דיווח בסוריה: 14 הרוגים ממיליציות איראניות בתקיפה הלילה בסוריה

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה שמיוחסת לישראל מתו לפחות 14 בני אדם בעלי אזרחות איראנית ועיראקית. גורם מודיעני: "ישראל מגבירה את תקיפותיה בסוריה בזמן שתשומת הלב של העולם ושל האזור מופנית למאבק בקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מעדכן הבוקר (שלישי) כי בתקיפה אמש באזור אל-מיאדין שבמזרח המדינה, אותה מייחסים לישראל, מתו לפחות 14 בני אדם בעלי אזרחות איראנית ועיראקית, בהם גם גורמים המשתייכים למיליציות הנאמנות לאיראן בסוריה. הארגון דיווח שהושמדו מחסני נשק במקום, שבו מוצבים כוחות סוריים ואיראניים, ונגרם נזק רב. לא ידוע בשלב זה אם יש נפגעים.

בתקשורת הזרה דווח כי יעד התקיפה בחלב הוא מכון מדעי באל ספירה, שבו פיתחה סוריה נשק מתקדם ואפילו נשק כימי בעבר. לפי חלק מהדיווחים, מספר טילים יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית. עוד דווח כי המטוסים שביצעו את התקיפה נכנסו לשטח האווירי של סוריה ממזרח דרך עירק. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה נפגעו מחסנים של המיליציות הכפופות לאירן בתוך המרכז הצבאי שהותקף כביכול בידי ישראל.

לפחות שש תקיפות יוחסו לישראל בסוריה בשבועיים האחרונים. גורם מודיעני אזורי אמר לרויטרס כי ישראל מגבירה את תקיפותיה בסוריה בזמן שתשומת הלב של העולם ושל האזור, כולל סוריה, מופנית למאבק בנגיף הקורונה. הפעם האחרונה שבה יוחסה לישראל תקיפה במחוז, שבצפון-מערב סוריה, הרחק מגבול ישראל, הייתה במרץ בשנה שעברה.

פרשן 'ווניט' מסביר כי "התקיפה יועדה לקומפלקס תעשייתי-צבאי סורי שנמצא בעיירה א-ספירה שמדרום-מזרח לחלב, העיר השנייה בגודלה בסוריה. הקומפלקס הזה נקרא סר"ס (ראשי תיבות בלועזית של "מרכז למחקרים מדעיים"). הקומפלקס שבא-ספירה מכיל מעבדות מחקר ופיתוח של כלי נשק ואמצעי לחימה, לצד מפעלים לייצור טילים ומערכות נשק אחרות".

"המתקן ממזרח לחלב שהותקף הלילה הוא הגדול שבמתקני סר"ס הפזורים ברחבי סוריה כולה, והוא המתקן שמייצר בעיקר טילים ארוכי-טווח ומדויקים, על פי ידע זר. המתקן היה מושבת למחצה כמה שנים כשדאעש השתלט על האזור, אבל לאחרונה הוא חזר לפעילות מלאה, ובסיוע ידע איראני וצפון-קוריאני ממשיכים לייצר שם טילים בליסטיים כבדים בעלי ראשי קרב של מאות קילוגרמים, והעיקר – הם מדויקים".

"האיראנים משתמשים באישור הצבא הסורי במתקני סר"ס בא-ספירה כדי לייצר טילים מדויקים עבור חיזבאללה או לשפר את הדיוק של הטילים שכבר נמצאים בידי חיזבאללה. המדענים והמהנדסים הסורים מסייעים להם. אחרי שיוצרו במתקן בא-ספירה, מועברים הטילים המדויקים – או מוצרים משפרי דיוק טילים אחרים – לידי חיזבאללה בלבנון. את חלקם מאפסן חיזבאללה בשטח סוריה, בקרבת הגבול הסורי-לבנוני, כדי שאפשר יהיה להעבירם במהירות ללבנון בזמן מלחמה".

פרשן מעריב טל לב רם אומר כי "בחודשים האחרונים האיום הכימי חזר להיות אקטואלי גם מבחינתה של ישראל, שרואה בהמשך פיתוחו מניע מספק לתקיפות, גם כנגד מטרות סוריות מובהקות שאינן קשורות לכאורה באופן ישיר להתבססות איראן או חיזבאללה במדינה. למעשה, בחודשים האחרונים, יוחסו לישראל עוד מספר פעולות כנגד הניסיונות הללו של צבא סוריה להחזיר לידיה את יכולות הנשק הכימי, שנפגעו מאוד כתוצאה ממלחמת האזרחים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture