קרדיט צילום: משרד החוץ

שר החוץ הנכנס אשכנזי: "יוזמת השלום של טראמפ – אבן דרך משמעותית" • צפו

שר החוץ הנכנס גבי אשכנזי אמר בטקס חילופי השרים כי תוכנית השלום של הנשיא טראמפ תקודם "באחריות תוך שמירה על הסכמי השלום והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל". לדבריו, "טראמפ מציב בפנינו הזדמנות היסטורית לעצב את עתידה וגבולותיה של ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בטקס החלפת שרים הבוקר (שני) במשרד החוץ, התייחס שר החוץ הנכנס גבי אשכנזי לכניסתו לתפקיד ואמר כי, "אני מתייצב לתפקיד הזה ברגשי כבוד ואחריות באחת התקופות המורכבות בזירה הבינלאומית והאזורית. כל חיי שירתתי את המדינה שלנו – וקיבלתי ממנה יותר מאשר נתתי. בדרכי לטקס, הרכנתי ראש מול קיר הנופלים, לזכרם של אנשי שירות החוץ שנפלו במהלך שירותם. בכל יום ויום נזכור את מחיר העצמאות שלנו, שאנו ממשיכים לעמול על ביסוסה – גם בימים אלו".

אשכנזי הוסיף: " את מדי הצבא החלפתי בחליפה, אך השליחות נותרה בעינה – לשרת את ישראל ואזרחיה. יש מי שאוחזים עדיין על משמורת ההדק בצה"ל, ובזרועות המודיעין, וישנם אחרים ואנו מובילים בתוכם, שתפקידם לעשות הכל כדי שלא יופעלו כלי המשחית והמלחמה. חובתה של ממשלה ששולחת את בניה ובנותיה למשימות לאורך הגבולות ומעבר להם – לוודא שהיא עושה הכל על מנת להרחיק מלחמה ולקרב כל סיכוי לשלום. אני רואה במשרד החוץ חלק בלתי נפרד ממערך הביטחון הלאומי של מדינת ישראל ובאנשיו לוחמים ללא מדים".

בהתייחסות לטיפול משרד החוץ במשבר הקורונה אמר השר הנכנס: "אנשי שירות החוץ השאירו את הנציגויות פתוחות ולא חדלו מעבודתם למען אזרחי ישראל. גם במקומות הקשים ביותר באסיה, באירופה, ובצפון אמריקה, וגם כאשר היו חשופים ואף נדבקו בנגיף. הקשרים הדיפלומטים שנבנו לאורך שנים, סייעו להחזרת אלפי ישראלים מרחבי תבל לביתם, תרמו רבות למאמצי רכש הציוד רפואי והתרופות והביאו מידע רב ערך בנוגע לפעילות מדינות העולם, ואסטרטגיות היציאה. גם בתקופה זו אנשי משרד החוץ לא זנחו את העיסוק בנושאי הליבה וחתרו לקדם את מעמדה של ישראל".

שר החוץ החדש גבי אשכנזי התייחס ל'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ ואמר כי, "אנו עומדים בפני הזדמנויות אזוריות משמעותיות, בראשן, יוזמת השלום של הנשיא טראמפ. אני רואה בתכנית אבן דרך משמעותית. הנשיא טראמפ מציב בפנינו הזדמנות היסטורית לעצב את עתידה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות. התכנית תקודם באחריות ובתיאום עם ארצות הברית, תוך שמירה על הסכמי השלום והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

אשכנזי הוסיף: "ארצות הברית היא בת הברית הקרובה ביותר והחברה החשובה ביותר של מדינת ישראל. אני מודה לממשל האמריקני על עמידתו האיתנה לצד ישראל בבלימת פרויקט הגרעין האיראני, והתבססותה של איראן בגבולותינו. המערכה המדינית לעצירת האיום האיראני הייתה ועודנה המשימה העיקרית שלנו. עלינו להמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו במישור הדיפלומטי כמובן לצד הפעילות במישור הביטחוני".

באשר לזירה הצבאית והשלום עם ירדן אמר שר החוץ: "אני רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשרים האסטרטגיים עם מדינות השלום, מצרים וירדן. הן בעלות ברית חשובות ביותר להתמודדות עם האתגרים באיזור. לצד זו אפעל לקידום הקשרים ושיתופי הפעולה מול מדינות נוספות במרחב, למען ביצור מעמדה האסטרטגי של מדינת ישראל.
הדיפלומטיה הישראלית פרוסה במעל 100 נציגויות ברחבי העולם מאסיה דרך אפריקה ועד אמריקה הלטינית".

"אני מצפה להמשיך להדק את קשרינו החשובים עם מוסקבה, ולשיח משמעותי עם בנות בריתנו באירופה, על מנת לפתח את היחסים ולפעול במשותף אל מול האתגרים הבינלאומיים הרבים. ישראל ואירופה הן שותפות חשובות, ואני בטוח שהיחסים בינינו מניבים פירות לתועלת שני הצדדים. אני מקווה ומצפה להמשיך ולהעצים את שיתופי הפעולה הכלכליים המשמעותיים של ישראל עם מדינות העולם – בתחומי ההיי-טק, מדע, וחלקאות", דברי אשכנזי.

לסיום אמר: "אני מבקש להודות לשר היוצא וידידי ישראל כץ על פועלו ותרומתו ליחסי החוץ של מדינת ישראל בתקופה רגישה ומורכבת. אנו מכירים שנים רבות ואני יודע עד כמה היה מחויב מתוקף תפקידו לקידום מעמדה של ישראל בעולם. אני מבקש לאחל לו הצלחה רבה בתפקיד המאתגר של שר האוצר. ידידי ישראל הוא מושבניק כמוני ומבין שלא ניתן להשיג דבר ללא עבודה קשה וכך אכן פעל גם במשרד התחבורה וגם כאן".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture