צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90    

בנט נגד נתניהו: "הוא אף פעם לא בז לחרדים, כי הם לא מאתגרים אותו"

שר הביטחון היוצא נפתלי בנט התייחס הבוקר לכניסתו לאופוזיציה ואמר: "רה"מ תיקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים". על הריבונות: "הייתה גולת הכותרת בקמפיין הבחירות של נתניהו ונמחקה כליל מקווי היסוד של הממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון היוצא ויו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט התייחס הבוקר (חמישי)לסיום השותפות שלו בקואוליציה לקראת השבעת הממשלה הערב וכתב בפוסט בדף הפייסבוק שלו: "8 שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום. ראש הממשלה בחר להיפטר מימינה שהיתה עמוד השידרה הלאומי שלו, ובחר בדרך ההפוכה, הקלה יותר. דרך שאינה ימין. דרך בלי ריבונות, בלי משילות, בלי עמידה לאומית".

בנט הוסיף: "מעולם לא הצבעתי נגד נתניהו בכנסת, מעולם לא הצעתי מועמד אחר זולתו להרכבת הממשלה אך גם מעולם לא בגדתי במצפוני. נלחמתי על עמדותיי, גם כשזה היה כרוך בעימות עם ראש הממשלה נתניהו".

עוד תקף בנט: "הכלל שלי היה ברור, קודם כל הדרך ורק אחר כך הנאמנות למבנה הקואליציוני. נתניהו, שהאשים אותי עשרות פעמים בכנסי מערכת הבחירות שלו בכך שאתמוך בגנץ ואביא את השמאל לממשלה, הוא אותו נתניהו שהקים ממשלה עם אשכנזי כשר החוץ, גנץ בביטחון וניסנקורן במשפטים, עמיר פרץ ואיציק שמולי לצידם".

בנוסף התייחס לתיק הבריאות שביקש כתנאי לכניסה לממשלה ואמר: "ביקשתי מראש הממשלה ליטול על עצמי את משרד הבריאות ואת בניית מערך חירום לאומי נגד מגיפות, כדי להיות מוכנים להתפרצות נוספת בחורף, כדי שהפעם לא נצטרך לפגוע אנושות בפרנסה של מעל מיליון ישראלים. כולם ברחו מתיק הבריאות. אין בו "תהילה", והוא לבטח פחות יוקרתי מהביטחון או החוץ, התכוונתי להיכנס בכל מאודי ובכל כוחי למשימה. ראש הממשלה אפילו לא טרח לחזור אלינו".

בנט טוען כי "גם סמוטריץ' שהוא לכל הדעות שר תחבורה מעולה, ביקש להמשיך לפעול במשרדו. ראש הממשלה סרב. רה"מ תקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים".

גם בנושאי אידואולוגיה ימנית תוקף בנט את נתניהו ואומר: "נתניהו בחר לשחרר מחבלים, יירט כל חוק להגבלת בג"צ, הצביע בעד ההתנתקות ארבע פעמים, מסר את חברון לערפאת, מינה את אהוד ברק לשר הביטחון ואת ציפי לבני לשרת המשפטים – וגם הפעם הוא בחר בדרך".

בנט מוסיף: "אני מכבד את ראש הממשלה נתניהו. יש לו זכויות רבות, אך הוא זקוק למצפן ערכי לאומי חזק לצדו. כשאין לידו עמוד שדרה לאומי חזק, קורים הדברים הרעים—מסירות שטחים, התקפלות מוחלטת בפני מערכת המשפט, הפקרת הנגב לבנייה בדואית בלתי חוקית, מינוי מאות שופטים אקטיביסטים, חולשה מול חמאס, חולשה מול ההסתדרות, התקפלות מול המסתננים הבלתי חוקיים (מתווה האו"ם) ועוד".

עוד אומר יו"ר מפלגת ימינה: "הוא זקוק למצפן לאומי חזק, אך לא ממש אוהב שיש כזה. לכן הוא תמיד מנסה להחליש אותנו, לקצץ את כנפינו, לבוז לנו. הוא אף פעם לא בז לחרדים, למשל. כי הם לא מנסים להשפיע עליו בנושאים הללו, הם לא מאתגרים אותו".

"לכן אנו הולכים לאופוזיציה בלב שלם כדי להשפיע", כותב שר הביטחון היוצא. "אנחנו נהיה הבית של המחנה הלאומי (דתי וחילוני כאחד) האמיתי, הכלכלי, השורשי, החופשי, הגאה, הישר, המקדש את הדרך על פני האיש. יחד עם חבריי הנפלאים בסיעה, נמשיך בדיוק במשימתנו – לעשות טוב לעם שלנו. נהיה ימין ענייני וישר-דרך.
נבקר כשצריך, נתמוך כשצריך".

בנט הדגיש כי במידה ונתניהו יעשה מהלכים טובים הם יעניקו לו גיבוי מלא מהאופוזיציה: "אם נתניהו יבצע רפורמות הכרחיות לשחרור הכלכלה ולא ייכנע לעסקני ההסתדרות של ניסנקורן ועמיר פרץ, אם יחולל רפורמות אמיצות במערכת המשפט ולא יבלום את כל המהלכים כפי שעשה עד כה, אם ימנע את מסירת הנגב לבנייה בדואית בלתי חוקית כפי שצפוי על ידי עמיר פרץ שקיבל את האחריות לכך, אם יחיל ריבונות על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון כפי שהבטיח, נעניק לו גיבוי מלא".

את דבריו מסיים שר הביטחון היוצא ויו"ר מפלגת ימינה: "מנחם בגין שירת 8 קדנציות באופוזיציה והגיע לשלטון, נתניהו ירד ל-12 מנדטים וחזר לשלטון. אנחנו מרימים היום את הראש, ויוצאים למערכה. נציג חלופה שלטונית של ימין ציוני, חזק, נקי, כלל-ישראלי, שאינו רק מקטר, אלא עושה. אנחנו פותחים את שורותינו לכל הציבור הלאומי הרחב, על כל גווניו וזרמיו. קוראים לזה הנהגה. בעזרת ה', נעשה את זה הרבה יותר מהר משאתם חושבים. אופוזיציה. מתחילים", דברי בנט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קנאי

בלי שום קמצוץ של שמחה לאיד
ועם פרגון מלא מלא לימינה והציונות הדתית
אני מציע להם כדבר ראשון חשבון נפש נוקב
ורק אח"כ מתקפה על אחרים
בהצלחה מכל הלב

מסכימה עם רוני

חבל שחובשי כיפה לא יהיו בקואליציה.
מצד שני, כאן הזמן לומר גם כי לברית האחים הקלוקלת עם לפיד כשהחרדים סבלו ממנה כ"כ חייב להיות מחיר למען יראו וייראו.
ושוב, חבל שזה כך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture