Olivier Fitoussi/Flash90

מאוחרי גבו של בנט: פרץ מנהל מו"מ להצטרף לבד לקואליציה ולהתמנות לשר

יו"ר הבית היהודי נפגש פעמיים עם ראש הממשלה וקיבל ממנו הצעה להיכנס לממשלה לבדו בלי שאר נציגי ימינה, ולקבל בתמורה תפקיד שר. ההצעות: תיק ירושלים ומורשת או תיק חדש בשם התיישבות ופרויקטים לאומיים - עם סמכויות על הציונות הדתית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו פעמיים ביממה האחרונה, ברקע אפשרות שייכנס לממשלה לבדו בלי שאר נציגי ימינה – כך דווח ב'וואלה'. בפעם הראשונה נפגש פרץ עם נתניהו בשעות הצהריים ובסביבתו טענו כי יו"ר ימינה השר נפתלי בנט עודכן על כך מראש, כשהמטרה המקורית הייתה לנסות לבדוק אפשרות לצירוף ימינה לקואליציה.

על הפגישה השנייה בשעות הערב בנט לא עודכן, אך בסביבת פרץ אמרו כי הוא "לא חתם" וסרבו להתייחס לפרטים מעבר לכך. פרץ טרם החליט האם להיענות להצעה והוא ממשיך בדיונים עם מקורביו, בינתיים הוא לא דחה את הצעת נתניהו. עם זאת, בסביבתו של פרץ סירבו להכחיש את הטענה לפיה בפגישה זו עלתה הצעה של נתניהו לפרץ להיכנס לבד לממשלה.

ב'ווינט' דווח כי נתניהו הציע לפרץ את תיק ירושלים ומורשת בתמורה לכך שייכנס לממשלה בלי יתר חברי מפלגתו. הצעה נוספת שניתנה לפרץ – לקבל תיק חדש בשם התיישבות ופרויקטים לאומיים. התיק נוגע ביחידות המזוהות עם הציונות הדתית כמו החטיבה להתיישבות ושירות לאומי. במסגרת השיחות בין השניים, השר דרש את תיק החינוך וסורב.

בימים האחרונים הביעו בימינה חשש מהאפשרות שפרץ ייכנס לממשלה לבדו, ובסביבתו של נתניהו הכחישו כי יש כוונה לפצל את ימינה. ברקע לחשש זה, עשרות רבנים בציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן והרב זלמן מלמד, כתבו היום לראשי מפלגת ימינה כי הם "מחזקים את ידם לא להצטרף לקואליציה בתנאים שהוצעו לכם". למרות דברים אלו, פרץ מנהל שיחות עם נתניהו על הצטרפותו לממשלה.

ב'סרוגים' דווח כי המו"מ בין הליכוד לימינה התפוצץ סופית. ח"כ איילת שקד אמרה בהודעה מוקלטת לפעילי המפלגה, כי הם מתכוונים לשבת באופוזיציה ולעשות כל מה שיוכלו כדי להפיל את הממשלה. "אנחנו באופוזיציה, אנחנו נהיה אופוזיציה לוחמת, ונעשה כל מה שצריך כדי להפיל את הממשלה הזו. מחר תשמעו את הנאומים שלנו".

מוקדם יותר שוחחו בטלפון ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה שר הביטחון נפתלי בנט, "לאחר שלשכת נתניהו לא נאותה לקבוע את הפגישה בין השניים" – כך נמסר מטעמו של בנט. על פי ההודעה, בשיחה אמר ראש הממשלה כי "הצעת הליכוד לא השתנתה ולא תשתנה". מוקדם יותר נמסר כי בנט ונתניהו ייפגשו מאוחר יותר במשרד ראש הממשלה בירושלים וכי "שעה מדויקת מתואמת כעת בין הלשכות".

בימינה טוענים כי ההצעה הייתה תיק ירושלים, סגן שר עם אחריות לשירות הלאומי והתיישבות, יו"ר ועדת קליטה לחצי קדנציה ושר נוסף. בליכוד אומרים כי ראש הממשלה הציע לבנט הצעה משופרת – הכוללת את תיק החינוך או תיק כלכלי בכיר אחר לבחירתו, בנוסף לתיק ירושלים והחטיבה להתיישבות, השירות הלאומי והמורשת. בימינה טענו בתגובה כי "המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא. נתניהו אמר "תיק נוסף" מבלי לפרט איזה". לדבריהם, המשמעות היא "הקטנת ההצעה המקורית".

מהליכוד נמסר לאחר השיחה כי כי "ראש הממשלה נתניהו עשה כעת ניסיון אחרון להכניס את ימינה לממשלה, לפני הנחת ההסכמים הקואליציוניים הלילה. לצערנו בנט דחה את ההצעה בשל המאבק הפנימי בתוך ימינה על חלוקת התיקים ומכיוון שמה שחשוב לו זו כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה". מלשכת בנט נמסר כי "לא הושגו הסכמות".

בנט אמר לאחר השיחה כי "ההחלטה בידי נתניהו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך. אנחנו מעוניינים להיכנס לממשלה, רק אם תהיה לנו השפעה. השפעה נגזרת לחלוטין מתחומי אחריות. אם ראש הממשלה רוצה אותנו בעמדות השפעה, נשמח להיכנס. אם ראש הממשלה רוצה אותנו שוליים, חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איילת שקד נשמעת כאילו היא בצופים

הוא כבר עדה את זה לבן גביר פעם אחת אז יכץעשה את זה לבנט פעם שניה????

צחוק הגורל.. הוא עשה את זה לבן גביר ביוזמתו של בנט.. או הו איך שגלגל מסתובב לו…יאלה בנט לך הביתה!!!!!!!!!!

כל הכבוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture