Tomer Neuberg/FLASH90

מנדלבליט מאיים בחקירה על הדלפות בממשלה: "עיתונאי האזין בזמן אמת"

היועמ"ש פנה למזכיר הממשלה לאחר שעלה חשד שאחד המשתתפים בישיבות הממשלה האחרונות, שנערכו בטלפון, איפשר לעיתונאי להאזין בזמן אמת למתרחש. מנדלבליט הבהיר כי מדובר בדיונים מסווגים ביותר - וכי הדלפתם היא עבירה פלילית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הזהיר היום (רביעי) כי הוא יורה על פתיחה בחקירה פלילית אם יעלה פעם נוספת החשד שאחד מהמשתתפים בישיבת הממשלה מאפשר לעיתונאי להאזין לה בזמן אמת. זאת, לאחר שעלה חשד שאחד המשתתפים בישיבות הממשלה האחרונות – שנערכו בטלפון ולא במפגש פיזי – עשה זאת.

במכתב ששיגר למזכיר הממשלה צחי ברוורמן כתב היועמ"ש כי אחד המשתתפים בישיבה, שזהותו אינה ידועה, אפשר לעיתונאי להאזין לישיבה – ובעקבות כך הדיון הממשלתי פורסם בזמן אמת. מנדלבליט הבהיר כי ישיבות הממשלה וועדות השרים נערכות תחת סיווג "סודי ביותר" – ותמלול השיחות נחשב לסודי למשך עשרות שנים.

הרקע לדברים הם שורת חשיפות של העיתונאי מיכאל שמש מ'כאן חדשות', שפרסם במהלך ישיבות הממשלה האחרונות הדלפות וציטוטים מהדיון, בזמן אמת תוך כדי ישיבה. "ברוורמן (מזכיר הממשלה, ב.ש.) רותח כעת בישיבת הממשלה: "יש לנו אינדיקציה שמישהו עלה על הקו ואנחנו דורשים שירד מיד, אחרת נצטרך לנקוט בצעדים", דיווח היום במהלך הישיבה שהתקיימה בצהריים. שמש הגיב בהומור וכתב: "לא יורד מהישיבה, גם במחיר שלום".

על פי הדיווח שלו, ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את הישיבה בביקורת על השרים ואמר: "כל אחד קובע כאן אקסיומות וקשה לנהל את השיחות האלו. אתמול דיברתי עם מנהיגים בעולם שהבהירו שהם כופים משמעת ברזל". נתניהו הגיב לדיווחים מהישיבה ואמר: "אנחנו בישיבות ממשלה וצריך לעצור את ההדלפות. אחרי הישיבה אנחנו נחשוב על פיתרון בעידן של היום זה מאוד פשוט". ארדן הציע בתגובה: "ממליץ על טלפונים מיוחדים לישיבה".

העיתונאי מיכאל שמש

"בישיבות הממשלה האחרונות, שבשל נגיף הקורונה התקיימו בדרך של שיחה טלפונית ולא בהתכנסות חברי הממשלה בחדר ישיבות הממשלה כמקובל, התעורר חשש שמא אחד המשתתפים בישיבת הממשלה, שזהותו אינה ידועה לי, איפשר לאיש תקשורת להאזין לישיבות הממשלה, ובדרך זו למעשה להשתתף ממש בישיבות. איש התקשורת נתן פומבי, לעתים עוד בזמן הישיבות, לתוכן מדויק של מידע שנמסר בישיבות", כתב מנדלבליט.

"חבר הממשלה או עובד מדינה המורשה להשתתף בישיבת הממשלה, מתוך אמון שניתן בו, אשר מאפשר לכל גורם אחר שאינו מורשה להשתתף בישיבת הממשלה להאזין לה, ולמעשה להיות ממש נוכח בה, חורג מסמכותו ומפר את חובותיו על פי דין. הוא פועל בניגוד לכללי המנהל התקין של השירות הציבורי ופוגם עד מאוד בתקינות התפקוד של ממשלת ישראל. בנוסף, הדבר מצר את יכולת משתתפי הדיון להתבטא ולמלא את תפקידם כהלכה, ובכך פוגע בעבודת הממשלה כולה, דווקא בנושאים הרגישים ביותר הקשורים לחברה הישראלית בימים אלה. נראה כי התנהגות שכזו מגבשת עבירה פלילית".

לקראת סיכום המכתב, ציין מנדלבליט כי "ככל שיעלה פעם נוספת חשש שמא איש תקשורת שאינו מורשה להשתתף בישיבת הממשלה מאזין לישיבה, אשקול לפתוח בחקירה פלילית בשל הפגיעה בטוהר המידות ובכללי המנהל התקין. אשר על כן, וגם על מנת לאפשר הליכי אכיפה יעילים, אבקשך להנחות את מזכירות הממשלה להקפיד לקיים רישום מפורט של כלל הגורמים המורשים להשתתף בישיבת הממשלה, ולהחתימן על התחייבות לכך שלא יאפשרו לאיש להאזין לישיבות הממשלה מבלי לקבל תחילה את אישורך להשתתפות הגורם הנוסף בישיבה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קודם שיחקור הדלפות מהפרקליטות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture