צילום: אלעד מלכה

גורמים במו"מ ל'JDN': "הייתה התקדמות – שני הצדדים הסכימו לעשות ויתורים"

גורמים במשא ומתן חושפים ל'חדשות JDN': המכשול העיקרי הוא חשש של נתניהו שלאחר שהצדדים כבר יחתמו על הסכם, בג"ץ יחליט לפסול אותו בעקבות כתבי האישום. בליכוד דורשים לסכם מראש על העברת פסקת התגברות, בכחול לבן מסרבים בתוקף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמים בליכוד ובכחול לבן מספרים הבוקר (שני) כי חלה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים. גורם המעורה בפרטי המשא ומתן אמר ל'חדשות JDN' כי שני הצדדים הסכימו לעשות ויתורים לטובת הצד השני כדי להגיע במהירות להסכם להקמת ממשלת אחדות לאומית. במפלגות הודיעו אתמול כי "במטרה לקדם את המשא ומתן להקמת ממשלת חירום לאומית הוחלט על עוצר ראיונות של שתי המפלגות".

לגברי אחד הגורמים, המכשול העיקרי כרגע במשא ומתן הוא חשש של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לאחר שהצדדים כבר יחתמו על הסכם קואליציוני והמנדט יעבור אליו, בג"ץ שמסרב בינתיים לדון בנושא יחליט לפסול אותו בעקבות כתבי האישום. בליכוד רוצים לסכם מראש על העברת פסקת התגברות למקרה שכזה, אך בכחול לבן מסרבים בתוקף.

ב'ישראל היום' דווח כי בסביבת גנץ חוששים מאוד מהתנהלותו של נתניהו ומשתדלים להיזהר מכל התבטאות מיותרת בעניינו או בענייני המו"מ. בכחול לבן אמרו אתמול כי "מאמצי ההגעה לאחדות נמשכים גם בשעה זו על ידי צוותי המשא ומתן במטרה להשלים את נספחי החקיקה הנדרשים להסכם שגובש כבר בשבוע שעבר".

גורמים במפלגה צוטט בדיווח אומרים כי "הבהרנו לליכוד, כי לא נאפשר כל פגיעה בשלטון החוק ובעקרונות היסוד שאותם הצגנו. גנץ אמר לנתניהו בשיחתם כי הוא מחויב להסכמות ביניהם, ונכון לקדם אותן בכל מקום ובכל שעה, לאחר שתושלם העבודה על נספחי החקיקה, בכדי להקים ממשלת חירום לאומית כפי שעם ישראל רוצה וצריך".

בתוך כך, ח"כ בוגי יעלון קרא הבוקר לגנץ לחזור ולקדם את החקיקה כנגד נתניהו: "בני, כבר ברור שכוונתך התמימה להתגייס לממשלת חרום, פוגשת נוכלות צינית של נאשם שנמלט מספסל הנאשמים. אם תסכים לדרישותיו לביצור שלטונו, והפיכתו לשליט מעל החוק, תמעל בשליחות שאיחדה בינינו. עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט".

ב'חדשות 12' דווח כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ובכיר מפלגתו ח"כ גבי אשכנזי, החליטו אמש להפעיל מכבש לחצים על הליכוד וקיבלו החלטה לקדם במלוא המרץ את החקיקה נגד נתניהו – זאת במידה וההסכם הקואליציוני לכינון ממשלה משותפת לא ייחתם עד היום בחצות – המועד בו יפקע רשמית המנדט של גנץ להרכבת הממשלה.

בכוונת אשכנזי וגנץ, שמכהן בימים אלה כיו"ר הכנסת, להאריך את משך פעילות הכנסת – ובזמן הזה לחוקק את החוק המדובר לפיו חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להרכיב ממשלה, ובמקביל – לחוקק גם שורת חוקים בנושאי דת ומדינה כדי להפעיל לחץ להקמת ממשלת אחדות לא רק על הליכוד, אלא על בלוק הימין כולו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האיומים של גנץ בחקיקות פרסונליות הם הם הנוכלות האמיתית. איבדו כל בושה ולעיני כל אומרים שיקדמו חקיקות פרסונליות רק כתגובה לכך שדרישותיהם לא נענות

יעלון, בכל לשון של בקשה, אנא צא לנו מהחיים ותאפשר למדינה להתנהל, את המירמורים שלך תשמור לעצמך, שבענו כבר מלשמוע אותם

סחטנים. צבועים. שחור לבן

סחטנים. מפילים דמוקרטיה.

סחטנים. משליטים בית משפט על רשות מחוקקת.

בוגי יעלון היה רמטכל שקם נגד חייליו והעיד נגדם והכניס אותם לכלא . מר בוגי הרשע . כתוב בתורה הבא להרגך השקם להרגו ..צריך לחסל אותו במיטתו באם ברור שהוא מתכוון להרוג אותך . וזו תורת ישראל . ואתה שחצן זקן מעופש עם שקרן כרוני מהתל בבוחריו ובוחר ללכת עם הרשימה המתועבת שתומכת ברצח חיילים ויהודים בכלל . רשימה שקוראת לחיילי צה"ל טרוריסטים רוצחים ומהללת את חזבאללה וחמס ואת השהידים המפגרים והמסוממים שרוצחים תינוקות נשים וזקנים במיטתם . ואתה כלב רע בחרת ללכת איתם במקום לדאוג לחיילים וליהודים שהם האחים האמתיים שלא יפילו שערה אחת מהקרחת שלך איש מעופש והזוי . אם זה תלוי בי למרות תרומתך לצה"ל כביכול הייתי שולח אותך היישר לחברים שלך בעזה . איש מעוות בשכל .. מכוער !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture