Yonatan Sindel/Flash90

טראמפ מברך את ישראל: "מקווה להמשיך ולחזק את היחסים האיתנים"

נשיא ארה"ב שיגר את ברכתו לישראל ואמר כי "אני חש גאווה עצומה על כך שארה"ב היתה המדינה הראשונה שהכירה במדינת ישראל". נשיא גרמניה כתב כי "כל כך רציתי להגיע ולחגוג איתכם". צפו: שגרירי או"ם מרחבי העולם מברכים את ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל בימים האחרונים אגרות ברכה ממנהיגים ברחבי העולם לרגל יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל. בין המברכים נשיא ארצות הברית, מלכת אנגליה, מלך הולנד, מלך תאילנד, מלך שוודיה, נשיא רוסיה, נשיא סין, נשיא דרום קוריאה, נשיא גרמניה, נשיא איטליה ונשיא הודו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתב לריבלין ולאזרחי ישראל כי "ארה״ב מצטרפת אליכם בגאווה בשעה שאתם מציינים את חגיגות יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל. אני חש גאווה עצומה על כך שארה״ב היתה המדינה הראשונה שהכירה במדינת ישראל עם ההכרזה על עצמאותה בשנת 1948".

"בדיוק שבעה עשורים לאחר שראש ממשלת ישראל דוד בן גוריון הכריז על עצמאותה של מדינת ישראל, חלקו ארה״ב וישראל רגע היסטורי נוסף כשארה״ב פתחה את השגרירות שלה בבירת ישראל, ירושלים. הישג זה היה אחד מהצעדים המשמעותיים ביותר שקידם הממשל בהובלתי על מנת לחזק את יחסי ישראל-ארה״ב הנטועים בערכינו המשותפים".

"מדינת ישראל היא אחת השותפות הקרובות ביותר של ארה״ב ואני מקווה להמשיך ולחזק את היחסים האיתנים בין המדינות בשנה הקרובה. יום העצמאות הזה מצוין בעוד העולם כולו נאבק באתגר הקורונה ואני רוצה לציין את שיתוף הפעולה הקרוב בינינו למען ההגנה על אזרחינו והבסת המגיפה יחד", דברי הנשיא הידידותי ביותר לישראל.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר בברכתו: "בריאות, הצלחה, שלום ושגשוג למדינת ישראל". מלכת אנגליה אליזבת' השנייה, שלחה את ברכותיה החמות וצירפה גם את איחוליה לעם ישראל כולו בתקופה קשה זו. נשיא סין, שי ג'ינפינג, מסר מזל טוב ושלח איחולים לבביים לממשלת ישראל ידידתו.

נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, שתכנן להגיע לביקור ממלכתי בישראל ביום העצמאות, כתב: "לצערי הרב אני צריך למסור את איחוליי בכתב, ונבצר ממני להגיע ולחגוג את יום עצמאותכם במדינתכם הנפלאה." עוד הוסיף: "כל כך רציתי להגיע ולחגוג את יום העצמאות הישראלי יחד עם אזרחי ישראל. אבל היה בטוח שזו רק דחייה, בהזדמנות הראשונה אני אגיע לבקר אותך ואת אזרחי מדינת ישראל."

"בהזדמנות הראשונה אני אגיע לבקר". נשיא גרמניה בביקורו בישראל לפני מספר חודשים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המושל הכללי של אוסטרליה דייוויד הארלי כתב במכתבו על קרבת היחסים הבילטרליים בין המדינות והוסיף: "הסולידריות של הקהילה הבינלאומית חשובה היום יותר מתמיד, שכן מדינות העולם פועלות יחד בהתמודדות עם האתגרים שמציב נגיף הקורונה". מלך הולנד וילם-אלכסנדר איחל לאזרחי ישראל: "כוח, אומץ ובריאות בעודנו ממשיכים יחד במאמצים להתגברות על נגיף הקורונה".

נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, שלח את איחוליו "לשגשוג מדינת ישראל". נשיא הודו, ראם נאת' קובינד, מסר "איחולים להתקדמות ולשגשוגם של עם ישראל, ידידנו". נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, כתב על "הידידות ההדוקה בין מדינותינו, הן בעתות שגרה והן בעתות חירום", וברך את עם ישראל בתקופות שלוות, בריאות ומשגשגות. נשיא איטליה סרג'ו מטרלה הביע את תפילתו לעתיד חיובי יותר עבור ידידת ארצו, מדינת ישראל.

מלך תאילנד ראמה העשירי, מסר "מזל טוב ואיחולים לבביים". נשיאת יוון קטרינה סקלרופולו שלחה את איחוליה החמים "לשגשוג, קדמה ורווחת עם ישראל". נשיא ניגריה, מוחמד בוהרי, הביע את תקוותו ותפילתו כי "המאמצים המשותפים שלנו למצוא תרופה לנגיף הקטלני יניבו תוצאות בקרוב".

מבית הנבחרים האמריקני, ידידי ישראל בקונגרס בירכו את מדינת ישראל לא רק על "הישגיה ותרומותיה המדהימות לעולם, אלא גם על הערכים המשותפים שקשרו את הידידות בין ארצות הברית למדינת ישראל במשך כל כך הרבה עשורים".

הנשיא ריבלין קיבל מכתבים מראשי מדינות, שגרירים, ראשי קהילות יהודיות וארגונים יהודיים מרחבי העולם, ממדינות רוסיה, ארצות הברית, סין, דרום קוריאה, בריטניה, גרמניה, איטליה, אוסטרליה, הולנד, רומניה, שוודיה, שוויץ, אוסטריה, אוקראינה, אלבניה, אזרבייג'אן, בלארוס, בולגריה, קרואטיה, אסטוניה, אירלנד, יוון, קזחסטאן, מלטה, מיינמאר, הודו, הונגריה, ניגריה, סנגל, תאילנד, טורקמניסטן, לטביה, נפאל, קפריסין, ליטא, ויאטנם, סרי לנקה, סינגפור, הונדורס והקונגרס היהודי העולמי.

שגרירי או"ם מרחבי העולם בירכו גם כן את ישראל לרגל יום העצמאות במסגרת יוזמה של שגריר ישראל, דני דנון. בין המשתתפים בפרוייקט – שגרירת ארה״ב, קלי קרפט, שגריר רוסיה, וסלי נבזדיה, ושגרירים נוספים מאפריקה, דרום אמריקה ואירופה.

"יש המון סיבות מדוע לאהוב את ישראל, החל מהחדשנות שלה ועד לתרבות וההיסטוריה העשירה שלה. אבל מה שאני באמת אוהבת זו הרוח האנושית של הישראלים. אנשים שעומדים בצורה איתנה בפני כל משבר״ אמרה קראפט בסרטון. השגריר הרוסי הוסיף כי "ידענו עליות ומורדות ביחסים ביננו, אבל אני שמח שהקשר ביננו היום מבוסס גם על חברות וסימפתיה".

צילום: משלחת ישראל לאו״ם

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים ברוך ה'
ועל זה מגיע הרבה קרדיט לנתניהו!!!

הכל מאת ה' נתניהו הוא שליח ויש לו רצון טוב(מקווה)
העיקר שתמיד נזכור הכל מאת ה' כי לב שרים מלכים ושרים ביד ה' נתניהו הוא בשר ודם כמונו ישלו ס"ד יוצאת דופן וה' נתן לו מתנות כדי שיוכל להיטיב לעם ישראל
ובפרט לשומרי תורה ומצוות
שהם עושים רצונו יתברך

ברור שכל הברכות מגיעות בזכות עבודתו של נתניהו

לפני עידן ביבי היינו חולמים שכך ידברו עלינו אומות העולם,
צריך להתפלל שכך ימשיך.

וואו מדהים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture