Tomer Neuberg/Flash90

גנץ: "אם לא יצוצו משברים חדשים ומיותרים תהיה סוף-סוף ממשלה"

יו"ר כחול לבן אמר כי הממשלה החדשה "תקדם את כל אזרחי ישראל - חילונים, דתיים וחרדים, יהודים, ערבים, דרוזים, וצ'רקסים". עוד הוסיף: "זו לא תהיה ממשלת החלומות שלי, בוודאי לא בגודלה הצפוי. זו כנראה גם לא ממשלת החלומות של נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ פרסם היום (שישי) את הפוסט השבועי שלו בו לא הביע וודאות כי אכן תקום ממשלה ביום רביעי הקרוב: "הגיע הזמן לשים סוף למשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה. בזמן הזה בשבוע הבא, אם לא יצוצו משברים חדשים ומיותרים, אמור וצריך לבוא לסיומו המשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה – ותהיה סוף-סוף ממשלה בישראל".

לדבריו, "ממשלת אחדות שתוקם למרות כל הקשיים, אחרי שבר גדול בחברה הישראלית שדורש ריפוי. ממשלת חירום, מול למעלה ממיליון מובטלים וסכנה רפואית שעדיין מרחפת באוויר ועלולה לחזור. ממשלה שיש בה איזונים ובלמים, כבוד לשלטון החוק, ושמירה על שומרי הסף שלנו. ממשלה שיש בה ביקורת, ולא השתלחות. ממשלה שעובדת למען הסכמות בחברה הישראלית. ממשלה שתקדם את כל אזרחי ישראל – חילונים, דתיים וחרדים, יהודים, ערבים, דרוזים, וצ'רקסים. ממשלה שתעבוד למען העצמאים, המפוטרים ואלה שזקוקים לנו כרגע יותר מכל".

עוד הוסיף כי, "זו לא תהיה ממשלת החלומות שלי, בוודאי לא בגודלה הצפוי. זו כנראה גם לא ממשלת החלומות של נתניהו. אבל בסופו של יום – אחדות זה מה שעם ישראל רוצה, אחדות זה מה שאזרחי ישראל צריכים. הגיע הזמן לשים הכל בצד, ולהתמקד בטובת מדינת ישראל".

כזכור, נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל אתמול על ראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה. הנשיא הודיע רשמית לנתניהו על קבלת המנדט לאחר הליך טכני קצר של בדיקת החתימות, ומרגע זה יעמדו לידיו עוד 14 יום להציג ממשלה לכנסת עד לפיזור אוטומטי לבחירות. בליכוד ובכחול לבן הודיעו אתמול כי הם סיכמו שהממשלה תושבע ביום רביעי הבא.

חברי הכנסת שחתמו עבור נתניהו הם 36 חברי מפלגת הליכוד, 15 חברי כחול לבן, שני חברי מפלגת "דרך ארץ" צבי האוזר ויועז הנדל, שני חברי מפלגת העבודה עמיר פרץ ואיציק שמולי, חברת הכנסת אורלי לוי מגשר, תשעת חברי ש"ס ושבעת חברי יהדות התורה. בכחול לבן ביקשו מבית הנשיא שלא לפרסם את חתימותיהם על הטופס אך הובהר להם שהדבר אינו אפשרי בשל המחויבות לשקיפות התהליך. גם עמיר פרץ ביקש שלא לחשוף את חתימתו.

גנץ צריף מכתב נוסף לנשיא בו כתב כי, "מכתבי זה נלווה לבקשה שהועברה אליך על ידי בהתאם לחוק יסוד הממשלה להטיל את התפקיד להרכבת הממשלה על חה"כ בנימין נתניהו. הבקשה כאמור נועדה לאפשר את הקמתה המיידית של ממשלת חירום ואחדות לאומית, בהובלת סיעות הליכוד וכחול לבן ובשיתוף סיעות נוספות".

"כידוע לך היטב", מוסיף יו"ר כחול לבן, "מדינת ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי וכלכלי רחב ממדים עקב התפשטות נגיף הקורונה, בנוסף למשבר פוליטי מתמשך אשר הוביל לשיתוק ממשלתי חמור, ולשסעים חברתיים עמוקים. בנסיבות מיוחדות אלה אני סבור כי הקמת ממשלה במבנה שסוכם בין חבר הכנסת בנימין נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ (ממשלת חילופים פריטטית) היא הצעד הנכון והנדרש למען אזרחי ישראל וטובת המדינה".

הנשיא ריבלין כתב לראשי הסיעות הממליצות כי "אנו מצויים בתקופה חסרת תקדים, במהלכה, היתה נתונה המדינה בשנה האחרונה בשלוש מערכות בחירות שנערכו ברצף, כאשר בנוסף, בחודשים האחרונים מתמודדת מדינת ישראל, יחד עם העולם כולו עם נגיף הקורונה. אני תקווה כי בעקבות מהלך זה, תוקם בקרוב ממשלה בישראל, שתתמודד בהצלחה עם האתגרים המורכבים העומדים לפנינו".

יו"ר האופוזיציה המיועד, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב אתמול להענקת המנדט להרכבת הממשלה לראש הממשלה בנימיו נתניהו ואמר כי "הבוקר בכנסת גנץ ואשכנזי אספו חתימות כדי להמליץ לנשיא שיטיל את הקמת הממשלה על נתניהו. עוד שבוע הם רוצים להקים ממשלה, כי בעוד שבועיים יפתח משפטו של נתניהו. עוד שבוע הם ישבעו לו אמונים, עוד שבועיים הוא יישפט על הפרת אמונים".

"קוראים לזה ממשלת חירום כשכבר נגמר מצב החירום. מדברים על אחדות, אבל לא מאמינים אחד לשני לאף מילה. רק על דבר אחד כולם הסכימו: שכולם יקבלו ג׳ובים. יקימו ממשלה של 36 שרים ו-16 סגני שרים. הממשלה הגדולה, המנופחת, הבזבזנית בתולדות המדינה. אין אף מילה בהסכם על עצמאים ועסקים קטנים. אף מילה על מיליון ומאה אלף מובטלים. בתור פרומו, הקואליציה החדשה הפילה אתמול בלילה הצעת חוק לתת דמי אבטלה לעצמאים".

לדברי לפיד, "אפשר היה, צריך היה, להקים פה ממשלה אחרת. ממשלה צנועה, הגונה, נקייה משחיתות. ממשלה שהיתה הולכת לעבוד בשביל הפראיירים הקבועים, הישראלים הטובים שמשרתים בצבא, עובדים קשה, משלמים מיסים, מחזיקים את המדינה על הכתפיים. אלה שבאמת כל החיים מתחת לאלונקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אהבל נישאר אהבל
מר לפיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture