גורמים מדיניים: "כניסת גנץ לממשלה עשויה להאיץ עסקת שבויים עם חמאס"

גורמים מדיניים מעריכים כי כניסתו של בני גנץ לתפקיד שר הביטחון בממשלה עשויה לקדם בישראל את הנכונות לביצוע עסקת שבויים ונעדרים עם חמאס. גנץ שהיה הרמטכ”ל במבצע צוק איתן, שבו נפלו נחטפו החיילים נושא עמו מחויבות לעיסוק בסוגיה ורצון לסגור מעגל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמים מדיניים מעריכים כי כניסתו הצפויה של יו”ר כחול לבן בני גנץ לתפקיד שר הביטחון בממשלת החירום עשויה לקדם בישראל את הנכונות לביצוע עסקת שבויים ונעדרים עם חמאס. – כך דווח הבוקר (שישי) ב'מעריב'. הגורמים מוסיפים כי גנץ, שהיה הרמטכ”ל במבצע צוק איתן, שבו נפלו סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול וגופותיהם נחטפו לרצועת עזה, נושא עמו מחויבות לעיסוק בסוגיה ורצון לסגור מעגל.

לדברי גורם מדיני, כבר עכשיו, עוד בטרם הושבעה הממשלה, עצם העובדה שהתקיים דיון ראשון מסוגו מאז צוק איתן של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים, מאותתת על הרצינות בארץ להתקדם משמעותית מול חמאס.

עיסוק בנושא הזה ועסקה אפשרית, שבמסגרתה ישראל משלמת גם מחירים, הם לעולם גם מוקש פוליטי. אלא שבמציאות הנוכחית, שבה נראה כי המערכת הפוליטית מתייצבת וכי האחריות לעסקה, אם וכאשר, מתחלקת בין ראש הממשלה ושר הביטחון שלו, נוצרים תנאים טובים יותר להתקדמות מצד ישראל.

כזכור, ברקע הדיווחים בחודש האחרון על משא ומתן בין ישראל וחמאס בעניין חילופי שבויים שוחח בשבוע שעבר מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, ירון בלום, עם משפחות גולדין ושאול ועדכן אותם כי מתנהלים מגעים בין ישראל וחמאס על השבת הנעדרים.

במשפחת גולדין הגיבו לפרסום ואמרו: "קיימת הזדמנות להשיב מידי חמאס את בננו הדר ואת סמ״ר אורון שאול ואת האזרחים מנגיסטו וא-סייד. להחמיץ עכשיו את ההזדמנות, זה חוסר אחריות לאומית". במשפחה גם אישרו את הפרטים ומסרו כי מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, קיים עמם שיחת עדכון בנוגע למגעים ביום השואה.

ב'חדשות 13' נחשף הערב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס ביום שני בשבוע שעבר את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים, שבה חברים שר הביטחון נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר הפנים אריה דרעי, לשיחת ועידה בקו מאובטח כדי לדון במגעים עם חמאס. זו היתה הישיבה הראשונה של ועדת השרים בנושא. בדיון השתתף גם בלום, שמרכז את המגעים עם חמאס.

ב'ווינט' דווח כי באותו היום נערכו גם דיונים בנושאים שקשורים לקורונה. לפני הדיון שעסק בשבויים ובנעדרים עלה נתניהו לשיחת וידאו בדיון אחר שעסק בסוגיית בתי האבות. נתניהו חשב בטעות שהדיון הזה עוסק בשבויים ובנעדרים ונשמע אומר: "אז מדובר במחבלים עם דם על הידיים. צריך לראות". בשלב הזה, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת עצר את ראש הממשלה ותיקן אותו: "זה לא הדיון הזה". נתניהו המשיך בדיון בנושא בתי האבות בטבעיות. לשכת רה"מ סירבה אז להגיב אך דרשה שהסוגיה תעבור לאישור הצנזורה הצבאית.

עוד דווח כי נתניהו עדכן במגעים האלה את יו"ר כחול לבן בני גנץ שכן זה יהיה אחד הנושאים בסדר עדיפות גבוה שיעסיק את הממשלה הבאה. גנץ, יו"ר הכנסת, אמר אתמול במהלך טקס הדלקת המשואה בשם הכנסת כי היא גם "לכבודם ולמענם של אורון והדר זכרם לברכה, אברה והישאם השבויים בעזה, שישובו בקרוב ביחד עם כל נעדרי ישראל, אמן".

בדברים שנשא ושודרו במהלך טקסיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התחייב נתניהו לעשות מאמצים להחזרת השבויים והנעדרים המוחזקים ברצועת עזה. "כאח שכול, שצלקות האובדן טבועות בו, אני מברך על כל מקרה שנחסך ממשפחות חדשות. כראש ממשלה אני יודע שהמדיניות התקיפה שלנו אל מול מבקשי נפשנו מונעת קורבנות", אמר נתניהו.

ביום חמישי שעבר דיווח העיתון הלבנוני אל אחבאר כי מצרים שיחררה ארבעה עצירים פלסטינים, במטרה ליצור אווירה חיובית בקרב חמאס על רקע עסקת חילופי שבויים. בדיווח נכתב כי חמאס הודיע למתווך המצרי שהם מוכנים לבצע עסקה הנוגעת להעברת מידע על השבויים כל עוד זו לא תבוא על חשבון המחיר שתשלם ישראל בעסקה הכוללת שתביא לשחרורם.

ראשי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להורות לקבינט שלא לקדם עסקת חילופי שבויים עם חמאס בזמן ממשלת מעבר. לטענת הארגון, "למהלכים אלה יש משמעויות אסטרטגיות שליליות שאין מהן דרך חזרה". ראשי הארגון פנו גם אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואל חברי הקבינט וביקשו שלא לבצע את העסקה המדוברת, מחשש שבמסגרתה ישוחררו מחבלים מהכלא הישראלי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture