Olivier Fitoussi/Flash90

ארדן על האלימות המשטרתית: "להשעות את המעורבים עד לסיום החקירה"

השר לבטחון הפנים פנה היום לראש מח"ש ולשר המשפטים בבקשה לוודא כי נפתחה ומנוהלת חקירה של מח״ש כנגד השוטרים המעורבים באירוע השלכת רימון ההלם במאה שערים ובאירוע בו נראה שוטר דוחף בכח רב אזרח חרדי ללא כל סיבה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, פנה היום לראש המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים קרן בר מנחם ולשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה לוודא כי נפתחה ומנוהלת חקירה של מח״ש כנגד השוטרים המעורבים באירוע השלכת רימון ההלם במאה שערים ובאירוע בו נראה שוטר דוחף בכח אזרח חרדי ללא כל סיבה.

במכתב כותב ארדן כי "בימים האחרונים אירעו לצערי מספר מקרים חריגים המעלים אצלי ואצל רבים בציבור שאלות קשות בנוגע להתנהלות השוטרים המעורבים בהם. כוונתי לאירוע בו נפצעה הילדה זיסי מרגליות בשכונת מאה שערים בירושלים כתוצאה מזריקת רימון הלם באזור מגורים צפוף וכן לאירוע בו נראית קבוצת שוטרים כאשר אחד מהם דוחף בכוח רב אזרח חרדי אל מול עיני חבריו ובלי שום סיבה נראית לעין".

השר ארדן דרש כי החקירה תתבצע בדחיפות וכי מסקנותיה יפורסמו לציבור בהקדם בכדי שניתן יהיה לקבל את ההחלטות המתאימות באירועים אלה: "ככל הידוע לי, שני המקרים הועברו לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. אני מבקש מכם לוודא ששני המקרים מטופלים ונחקרים בדחיפות וביסודיות ושהמסקנות בעניינם של השוטרים המעורבים יתפרסמו פומבית ובהקדם על מנת לשמור על אמון הציבור במשטרה".

בנוסף, ארדן קורא להשעות את השוטרים שהיו מעורבים בהפלת חסיד תולדות אהרן לפני שבועיים, לאור התיעוד החד משמעי שהתפרסם היום ולא מותיר מקום לספק. "בכל הנוגע לשוטר או לשוטרים שתועדו דוחפים את האזרח ללא כל סיבה נראית לעין – על פניו קיימת לעמדתי הצדקה להשעות את המעורבים מתפקידם עד לסיום החקירה בעניינם", כך ארדן.

מעורכי הדין המייצגים את הילדה זיסי מרגליות ממשרד ד״ר י. וינרוט ושות׳ נמסר הערב כי "פניית השר ארדן, המאמצת את דרישתנו לפתיחה בחקירה ולא להסתפק בפחות מכך, נכונה וראויה ואנו מברכים עליה. הפעלת רימון הלם, תוך פגיעה בילדה חפה מפשע, היא מקרה חריג בחומרתו, והדרך למנוע את הישנותו מחייבת חקירה מקיפה וממצה".

כזכור, בתיעוד שנחשף היום ממצלמות האבטחה של אחת החניות במאה שערים, שצולם בליל שבת לפני כשבועיים, נראים קבוצת שוטרים, ככל הנראה ממג"ב, מפילים באלימות חסיד תולדות אהרן שהלך לתומו ברחוב כשהוא עם טלית. החסיד, עו"ד דב פרנקל, נראה משוחח עם השוטרים ולאחר מכן ממשיך בדרכו, אז מספר שוטרים מתחילים לרדוף אחרי וזורקים אותו על הכביש, לאחר מכן ממשיכים בדרכם.

לדבריו, הוא יצא מביתו להביא מזון ותרופות להוריו: "הם בקבוצת סיכון. אבא שלי חולה סרטן והם סגורים בבית. אני עולה בדרך כלל להביא להם אוכל. בדרך חזרה עברתי דרך השוטרים. באמצע, אחד מהשוטרים צרח לי: 'רוץ הביתה'. אמרתי לו: 'בסדר'. עוד לפני שהתחלתי לעשות עוד פסיעה אני קולט שאני על הרצפה. המשקפיים נפלו, קיבלתי בעיטה. ברוך השם שיצאתי בלי נזק. מעבר לזה, אני גם לא מכיר הנחיות שצריך לרוץ. וגם הייתי במרחק של 100 מטר מהבית".

יש לציין כי מדובר בסרטון תקדימי לאלימות המשטרתית, שלצערנו כבר התרגלנו עליה, כשהפעם מדובר בתיעוד חד וברור להתעללות לשם התעללות, ללא שום רקע או תירוץ. העבודה שלאחר שהפילו אותו לכביש המשיכו ברדכם, מוכיחה כי לא היה חשוד בדבר ולא מדובר באלימות לשם ביצע מעצר, פשוט אלימות לשם אלימות, כשיתר השוטרים בקבוצה לא עושים דבר בנידון.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופה מכל שוטר. האירוע מצוי בבדיקה ובטיפול של מח״ש, ובהתאם לתוצאותיה ינקטו נגד השוטרים המעורבים הצעדים המתאימים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פשוט לבכות!!!לא בא לי לבכות אלא בוכה!!!!על אלה שועלים הילכו בו ודי ברמיזא

עברינות ברשות החוק
לא מחש ולא תחש
לכו לישון על האף

בול מה שהקאפו עשו לנו לפני 75 שנה. בושה וחרפה. שנאה תהומית ואלימות לשמה.
למה להשעות רק את הדוחף? עשרות שוטרים רואים ונהנים וממשיכים הלאה. מישהו ניסה לעזור לו? בעיניהם אנחנו נווחות סרוחות. לא להאמין

פחחחח מח"ש. הצחקתם אותי. מחש רק עוזר למשטרה לסגור תיקים. אחוז ההרשעות במחש הוא………. 4% בלבד!!!!! מי מאמין להם?
את נתיק של מוישי רוזנברג סגרו ועוד ועוד ועוד

פלוגה שלימה שותפה לזה. אבל את מי זה מעניין. המשטרה תטען שציבי מרגחיות והחסיד הזה "תקפו" את השוטרים. דפוס פעולה קבוע

למה אתם מוחקים תגובות? תנו להביע את דעתינו

התנהגות ברברית קבועה של המשטרה
רק לא כל פעם מצליחים לתעד

היכן הנציגים החרדיים ש"אמורים" לייצג את היהדות החרדית
בכלל נראה בתקופה הזו שנרדמו בשמירה

הכי מקומם. בהפגנה ביפו ובבימה לא היה שום הרמת יד או קנס של שוטר למרות שכולם היו ללא מסכות לא שמרו מרחק ביפו זרקו עוד אבנים על השוטרים…. פחדנים זה המילה הנכונה….

אתה האחראי למעשים האלה.
אם יתכן שהשוטרים שלך שאתה אחראי עליהם יכולים להגיע שוב ושוב לכזאת תת רמה ולהתנהג כמו חיות אדם נגד אזרחים הגונים, מישהוא פה צריך ללכת הביתה ומהר! הם שייכים לבית סוהר. אסור להם להיות ברחוב עם בני אדם טובים. הם מסוכנים לציבור. ובודאי לא מגינים עליו.. יש דין ויש דיין! איזה דוגמא אתם נותנים! בושה!

אלה השוטרים שלך?! אתה לא מתבייש?! לך הביתה! אפשר לסגור את המדינה! איזה דוגמא אתם נותנים? איזה שם יש לכם? אתם שוטרים או עבריינים?!

למה לא התחילו חקירה??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture