ההסכם המלא עם ש"ס: התקציבים יוכנסו לבסיס והוועדה למינוי דיינים

ההסכם הקואליציוני בין ש"ס לליכוד: הוועדה למינוי דיינים תשוב לידי משרד הדתות, החוק להסדרת מעמד בני הישיבות יאושר בהקדם ולא יהיו מכסות, כל תקציב הישיבות והכוללים יוכנס אל בסיס התקציב, אם הסטטוס קוו יופר הממשלה תפעל לתקן במיידי • המסמך המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר צוות המשא ומתן של ש"ס אריאל אטיאס חתם הערב עם יו"ר צוות המשא ומתן של הליכוד יריב לוין על הסכם קואליציוני משותף. על פי ההסכם, לראשונה מזה כ-17 שנה הוועדה למינוי דיינים תשוב לידי משרד הדתות. בהסכם נכתב כי "סיעת שס מתחייבת כי ישמר בקפדנות הנוהג הקיים ביחס למינוי דיינים מכל המגזרים והקהלים באופן שוויוני". דרעי ישמש גם כחבר הקבינט המדיני – ביטחוני.

התפקידים של ש"ס: משרד הפנים, משרד הפריפריה הנגב והגליל, המשרד לשירותי דת, סגן שר האוצר, סגן שר הרווחה, סגן שר הפנים, הפריפריה הנגב והגליל, יו"ר ועדת הכלכלה. ש"ס תקבל לידיה את ראשות וועדת העלייה והקליטה למשך מחצית הקדנציה השנייה. עוד סוכם: מנהל התכנון המרכז בידיו את הכוח והסמכויות לתכנון פרויקטים וערים במדינה, חוזר לידי משרד הפנים, לאחר שבקדנציה הקודמת עבר לאחריות משרד האוצר.

על פי המתווה, שגיבש אטיאס, בהתאם להוראות מרן ראש הישיבה הגר"ש כשהן וחכמי וגדולי הדור, החוק להסדרת מעמד בני הישיבות יאושר בהקדם, כאשר בחוק לא יהיו מכסות ולא ינקבו באף מספר יעד לגיוס, ובנוסף גם במידה ולא עומדים בחוק, החוק אינו מתבטל באופן מיידי אלא חוזר לדיון בממשלה שתוכל לתקן את הדברים. החלק החשוב והדרמטי טמון בהצהרה שנוספה להסכם הקואליציוני לראשונה ולפיה כל מי שחפץ ללמוד תורה לא תוטל עליו כל מכסה או הגבלה. משמעות הדבר כי לא יהיו סנקציות על אף אדם שיחפוץ להמשיך בלימודיו, למשך כל זמן שירצה בכך.

דרעי החליט על מינוי חיצוני: הרב יעקב אביטן יומנה לשר הדתות מטעם ש"ס

לראשונה כל תקציב הישיבות והכוללים יוכנס אל בסיס התקציב, ויהפוך מסעיף תמיכות לסעיף תקצוב רגיל. לאדם מן השורה זה אולי נשמע עניין בירוקרטי, אבל מדובר במהפכה של ממש עם השלכות אדירות על הישיבות והכוללים, שיוכלו לנשום לרווחה, כאשר תקנות דרקוניות שונות שהכבידו על עולם התורה במהלך השנים, מאחר והיה מדובר רק בתמיכות יבוטלו כעת, מה שיתן עוד זריקת מרץ ועידוד להמשך התנופה בפריחת עולם התורה ובהקמת הישיבות והכוללים.

סעיף מיוחד בהסכם קובע כי הסטטוס קוו יישמר במלואו, ובמקרה וחלילה תהיה הפרה כלשהי של הסטטוס קוו, על ידי גורמים שונים, הרי שהממשלה תפעל לתקן זאת באופן מיידי בין בהחלטה ובין בחקיקה. סעיף זה ימנע את הפרצות בחומות היהדות שמנסים להוביל גורמים הרסניים, הן בשמירה על קדושת השבת ומניעת הרחבת חילולי השבת השונים, הן בשמירה על קדושת הכותל ומניעת דריסת רגל לכתות כפרניות ועוד.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר ל'הדרך' בתגובה ראשונה לחתימת ההסכם: "מדובר בהסכם קואליציוני מרובה בהישגים הן למען הציבור ששלח אותנו לכנסת והן למען כלל הציבור. ש"ס בדרך שהנחיל מרן רבינו זצ"ל, פועלת מתוך אחריות רחבה לכלל ישראל ברוחניות ובגשמיות, וההסכם הקואליציוני משקף זאת, עם שורת ההישגים שהבאנו בס"ד, למען עולם התורה, למען האברכים, למען השבת, למען השכבות החלשות, למען הפריפריה, למען העולים. לא שכחנו את הבטחות הבחירות שלנו, ועשינו כל מאמץ לעמוד בהן".

"אני מברך שוב את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שהשכילו להניח בצד את מחלוקות העבר ולהביא להקמת ממשלה יציבה וטובה לעם ישראל. סיימנו עם מערכות הבחירות, הגיע הזמן למקד את כל הכוחות בעשייה הרבה למען עם ישראל, יש לנו הרבה עבודה, ואני לא מתכוון להעניק לנו אפילו יום אחד של מנוחה, כבר מחר נסתער בכוחות מחודשים על האתגרים. ברכות לחבריי לסיעה איש איש בתפקידו, בטוחני שכולם יפעלו יחד בכל כוחם וכשרונם לטובת הציבור, כפי שש"ס חרטה על דגלה", דברי דרעי.

יריב לוין אמר כי "אני מברך על חתימת ההסכם הקואליציוני עם ש״ס, השותפה הבכירה של הליכוד והראשונה מהשותפות מגוש הימין שמצטרפת לממשלה. אני מבקש להביע את הערכתי הגדולה לתרומה המשמעותית של ש״ס בהנהגתו של יו״ר המפלגה השר אריה דרעי אשר היוו גורם מרכזי בתהליך הרכבת הממשלה ובגישור על המחלוקות שנדרשנו להתמודד איתם במהלך ההתהליך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה אריאל אטיאס קשור אני לא מבין……..

סוף סוף!
מה שבטוח הוא, שש"ס ויהדות התורה לא כל הזמן ירצו לחתור תחת ביבי כמו האחרים.
כל הכבוד למשרתי הציבור שלנו שלא חולמים גבוהה גבוהה להיות שרי אוצר או חוץ, אלא מסתפקים במועט המחזיק את המרובה.
כל הבורח מן הכבוד – הכבוד רודף אחריו!

לכל אלו שהבינו ב-3 מערכות הבחירות שאנו זקוקים דחוף לסייעתא דשמיא – אז כעת לא לשכוח להרים עינים כלפי שמיא ולהגיד בשמחה "תודה לך אבא"! ??

אריאל אטיאס קשור ועוד איך! מבין מי שמבין….
הישגים נאים לשס סך הכל. במיוחד הכנסת התמיכות לבסיס התקציב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture