the Knesset Elections, on March 2, 2020. Photo by Sraya Diamant/Flash90

סמוטריץ': "נציב לחרדים מראה בנוגע לחיזוק זהותה היהודית של המדינה"

יו״ר האיחוד הלאומי במסר ליהדות התורה וש"ס: "נציב בפני החרדים מראה בכל הנוגע לחיזוק זהותה היהודית של המדינה, בתורה, בשבת, בכשרות, בגיורים, ועוד ועוד". על נתניהו: "הזחיל את הרב רפי ומשפיל אותו עכשיו בהצעה לתיק שקר לענייני כלום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו״ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ׳ התייחס היום (חמישי) להחלטת מפלגתו ללכת לאופוזיציה ואמר כי "נתניהו רצה אותנו קטנים, חלשים ולא משפיעים. נתניהו רוצה שקט, שאף אחד לא יאתגר אותו וישמור עליו בימין. צריך להודות על האמת, אף פעם לא היה לו קל איתנו. לא קל לו עם מפלגה אידיאולוגית עיקשת שמחוייבת לדרך ולערכים, ולא מוכנה ליישר קו עם סטיה מהם, גם ודווקא כשהיא חלק מהקואליציה".

"לא קל לו כשאנחנו מזכירים לו למה זה רע לשחרר מחבלים, להשאיר כאן את המסתננים, להיכנע לגחמות האקטיביזם השיפוטי הפוסט-מודרני, להכיר בזכותה של מדינה ערבית על רוב השטח של יהודה ושומרון בכסות של החלת ריבונות צולעת על חלק קטן מהשטח, ועוד ועוד".

"אני חושש מאוד שנתניהו, שמבין שאלו ימיו האחרונים בראשות הממשלה, יבקש להיכנס לספרי ההיסטוריה כמי שחתם על "הסכם היסטורי" ו"עיצב את גבולות הקבע של מדינת ישראל". הרכב הממשלה הנוכחי שהוא בנה נוח לו מאוד כדי לעשות את זה. לכן מהרגע הראשון הוא החליט שהוא לא רוצה אותנו שם. הוא לא ניהל איתנו משא ומתן אפילו למראית עין. לא קיים ולו פגישת משא ומתן אחת. הסתפק בכמה טלפונים בשביל הפרוטוקול ושלח לנו הצעות מגוחכות דרך התקשורת".

לדבריו, "את השותפות עם החרדים ביבי מאוד רוצה לשמר. לכן חשוב היה לו שהם יהיו מרוצים כבר מהרגע הראשון והוא נתן להם את כל מה שהם ביקשו במשא ומתן (את השקרים שלו בסרטון על מעט ה"שרים" שהוא נתן להם מול הרבה ה"תפקידים" שאנחנו דרשנו כבר חשפנו אז חבל להאריך…). העמדה הנפשית שלו כלפיהם תישאר כך לכל אורך הקדנציה ממילא הוא ירצה שהם יהיו מרוצים, יתחשב בדעתם וישתדל למלא את מבוקשם גם בהמשך. הם יקבלו את כל מה שהם רוצים בדיוני התקציב, ועוד".

"איתנו, לעומת זאת", טוען סמוטריץ', "הוא ממש לא רצה לשמר את השותפות. לכן לא היה חשוב לו שנהיה מרוצים עכשיו, ואם היינו נכנסים לא היה חשוב לו שנהיה מרוצים גם בהמשך הדרך. כשהעמדה שלנו כלפינו היא "נתתי לכם הצעה נדיבה, רוצים – תיקחו, לא רוצים – תברחו", זה מה שהוא יגיד לנו בכל נושא שבו נבקש לפעול ולהשפיע. לא טוב לכם – לכו. הוא לא היה סופר אותנו בדיוני התקציב (אז לא היה לנו כסף במשרד החינוך…), לא היה משתף אותנו בהיערכות להחלת הריבונות, ועוד ועוד".

"היינו נשארים גורם סטטיסטי בממשלה שלו, נושאים בעל כורחנו באחריות לדברים רעים רבים שהיא תעשה, מעצם הרכבה, וסופגים מכם על כך ביקורת רבה, בשעה שאין לנו שום יכולת להשפיע על המהלכים האלה, לטוב או לרע. הציפיות שלכם מאיתנו היו מרקיעות שחקים, כי אנחנו הרי בקואליציה, בשעה שלא היו לנו כלים כדי לעמוד בהן ולהביא לכם את ההישגים שהתחייבנו להם. זו מציאות פוליטית בלתי אפשרית. פשוט התאבדות. ויש לנו אחריות על הייצוג הפוליטי של הציונות הדתית ועל שימור הכח שלה, ולכך לא יכולנו להסכים".

"הזלזול של נתניהו בציונות הדתית, ברבניה ומצביעיה, פשוט מדהים. רוצים הוכחה? כשהרב רפי החליט לערוק מאתנו והחל לנהל אתמול משא ומתן על כניסה עצמאית לממשלת נתניהו, הערכנו שנתניהו יתן לו תפקיד בכיר. אולי אפילו את תיק החינוך. חשבנו שנתניהו ירצה לצאת בסדר מול הציונות הדתית וישתמש ברב רפי כדי להראות שהיא חשובה לו וממשיכה להיות שותפה שלו גם אם אנחנו בחוץ".

"אבל נתניהו כל כך לא סופר את הציונות הדתית שהוא הזחיל את הרב רפי כל הלילה וממשיך גם עכשיו להשפיל אותו בהצעה לאיזה תיק שקר לענייני כלום ושום דבר (אל תתרשמו משם מפוצץ של משרד שאין מאחוריו כלום…). אפילו להיראות כלפי חוץ כמי שמעריך את הציונות הדתית ואת השותפות ארוכת השנים שלו איתה הוא לא מנסה".

"ומי שמפנה עורף כך לשותפיו, מפנה עורף גם לערכיו. נתניהו מכר בשביל שרידותו האישית את כל הערכים החשובים לימין. הפקיר את הביטחון, ההתיישבות, ומניעת ההשתלטות של הערבים על שטחי סי בידיו של גנץ (ביקשנו וועדת שרים שתהיה אחראית על תשובות המדינה לבג"ץ בנושא ההתיישבות ושטחי סי ונתניהו סרב), את המשפטים בידיו של ניסן קורן (ביקשנו את וועדת חוקה – ה"שיבר" של משרד המשפטים – כדי לאזן את זה ולנסות למנוע כמה מהנזקים של ניסן קורן, אבל נתניהו מכר את התפקיד הזה לחרדים, שלא באמת יש להם אג'נדה בעניין), את הטיפול בבדווים בנגב הוא הפקיר למפקדי הארגזים של עמיר פרץ (ביקשנו את האחריות על היחידה הארצית לפיקוח על הבניה כדי לשים יד על ההגה של פרץ ולמנוע ממנו לאפשר לבדווים להמשיך לשדוד את אדמות הנגב, אבל נתניהו סרב כמובן), ועוד ועוד".

"לא יכולנו להרשות לעצמנו לשבת בממשלה כזו בלי שיש לנו יכולת להשפיע על דרכה ובלי שיש לנו יכולת לפעול ולעשות טוב. באנו לפוליטיקה כדי לעבוד ולא כדי לשבת על הכיסא. הניסיון של נתניהו להפוך את זה ל"כיסאולוגיה" הוא פשוט מגוחך. במשרד לענייני כלום ושום דבר, כמו שהוא הציע לנו, יש את אותה הלשכה, אותו הרכב, אותו הנהג ואותו התואר כמו במשרדים שדרשנו. אם היינו מחפשים את הכבוד המדומה הזה היינו לוקחים את ההצעה הזו בשתי ידיים. אבל אנחנו מחפשים עבודה קשה, עשיה והשפעה. ואת זה הוא לא רצה לתת לנו בשום אופן. שלא נפריע לו חלילה להמשיך לשמור על שרידותו האישית בכל מחיר".

"קיבלנו גיבוי מלא למהלך מרוב גדולי רבנים הציונות הדתית. שיתפתי אותם בדילמות לכל אורך הדרך וקיבלתי את ברכתם בכתב ובעל פה לעמידה על העקרונות והערכים שלנו. נציב באופוזיציה חלופה ערכית ונאמנת, נזכיר לליכודניקים את מחויבותם לארץ ישראל השלמה ולמאבק נחוש באוייב. נציב בפני החרדים מראה בכל הנוגע לחיזוק זהותה היהודית של המדינה, בתורה, בשבת, בכשרות, בגיורים, ועוד ועוד", כך השר היוצא.

מתפצל מימינה: רפי פרץ יכהן כשר לענייני ירושלים; הליכוד: "תם עידן בנט"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מענין מה היה לסמוטריץ חומר שכרת ברית עם האח לפיד ופירון שעקרו כל הקדוש והיקר לעם ישראל
איפה הייתה המראה שלך אז ?

עוד קוזק נגזל שב בשקט עדיף

ילד קטן…. אפרוח שבקע מהביצה ומתחיל לצייץ…… צוויץ'….. צוויץ'…… סמו….. טריץ'…..

אלאק ציונות דתית….. מי ששמע את אחד מרבניהם היום בתקשורת הכללית "איש מדנים" פוער פיו כנגד קדשי ישראל. בטענה איוולת "רק אנחנו יכולים להעביר את תורת משה לככל העם החילוני" עפ"ל.

תמיד כמו שהיה בעבר אמרו עמי הארצות "מי ייתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור" שונאים את החרדים יותר מלפיד ולא אתפלא אם שוב בננט יכרות איתו ברית אחים.

אחים אנחנו לא נהיה יותר צודקים אם נתקיף אותם
אהבת חינם ומילים טובות
בפול אויבך אל תשמח

סמוטריץ תתבייש לך אתה בכל הקדנציה של ממשלת המעבר לא עשית כלום בנוגע לחילולי שבת וכמו שאמר אחד המשפיעים אכלת דבר אחר 20 שנה תשתוק 20 שנה סמוטריץ אל תטיף מוסר לאף אחד …

מי אתה מוטריץ
אתה בא ממגזר שהמון מהם אין להם בכלל איסורי דרבנן מלכתחילה ולצערי הרב גם רבנים מתוככם!
מי אתה שתטיף מוסר אתה זה שנפגעת עד עמקי נשמתך וגרמת לרפי פרץ לבגוד בבן גביר !
וגם שהיית שר התחבורה היה המון חילולי שבת גמו שלא היה שנים!
אז תגיד את המניע שלך להכנס לממשלה בפה מלא
לא נותנים לי כסא שאוכל לקבל הרבה כסף
מה לעשות בנט מהמפלגה שלך רוצה את השר בשביל עצמו ולחברה שלו איילת !
סוף האמת לנצחחחח?

חס ושלום !! איני שמח במפלתם, ואדרבא חברי הכנסת שלנו החרדים מתאמצים להכניס אותם לקואליציה.
אבל….. כאשר משהו לא מסתדר להם עם ביבי … אז במקום לעשות חשבון נפש הם יוצאים להתקיף את החרדים… אז מה זה אומר ???

לאהוב כל היהודים גם אם הם מזרחים חסידים או חילונים.
צו אהבת חינם עכשיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture