Miriam Alster/FLASH90

גפני מתווך בין בנט לנתניהו: "אסור שסיעת ימינה לא תהיה בקואליציה"

בימינה כועסים על המפלגות החרדיות שלא דרשו מרה"מ להכניס את הסיעה לקואליציה: "זו אכזבה מדרעי וליצמן שהיו שותפים בבלוק הימין, אבל לא היה להם מספיק חשוב להגיד שלא יכנסו בלעדינו". יו"ר דגל התורה: פועל כל העת על מנת שייכנסו לקואליציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני נמצא בקשר עם ראשי מפלגות 'הליכוד' ו'ימינה' ופועל כל העת על מנת שייכנסו לקואליציה. לדבריו: "אסור שסיעת ימינה לא תהיה בקואליציה". במפלגת ימינה יש כעס מאד גדול על המפלגות החרדיות שלא "נשכבו בשבילם על הגדר", במשא ומתן הקואליציוני לכניסה לממשלה – כך דווח ב'סרוגים'.

על פי הדיווח של עטרה גרמן, במפלגה ציפו לאולטימטום מול נתניהו, ברוח הדברים כי "אנחנו לא נכנסים לממשלה – אם אתה לא מכניס את כולם ביחד". לדברי גורם במפלגה, "זו אכזבה מדרעי, גפני וליצמן שהיו שותפים בבלוק הימין, אבל לא היה להם מספיק חשוב להגיד שלא יכנסו בלעדינו".

בנט אמר השבוע כי "ב-2013 היינו במצב דומה, גם אז נתניהו דחק אותנו החוצה, פנינו לחרדים והצענו להיכנס לברית. מהשיקולים הלגיטימיים שלהם הם בחרו שלא, ואז נולד ממשלת נתניהו – יאיר לפיד ובנט". לדבריו, לדבריו, "זו שגיאה, אבל זו זכותם וכל אחד יכלכל את מעשיו. אנחנו יודעים מה לעשות. מאוד מכבד את אריה, שנתן ערבויות לכחול לבן – אבל לא אתן עצות לא לדרעי ולא לליצמן איך לפעול".

ב'כאן חדשות' דווח בתחילת השבוע כי יו"ר יהדות התורה ושר הבריאות יעקב ליצמן מגשר בין הליכוד למפלגת ימינה. לפי הדיווח של זאב קם השר ליצמן אמר כי "אסור בשום אופן לפרק את גוש הימין". במסגרת המאמצים שמוביל השר ליצמן הוא נפגש עם השר יריב לוין מהליכוד וניסה להבין איך אפשר למנוע את יציאתה של ימינה לאופוזיציה.

כזכור, מפלגת ימינה הודיעה שהחליטה "לשרת את הציבור מהאופוזיציה" ולא להיכנס לממשלת האחדות של הליכוד וכחול לבן. "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזיציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", נכתב בהודעה מטעם המפלגה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לפיצוץ מול מפלגת ימינה ואמר כי "המטרה שלי שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין, לצערי ימינה דחו את ההצעה הנדיבה שנתתי להם, הרבה מעבר לגודלם היחסי, הצעה שדואגת להרבה מהאינטרסים בליבת הציונות הדתית, הם ביקשו ארבעה תפקידים בכירים על שישה חברי כנסת, ש"ס ויהדות התורה יחד – הם 16 חברי כנסת – הם ביקשו שלושה שרים".

"הבקשה של ימינה היא בלתי אפשרית בכל צורה", הוסיף נתניהו. "עוד לפני כן, ימינה סירבה להמליץ עלי כמועמד להרכיב את הממשלה אצל נשיא המדינה, זה בניגוד גמור להבטחה שהם נתנו לבוחריהם. אני מקווה שיתחולל פה שינוי. בכל מקרה הציונות הדתית היא בשר מבשרנו, רוב הציונות הדתית הצביעו לליכוד, הם מיוצגים בליכוד והממשלה בראשות הליכוד תמשיך לדאוג לאינטרסים ולערכים המשותפים שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture