צילומים: פלאש 90

נתניהו נערך לקרב הג'ובים בליכוד: מהביטחון פנים ועד השגריר באו"ם

ראש הממשלה יקיים התייעצות בחוג הפנימי ויחל בשבוע הבא בסבב פגישות עם בכירי הליכוד: האוצר מובטח לכץ, רגב, אוחנה וארדן בקרב על ביטחון הפנים והתחבורה, אם ימינה תישאר בחוץ נתניהו יציע את תיק הבריאות או החינוך לאדלשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים בימים הקרובים התייעצות בחוג הפנימי שלו בכדי לדון בחלוקת התיקים בין בכירי הליכוד, וביום ראשון יתחיל בסבב פגישות עם חברי המפלגה שרבים מהם צפויים לצאת מאוכזבים. קרבות התיקים צפויים להיות בעיקר על התיקים הבכירים שנותרו: תיק התחבורה, תיק ביטחון הפנים ויו"ר הכנסת, זאת לאחר שתיק האוצר שוריין עבור השר ישראל כץ שיפנה את משרד החוץ.

ההערכה היא שאם מפלגת ימינה תישאר בסוף בחוץ, נתניהו יציע את תיק הבריאות או החינוך ליו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין על מנת למנות את השר יריב לוין ליו"ר כנסת. לגבי התיק לביטחון פנים, במקור התיק שוריין עבור השרה מירי רגב ובמסגרת המו"מ אף נמסר לכחול לבן שהיא המועמדת היחידה לתיק, אולם לאחרונה הועלה גם שמו של השר אמיר אוחנה כמועמד אפשרי.

במקרה ומירי רגב תצטרך לוותר על חלומה להתמנות לתפקיד השרה לביטחון הפנים, היא תאלץ להתמודד על תיק התחבורה מול גלעד ארדן, שצפוי לקבל תיק בכיר בתמורה להזזתו מהמשרד לביטחון הפנים. דוד אמסלם, שמחזיק כעת בתיק התקשורת, וניר ברקת, שסומן כמועמד של נתניהו לתפקיד שר האוצר, יצטרכו להילחם על משרד ירושלים ומורשת.

באמתחתו של נתניהו נותרו כמה תיקים קטנים יחסית – בהם משרד האנרגיה, הגנת הסביבה, המודיעין, הפיתוח האזורי והמשרד לענייני ירושלים. זאב אלקין צפוי להישאר במשרד להגנת הסביבה, כאשר תיק האנרגיה יופקד בידיהם של גילה גמליאל או יובל שטייניץ, והמשרד לענייני מודיעין יעבור לחזקת ח״כ יואב גלנט.

אופיר אקוניס, שכרגע מחזיק בתיק המדע, צפוי להיפרד מהממשלה וימונה אולי לתפקיד שגריר ישראל באו"ם או שגריר בלונדון. בין השרים הנוספים שנותרו ללא תפקיד ניתן למצוא את אלי כהן, ציפי חוטובלי, צחי הנגבי ויפעת שאשא ביטון. המחסור בתיקים יביא אותם לחלוק ביניהם תפקידי שגרירים בעולם, בכירים במוסדות הלאומיים או סגני שרים – או שחלקם ימצאו את עצמם כחברי כנסת מן השורה.

ריבלין העביר לנתניהו את המנדט: "נתונים לך 14 יום להרכיב ממשלה"

כזכור, נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל היום על ראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה. הנשיא הודיע רשמית לנתניהו על קבלת המנדט לאחר הליך טכני קצר של בדיקת החתימות, ומרגע זה יעמדו לידיו עוד 14 יום להציג ממשלה לכנסת עד לפיזור אוטומטי לבחירות. בליכוד ובכחול לבן הודיעו אתמול כי הם סיכמו שהממשלה תושבע ביום רביעי הבא.

בתוך כך, מתיחות קשה שוררת בין ימינה והליכוד על רקע הפערים במספר עמדות השרים שתקבל מפלגתו של שר הביטחון נפתלי בנט – מול אלה של יתר סיעות הקואליציה. גורמים בימינה אומרים לאחר שיחת נתניהו-בנט שהתקיימה אחר הצהריים, כי אין בכוונתם להיות "סרח עודף" בממשלה. לדבריהם, אם להסתמך על התשובות של ראש הממשלה לבנט, המפלגה לא תיכנס לממשלה.

"ראש הממשלה נתניהו רואה בציונות הדתית שותפה בכירה, חשובה ואסטרטגית לאורך שנים ולכן פועל כדי לצרפה גם הפעם לממשלה", צוטט גורם בליכוד ב'ישראל היום. "לצערנו, עד כה כל הצעה שהוגשה על ידי הליכוד לימינה נתקלה בהתנגדות מפני שכל חבר כנסת בימינה רואה עצמו בתפקיד שר. הליכוד לא יכול לתת חמישה תיקים למפלגה של שישה מנדטים. על ימינה לגלות אחריות לאומית ולהצטרף לממשלה".

בג"ץ: אין עילה להתערב בהטלת המנדט על נתניהו או בהסכם הקואליציוני

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קדימה לעבודה . אין יותר מידי זמן לבזבז.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו