Yonatan Sindel/Flash90

גפני: "אמשיך לעשות כל מאמץ כדי שכל מרכיבי הציונות הדתית יהיו בממשלה"

יו"ר דגל התורה על חתימת ההסכם הקואליציוני: "הקדוש ברוך הוא מנהל את העולם, היינו כפסע מזה שלפיד וליברמן היו מנהלים את הממשלה וזה היה נזק אדיר לאוכלוסיה בכלל, ולציבור החרדי בפרט. ואני שמח על כך שהם ישרתו את העם בכבוד מהאופוזיציה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בירך הבוקר על הקמת הממשלה הצפויה הערב ואמר כי "הקדוש ברוך הוא מנהל את העולם, היינו כפסע מזה שלפיד וליברמן היו מנהלים את הממשלה וזה היה נזק אדיר לאוכלוסיה בכלל, ולציבור החרדי בפרט. ואני שמח על כך שהם ישרתו את העם בכבוד מהאופוזיציה".

גפני התייחס להודעתו אתמול כי הוא נמצא בקשר עם ראשי מפלגות 'הליכוד' ו'ימינה' ופועל כל העת על מנת שייכנסו לקואליציה ואמר כי "זה לא סוד שפעלתי אתמול רבות כדי שימינה יהיו בקואליציה, אמשיך לעשות כל מאמץ כדי שכל מרכיבי הציונות הדתית יהיה בממשלה הזאת". אתמול מסר כי "אסור שסיעת ימינה לא תהיה בקואליציה".

יו"ר ועדת הכסיפם הנכנס הוסיף בראיון כי "אותם אלה שמפירים את החוק במאה שערים גם מפגינים נגדינו, רק בשישי האחרון הם הפגינו מתחת לבית שלי. זה חוסר אינטלגנציה מהמדרגה הראשונה בכך שמכלילים את הציבור החרדי הענק עם הקומץ הקטן הזה, לא ראיתי את ההכללה הזאת בציבור החילוני כשאנשים בילו בחופי הים בתל אביב, רק אצלינו, מספיק עם זה".

אמש, לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני אמר גפני כי "לאחר תקופה לא פשוטה ומורכבת של מערכות בחירות חוזרות ונשנות, הגענו בשעה טובה ובעזרת השם להסכם קואליציוני בין 'יהדות התורה' והליכוד, כבסיס לשותפות בממשלה ה-35. יהדות התורה פעלה לאורך כל הדרך להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו כפי שאכן הצלחנו".

לדבריו, "ההסכם קיבל אישור מועצות גדולי התורה. הסיעה שמרה על עקרונותיה בהסכם הנוכחי כפי שהיה בהסכם הקודם, בשמירת זכויות הציבור החרדי, עולם התורה, מערכת החינוך החרדית, שמירת הסטטוס קוו, הצביון היהודי ומסורת ישראל, פתרון מצוקת הדיור, שמירת השבת וקדשי ישראל".

על פי ההסכם, יהדות התורה תקבל את משרד הבינוי והשיכון, אליו צפוי להתמנות השר יעקב ליצמן, כולל כל הסמכויות שהיו במשרד לפני העברת הסמכויות למשרד האוצר בשנת 2015, כולל רשות מקרקעי ישראל וכן חברת דירה להשכיר. בכדי למנוע אי הבנות צורף להסכם נספח מיוחד המפרט בהרחבה את כלל הסמכויות שיוענקו לליצמן בכדי לסייע בידו לפתור את משבר הדיור.

כצפוי, המפלגה תקבל את ראשות ועדת הכספים עבור ח"כ משה גפני שישוב לתפקיד. המפלגה גם תקבל את תפקיד סגן שר במשרד התחבורה, אליו צפוי להתמנות ח"כ אורי מקלב, שיהיה אחראי על המגזר החרדי בתחומי פעילות המשרד ובנוסף יהיה אחראי על הרשות לפיתוח המגזר החרדי. ח"כ מאיר פרוש צפוי להמשיך בתפקידו כסגן שר החינוך. המשרדים יכהן סגן שר מטעם יהדות התורה לא יכהן סגן שר נוסף.

בנספח מיוחד נקבעו סמכות סגני השרים החרדים, בכדי למנוע מצב בו השר הממונה לא יאפשר להם לפעול. לגבי משרד החינוך נכתב כי סגן השר החרדי יהיה מעודכן בנושאים הקשורים למגזר החרדי במשרד, הן באגפי במחוזות המשרד, והן בגיבוש חוות דעת, תוכניות עבודה והתייעצויות, וכל זה בתחילת הטיפול ובמהלכו, ולקראת ההכרעה והביצוע.

עוד סוכם כי המפלגה תקבל את ראשות ועדת חוקה חוק ומשפט לחצי הראשון של הקדנציה, ואת ראשות הוועדה לפניות הציבור בחלקה השני. בראשות הועדות צפוי לעמוד על פי ההסכמים הפנימיים ח"כ יעקב אשר מדגל התורה. המפלגה גם תקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת לשנתיים ו-4 חודשים, וכן חבר כנסת מטעמה יהיה חבר בוועדה למינוי דיינים.

בסעיף הוכנס סעיף חריג, כיאה למפלגה חרדית הכפופה לגדולי ישראל, בה נכתב כי "יהדות התורה מודיעה, כי הסיכומים הקבועים בהסכם זה טעונים את אישור מועצת גדולי התורה". כאמור, מרנן ורבנן חברי מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה אישרו את ההסכמים והם הונחו הערב על שולחן הכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גפני, פראייר תנסה להיזכר רגע איפה בנט וכל הציונות הדתית היו בממשלת האחים עם לפיד, הם מקבלים מידה כנגד מידה.

מה הלו"ז?! רוצה ללקט קצת כותרות אחרי שדרעי הפך למוביל ומנהיג הפוליטיקה החרדית?!
שגפני יילחם להכניס את בנט, מי היה מאמין…

כל הכבוד…. צריך בעת הזאת להרבות באחדות ושלום ולאחד כוחות למען התורה וקיום הדת במדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture