחמה בשחיתות היא לא סחורה פוליטית ולא תלויה בג'וב שמציעים לך". הוא הוסיף כי "בשחיתות לא 'נלחמים מבפנים'. אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה".

ב'סרוגים' דווח כי השר יריב לוין העביר לימינה הצעה לקבל את תיק החינוך בנוסף לתיק זוטר לבחירתם ממה שנשאר בידי הליכוד, אך ימינה דורשים 3 תיקים, בהם אחד בכיר ועוד 2 משניים, כשעל התיק השלישי תהיה רוטציה בין שניים מארבע הבכירים. הוא גם יענה גם על ההבטחה של ראש הממשלה נתניהו לתיק לרב רפי פרץ. גורם בימינה בתגובה: "ההצעה שהועברה איננה ראויה להיקרא הצעה".

ב'חדשות 12' דווח כי על פי גורמים ימינה, הם שמעו לראשונה שנתניהו מייעד להם את תיק החינוך באמצעי התקשורת וגם למדו ממנה שהוא שוקל לוותר עליו לטובת כחול לבן. ח"כ שקד סיפרה בראיון לערוץ על כך שהם לא שותפים למגעים הקואליציוניים: "אנחנו לא מנהלים משא ומתן כי לא מנהלים איתנו משא ומתן". היום איים גורם בימינה כי אם תיק החינוך יעבור לכחול לבן הם יישארו באופוזיציה.

מקורבי נתניהו הגיבו לביקורת מצד מפלגת ימינה ואמרו כי "להיסטריה של מפלגת ימינה אין בסיס. הם באים בדרישות לא ריאליות. האחרים שגדולים מהם מקבלים 2 שרים. נתניהו מתכוון לדאוג להם ולהכניס אותם לממשלה. בניגוד לשמועות אין לו שום כוונה לפרק את הבלוק". גורם בכיר בליכוד אמר ל'חדשות JDN': "העברנו הצעה רשמית לימינה באים בדרישות לא ריאליות".

מנגד, ב'חדשות 13' דווח כי ייתכן וגבי אשכנזי יהיה שר החינוך בשנה וחצי הראשונות, וכשתפקיד ראש הממשלה יעבור לבני גנץ, אשכנזי ייכנס במקומו למשרד הביטחון. המועמד המוסכם למשרד המשפטים הוא אבי ניסנקורן, והמועמד הבולט למשרד התקשורת הוא יועז הנדל. את המשרד לביטחון פנים צפויה לאייש מירי רגב. נתניהו צפוי להציע את משרד החוץ ליולי אדלשטיין, במקום תפקיד יו"ר הכנסת – אליו הוא מייעד את יריב לוין.

ב'וואלה' דווח כי בשני צוותי המו"מ, בראשות השר יריב לוין ויורם טורבוביץ, מגבשים את הטיוטות הסופיות של ההסכם, בניסיון להשלים את המגעים עוד לפני סוף השבוע ובמאמץ להשביע ממשלה עוד לפני חג הפסח. עם זאת, בשני הצדדים שומרים על איפול רשמי ולא מתייחסים לדיווחים על התקדמות במו"מ. ככל הידוע, עדיין אין הסכמות סופיות במוקד המחלוקת המרכזי: החלת ריבונות על בקעת הירדן וחלקים מיהודה שומרון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימינה מפלגה של ציבור שלא צריך מפלגה. מבולבלים ללא דרך.

ביבי תמשיך לעשות להם בית ספר לפוליטיקה החברה לא יודעים לא מימינם ולא משמאלם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture