צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

בניגוד להסכם: נתניהו ביקש מגנץ שהממשלה תושבע כבר עם 36 שרים

דיווח: למרות שסוכם שהממשלה תקום עם 30 שרים פרט לנתניהו וגנץ ותורחב רק לאחר סיום תקופת החירום של הקורונה, ראש הממשלה מנסה שהממשלה תושבע כבר עם 36 שרים. כחול לבן צפויה לחתום על הסכם קואליציוני עם סיעת דרך ארץ

הממשלה שתקום ביום חמישי צפויה לכלול 36 שרים ולא 32 כפי שסוכם תחילה, למרות ההחלטה לנפח את הממשלה עוד יותר רק אחרי תקופת הקורונה – כך דווח ב'חדשות 12'. על פי המתווה המקורי, בממשלה צפויים היו להיות 32 שרים, כולל נתניהו וגנץ, ובתום משבר הקורונה להתרחב בארבעה שרים נוספים: שניים מהליכוד ושניים מכחול לבן, חלקם ללא תיק.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, נתניהו העביר בימים האחרונים את הבקשה בנושא לגנץ, כדי להקל על מצוקת התיקים בליכוד, שצפוי להסכים לה. השינוי הפתאומי עשוי להצביע על פתח להצטרפות של ימינה לממשלה, למרות ההצהרות אתמול על הכוונה של המפלגה ללכת לאופוזיציה. בכחול לבן שוקלים את הבקשה של נתניהו, ויחליטו בהמשך אם להיענות לה. בליכוד מסרבים להתייחס לנושא.

ב'מעריב' דווח כי בכחול לבן הגיבו לדיווחים לפיהם כוונתו של נתניהו היא להשביע 36 שרים וגורם במפלגה כי "היוזמה הזו הועלתה מבלי שנעשתה אלינו פנייה". בינתיים, בכחול לבן גובר הלחץ הפנימי לשלם מחיר משמעותי לגוש הימין תמורת תיק הבריאות. זאת, על רקע הביקורת לפיה מפלגתו של גנץ לא נלחמת על התיק למרות שהצהירה על החלטתה להיכנס לממשלה בעקבות משבר הקורונה.

ב'וואלה' דווח כי בכחול לבן אומרים כי טרם קיבלו פניה בנושא אך גורמים בליכוד טוענים שגנץ לא הביע התנגדות. אם הממשלה תורחב כבר כעת לנתניהו יהיו עוד שתי משרות שר לחלק לחברי בלוק הימין מה שעשוי לסייע לו מול ימינה ומול אנשי הליכוד.עלות לשכת שר מוערכת בכ-6-5 מיליון שקלים לשנה. הממשלה שתושבע ביום חמישי צפויה להיות הגדולה ביותר מאז 2009.

על פי הדיווח של טל שלו, במקביל, שתי המפלגות ממשיכות במגעים בנוגע לגורלו של תיק הבריאות. לדברי גורמים פוליטיים, בכחול לבן הסכימו לבוא לקראת הליכוד ולהעביר שלושה תיקים קטנים – מדע, שוויון חברתי וענינים אסטרטגיים בתמורה לתיק הבריאות, שאליו הם מתכוונים למנות מינוי חיצוני. אם יושגו הסכמות על תיק הבריאות יתווספו לנתניהו עוד שלושה תיקים שיקלו על מצוקת החלוקה המסתמנת בליכוד.

בתוך כך, כחול לבן צפויה לחתום, היום או מחר, על הסכם קואליציוני נוסף – הפעם עם סיעת דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר. על פי פרטי ההסכם, הנדל צפוי להתמנות לשר התקשורת ויקבל מקום בקבינט המדיני-ביטחוני. האוזר ימונה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ויקבל מקום בוועדה למינוי שופטים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו