היום ההצבעה בועידה: ההסכם המלא בין העבודה לכחול לבן נחשף

3,800 חברי ועידת המפלגה יכריעו אם לאשר את חבירת פרץ ושמולי לממשלת נתניהו-גנץ. ח"כ מיכאלי ל'חדשות JDN': "יותר מ-70% מתנגדים לכניסה לממשלת נתניהו". בהסכם התחייבו פרץ ושמולי לתמוך בכל המועמדים והסעיפים שסוכמו בין הליכוד לכחול לבן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כ-3,800 חברי וועידת מפלגת העבודה יכריעו מהבית, באופן וירטואלי, אם לאשר את ההסכם בין המפלגה לכחול לבן, ובכך לתת את אישור מוסדות המפלגה להצטרפות העבודה לממשלה בראשות בנימין נתניהו. חברי הוועידה חצויים בשאלה אם להצטרף לממשלה או להתנגד, כשבראש מחנה המתנגדים עומדות חברת הכנסת מרב מיכאלי והח"כית לשעבר מיכל בירן.

ח"כ מרב מיכאלי אמרה ל'חדשות JDN' כי "יותר מ 70% מחברות וחברי מפלגת העבודה מתנגדות ומתנגדים לכניסה לממשלת נתניהו המושחתת ולחיבור השערורייתי עם כחול לבן. אין לי ספק שאם התוצאות תהיינה אמיתיות גם ועידת המפלגה תכריע נגד ושכשלפני צירות וצירי הועידה תעמוד השאלה האם להמחק בממשלת חסינות לנתניהו הם יבחרו בהזדמנות חדשה למפלגת העבודה".

מיכאלי ובירן הגישו עתירות בדרישה לקיים הצבעה חשאית, וכן לשנות את נוסח השאלה שיובא מחר לאישור חברי הוועידה. לטענתן, נוסח השאלה הוא "מטעה ומניפולטיבי", שכן הוא מבקש לאשר את ההסכם הקואליציוני בין העבודה לכחול לבן, אך לא מזכיר אפילו במילה אחת כי מדובר בהצטרפות לממשלה בראשות נתניהו. המוסד לבירור עתירות של המפלגה דחה את העתירות. הוועידה תתקיים כסדרה ובהצבעה גלויה.

במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם בשבוע שעבר בין כחול לבן לעבודה, חברי הכנסת עמיר פרץ ואיציק שמולי, התחייבו שמפלגתם לא תהיה שותפה בשום מהלך של פירוק הקואליציה או פיזור הכנסת בשלוש השנים הקרובות. בנוסף, יו"ר העבודה, שצפוי להתמנות לשר הכלכלה, ושמולי, שיתמנה לשר העבודה והרווחה, התחייבו גם לתמוך בכל ההליכים בכנסת להקמת ממשלת הליכוד-כחול לבן.

בין הסעיפים: בתחום המדיני הוסכם כי "הצדדים יפעלו יחד לשמירה על הסכמי השלום ועל הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל", דבר המהווה, אולי, מענה ליוזמת הסיפוח של הימין. בתחום החברתי-כלכלי סוכם כי "הצדדים יפעלו להעלות בהדרגה את קצבת הזקנה ל-3,000 ש"ח", וכן כי הם "יפעלו לקבוע חוק חינוך ציבורי מפוקח ובחינם מגיל 0 במתווה מדורג למספר שנים".

עוד בהסכם בין העבודה לכחול לבן, הוסכם כי גנץ רשאי למנות סגני שרים לעמיר פרץ במשרד הכלכלה ושמולי במשרד הרווחה. פרץ יהיה בקבינט המדיני-בטחוני, בקבינט העל הכלכלי ובקבינט החירום לקורונה. שמולי יהיה חבר בקבינט החברתי-כלכלי ובוועדת השרים לחקיקה. לנציג מפלגת העבודה יישמר תפקיד שגריר או קונסול באחת הנציגויות הדיפלומטיות הבכירות בחו"ל. הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב תעבור למשרד הכלכלה של פרץ.

בתוך כך, מעל 40 סגני ראשי ערים וראשי רשויות מקומויות וחברי מועצה מכל רחבי הארץ, החברים במפלגת העבודה, פנו במכתב ליו”ר מפלגת העבודה ח”כ עמיר פרץ בו חיזקו את החלטתו של פרץ להצטרף לממשלת אחדות שוויונית. "בימים אלה, בשעת משבר לאומית, אנו מבקשים לחזק את ידך בהחלטה המנהיגותית והאמיצה- להצטרף לממשלת האחדות השוויונית, עם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה".

"לנו, סגנים וחברי מועצה מערים, מועצות מקומיות ואזוריות בישראל- המנהיגות המקומית של מפלגת העבודה, אין ספק כי תובילו בממשלה מדיניות סוציאל-דמוקרטית שתבנה מחדש את מדינת הרווחה ברוח תנועת העבודה, ותהיו הקול המגן של אזרחי ישראל בתוך הממשלה".

"עת אזרחי ישראל חרדים לבריאותם ולפרנסתם, כשנגיף הקורונה משתולל ופוגע בכלכלה ומותיר מיליוני מובטלים – מפלגת העבודה חזקה, בעמדות ההשפעה – תהווה כוח מניע לטובת המדינה ולטובת אזרחיה. אין ספק, כי זהו צו השעה".

"העובדה כי תכהן כשר הכלכלה והתעשייה, וחברנו ח"כ איציק שמולי יכהן כשר הרווחה, תהווה העוגן החברתי והמדיני, עוגן חברתי וסוציאל דמוקרטי ומצפן מדיני בממשלה בה השפעתכם תהיה גדולה מזו שיכלה להיות באופוזיציה", לשון המכתב

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מירב מיכאלי, טוב שאת בחוץ. נמאס לאוזן לשמוע את חברות וחברי שמתנגדות ומתנגדים…. צריכים שפיות ושפיים

כואב לראות שעמיר פרץ ובני גנץ מתגלחים בספירת העומר, או שזה היה רק בגלל שבשבת חל ראש חודש?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture