השר לוין: "אין זמן טוב יותר להחלת הריבונות מבממשלת אחדות רחבה"

יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד: "ממשלת חירום לאומית היא הדבר הנכון וההגיוני בעת הזו". השר אלקין: "מברך את ראש הממשלה על הובלה נחושה". ליברמן: "מברך על הקמת הממשלה, מדובר בממשלה נוספת של נתניהו והגוש החרדי-משיחי שלו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו״ר צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד, השר יריב לוין, הגיב הערב (שני) להסכם עם כחול לבן ואמר כי "חתמנו כעת על הסכם לכינון ממשלת אחדות של הליכוד ושל כחול-לבן. ממשלת חירום לאומית היא הדבר הנכון וההגיוני בעת הזו. אנו זקוקים לאחדות על מנת שנוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והבריאותיים הפוקדים אותנו, ובכדי לצאת מן המשבר הזה חזקים יותר".

לדברי לוין, "העת הזו מזמנת לנו אפשרות וחלון הזדמנויות לביצוע מהלכים היסטוריים שכבר על הפרק. החלת הריבונות על ישובים ביהודה ושומרון היא משאת נפשו של העם היהודי ואין זמן טוב יותר למהלך חשוב זה מאשר בממשלת אחדות לאומית רחבה ואיתנה. לאחר שלוש מערכות בחירות בהן ניהלתי את המו״מ בליווי ראש הממשלה נתניהו, הגיע השעה לאחדות. אני מברך את ראש הממשלה ואת חה״כ בני גנץ על ההסכמות החשובות אליהם הגיעו, ומשוכנע שיחדיו נוכל להוביל את ישראל לעבר עתיד טוב יותר".

השר זאב אלקין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏תהיה ממשלת אחדות לאומית למדינת ישראל. אני מברך את ראש הממשלה על הובלה נחושה של משא ומתן והקמת ממשלה רחבה למדינת ישראל בעת הזאת. ברכות גם ליור צוות משא ומתן קואליציוני ידידי השר יריב לוין ולחברי צוות משא ומתן על עבודה יסודית לטובת הליכוד והמדינה".

ח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן: "ממשלת החירום הזו היא בשורה לעם ישראל במיוחד בעת הזו של משבר חמור שלא ידענו כמותו עשרות שנים , בבריאות, בכלכלה בחברה וביציבות הפוליטית. יו"ר כחול לבן ראל' במיל' בני גנץ, לקח החלטה אמיצה כשהחליט ללכת לממשלת החירום הזו וכפי שאמר בכניסתו לפוליטיקה , הוא אכן שם את ישראל לפני הכל ללא ציניות וללא אגו".

"כעת מסתיים עידן הקיפאון בו המדינה היתה משותקת ללא יכולת לפעול לטובת אזרחיה. מהיום נעבוד יחד, רוב הכוחות הפוליטיים כתף אל כתף למיגור הקורונה , לשמירה על הדמוקרטיה, לקידום תכנית כלכלית כוללת להחזרת המשק לתפקוד ולסיוע למובטלים לחזור לתעסוקה. כמי שעמד בראש ירוחם ומייצג ציבור רחב מהפריפריה אפעל מתוך הממשלה למען צמצום הפערים בחברה לטובת העניים והחלשים, על חיזוק הפריפריה החברתית והגאוגרפית ולמען שוויון הזדמנויות לכל ילד וילדה בישראל".

"לאורך כל הדרך כחול לבן שמרה על עקרונותיה המרכזיים שהובילה ושהתחייבה להן מהיום הראשון, שהן שמירה על הדמוקרטיה ומערכת המשפט . כולי תקווה שממשלה זו תאריך ימים, תהיה יציבה ותקדם סוגיות מהותיות וחשובות למען אזרחי ישראל. שמח לשרת את עמי בכל תפקיד שאקח בממשלה", דברי ביטון.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו: "אני מברך על הקמת הממשלה, למרות שזאת לא ממשלת אחדות אותה הציבור רצה והיא צו השעה. מדובר בממשלה נוספת של נתניהו והגוש החרדי-משיחי שלו עם עלה תאנה שעליו שני פלאפלים בכירים".

"ישראל ביתנו תהיה אופוזיציה עניינית. אם הממשלה תפעל נכון בתחום המדיני, הכלכלי והמאבק בקורונה נתמוך בה מבחוץ. מנגד לא נהסס למתוח ביקורת נגד החלטות מדיניות שגויות, חוקים בנושאי דת ומדינה הפוגעים בעיקרון של חיה ותן לחיות, ונמשיך להיאבק למען העצמאיים, הפנסיונרים, העולים, הנכים ולהבראת מערכת הבריאות", דברי ליברמן.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בתגובה לחתימת ההסכם בין הליכוד וכחול לבן: "ממשלת הכניעה של גנץ ונתניהו היא סטירת לחי לרוב האזרחי שיצא פעם אחר פעם לקלפי כדי להדיח את נתניהו. גנץ לא היה אמיץ מספיק לנצח ובחר להכשיר את הסיפוח, הגזענות והשחיתות".

חברת הכנסת מרב מיכאלי ממפלגת העבודה: "‏הפקרה של שלטון החוק, של מערכת המשפט, של הוועדה למינוי שופטים, אור ירוק לסיפוח הרסני. לא חירום, לא סיוע כלכלי, לא טיפול במשבר. אפס מהבטחות מפלגת העבודה בבחירות. ממשלה מנופחת שכולה גלגל הצלה לנתניהו. עכשיו אנחנו חייבות לוודא שמפלגת העבודה לא לוקחת חלק בחרפה המושחתת והמסוכנת הזאת".

ח״כ עפר שלח, ״יש עתיד-תלם״: "שליטה מוחלטת של נתניהו במינוי שופטים, חקיקה, ועדות הכנסת – וכמובן סיפוח מתי שירצה. ‏אפס תפקידים לכחול לבן במה שנוגע לקורונה. ‏34 שרים, חוק נורבגי מדלג, חלוקה לפרוסות של תיקי החוץ והביטחון. ‏בני גנץ, גבי אשכנזי – לאן תובילו את החרפה".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם): "כחול לבן מכרו את הערכים ואת שלטון החוק בשביל שלטון של נאשם בשחיתות. לא תיק הבריאות או האוצר, לא ועדת הקורונה ולא מאות אלפי האזרחים שאיבדו את עבודתם עניינו את גנץ הערב, אלא 34 שרים, חוק נורבגי מדלג וחתימה על אחת הממשלות היקרות בתולדות המדינה. הבושה לא מתה, היא כבר מתהפכת בקבר".

חכ אחמד טיבי יור סיעת הרשימה המשותפת: "כחול לבן הניפה דגל לבן. היא נכנעה לכל תכתיב מדיני( יהיה סיפוח ביולי), ובתחום האזרחי היא נכנעה בחוק הלאום, חוק קמיניץ ומיישרת קו עם הD9 של הימין נגד בית המשפט העליון. המשותפת רואה במאבק נגד ממשלת ה52 שרים וסגני שרים ( לפחות) אתגר ושליחות. אני חש את הרגשת הפספוס והאכזבה של מליוני אזרחים שרצו שינוי. מתברר, בלי ביבי אין לגנץ ממשלה".

ח״כ יוסף ג׳בארין תקף בחריפות את ההסכם להקמת הממשלה וצייץ: "בני גנץ הכשיר היום את נתניהו ואת דרכו המסוכנת. הוא הכשיר הסתה, גזענות, סיפוח ושחיתות. הוא נתן יד ליוזמות של חיסול המרחב הדמוקרטי ולהנצחת הכיבוש. כפי שהוכחנו לכל אורך הדרך, הרשימה המשותפת היא האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו וגנץ. אנחנו ניאבק ונוביל בגאווה את האופוזיציה".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן בתגובה לממשלת נתניהו-גנץ: "הממשלה שתוקם עכשיו היא ממשלת ימין מסוכנת. בני גנץ נכנס להחליף את נתניהו ועכשיו רק מחזק אותו ואת דרכו הגזענית והאנטי-דמוקרטית. אנחנו נאבק ונוביל את ההתנגדות לממשלת הסיפוח וההון הזו – בזמן הקורונה ואחריה".

יו״ר רשימת בל״ד במשותפת, ח״כ אמטאנס שחאדה בתגובה להסכם בין נתניהו וגנץ: "הססן חסר עמוד שדרה נכנע לעבריין ורודן, ויחד הקימו ממשלת כיבוש סיפוח אפליה וגזענות. אנחנו במשותפת נמשיך לפעול למען סיום הכיבוש והמצור, למען שוויון מהותי שלום וצדק".

בתגובה להסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן נמסר מטעם מפלגת מרצ: "זו לא ממשלת אחדות ולא חירום. זו ממשלת שחיתות, ממשלת סיפוח. ממשלת בושה. גנץ נכנע ללא קרב והפך לשכפ"צ המשפטי של ראש ממשלה שנאשם בפלילים. נכנע בוועדה למינוי שופטים, במינוי היועמ"ש ופרקליט המדינה. כחול לבן תהיה עלה התאנה בממשלת סיפוח מסוכנת שתקדם ריסוק מוחלט של הסיכוי להסדר אמיתי עם הפלסטינים. מה שיקרה לכחול לבן זה בדיוק מה שקרה לכל מי שנכנס תחת נתניהו – הם ימחקו וישארו כהערת שוליים בדפי ההיסטוריה. מרצ תאבק ללא פשרות בממשלה הרעה הזו. את הבושה הזו נשלח למדבר הפוליטי וניאבק להשבת התקווה למדינת ישראל"

מועצת יש"ע: "בממשלה החדשה שתוקם, יש רוב חסר תקדים להחלת הריבונות"

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני: "אנחנו מברכים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ על חתימת ההסכם להקמת ממשלת אחדות. מדינת ישראל חיכתה לאחדות זמן רב ואנו שמחים שהגיע היום בו נוכל להמשיך לפעול לטובת תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

"בממשלה החדשה שתוקם, יש רוב חסר תקדים להחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ואנחנו מצפים לראות בקרוב את החוק מאושר בכנסת ישראל. יחד, בממשלה מאוחדת וחזקה, נמשיך את מדיניות הממשלות הקודמות לפיתוח וקידום ההתיישבות באזור. בשם תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן אני מברך אתכם ומצפה לעבודה המשותפת בשנים הקרובות".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי בירך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ על חתימת ההסכם אך מסייג: "ממשלות האחדות היו ממשלות שיתוק, נאחל לאזרחי ישראל כי הממשלה הנבחרת תתגבר על מניעים צרים ותצעיד קדימה את מדינת ישראל ליציאה מהאתגרים העומדים לפתחה בתחומי הבריאות, והכלכלה. בזמן זה זקוקים אזרחי ישראל יותר מכל לממשלה אמיצה ויציבה שתחזיר את מדינת ישראל למסילה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בתגובה על החתימה על הסכם לממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן "אני מברך את ראש הממשלה ואת ח"כ בני גנץ שהגיעו להסכם. הדבר החשוב ביותר הוא הטיפול בקורונה והריבונות. שני דברים אסטרטגים וחיוניים למדינת ישראל. אנחנו נפעל מול הממשלה, בשותפות חברות וכשצריך גם בתוקף כדי שתחול הריבונות בתקופה הקרובה ביהודה ושומרון ותנופת הבנייה והפיתוח ביהודה ושומרון תמשכנה ותתגברנה בכל עוז".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כול הכבוד?
אלופים. איך הצליחו להקים ממשלה בזמן כול כך קצר?

ימותו הקנאים זה ממשלת ימין חזקה ורחבה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture