צילום: פלאש 90

גנץ הודיע כי החליט למנות את האלוף אמיר אשל למנכ"ל משרד הביטחון

שר הביטחון החליט למנות את האלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון לשעבר, למנכ"ל משרד הביטחון. אשל יחל בתפקידו בימים הקרובים. עם כניסתו יעבור אשל חפיפה מסודרת עם המנכ"ל היוצא האלוף אודי אדם שהודיע על פרישתו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ החליט למנות את האלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון לשעבר, למנכ"ל משרד הביטחון. מטעמו של גנץ נמסר כי אשל יחל בתפקידו בימים הקרובים. עם כניסתו יעבור אשל חפיפה מסודרת עם המנכ"ל היוצא, אלוף (במיל') אודי אדם.

מוקדם יותר הודיע אדם לגנץ על רצונו לפרוש מהתפקיד בתום כהונה של ארבע שנים. אדם הודיע לשר כי הוא נכון להישאר בתפקידו עד לבחירת מחליף ויעביר את התפקיד בהליך של חפיפה מסודרת. אדם מונה לתפקידו במאי 2016, על ידי שר הביטחון דאז, רא"ל (מיל') משה בוגי יעלון. הוא כיהן בתפקיד תחת שלושה שרי ביטחון נוספים – אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו ונפתלי בנט. "לכולם הוא מבקש להודות על האמון ושיתוף הפעולה הפורה בהובלת משרד הביטחון וצה"ל בתקופה מלאת אתגרים זו", נמסר.

אדם הוציא לפועל, לראשונה בתולדות משרד הביטחון, תוכנית רב-שנתית (תר"ש) ל-10 שנים בתחומי המו"פ, הלווינות, יחסי החוץ, התשתיות, תמיכה ברכש כחול לבן ועוד. הוא השלים את הפרטת תע"ש והוביל מהלכים לחיזוק ולשמירה על התעשיות הביטחוניות, תחת הסכם ה-MOU עם ארה"ב. בתקופת כהונתו הגיע הייצוא הביטחוני של מדינת ישראל לשיא של יותר מ-9 מיליארד דולר. בארבע שנותיו כמנכ"ל, הזרים משרד הביטחון יותר מ-100 מיליארד ₪ לרכש מתעשיות וספקים ישראלים (ממוצע של 25 מיליארד ₪ רכש בשנה). אדם שידרג באופן דרמטי את מוכנות משרד הביטחון למצבי חירום. חלק מהתהליכים באו לידי ביטוי בטיפול משרד הביטחון במשבר הקורונה.

אודי אדם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ שנפגש יותר מוקדם עם האלוף אדם, אמר: "קיבלתי את בקשתו של אודי לפרוש והודיתי לו בשמי ובשם כל אזרחי ישראל על השירות רב השנים. אני ואודי מכירים שנים רבות. אני מלא הערכה לאופן שבו הוא ניהל ומנהל את המשרד ואת ההישגים שאליהם הוא הגיע. אודי תרם רבות לביטחון ישראל לאורך השנים ואני בטוח שהוא ימשיך לתרום גם בעתיד. ביקשתי מאודי ושמחתי לקבל את הסכמתו להמשיך ללוות אותי בכניסתי לתפקיד".

אלוף (מיל') אודי אדם: "אני מסיים ארבע שנות כהונה בתחושת סיפוק על מימוש מהלכים רבים, שתרמו ויתרמו לביטחונה של מדינת ישראל וימשיכו להקרין על חוסנו של צה"ל. אני מודה לכל שרי הביטחון על חופש הפעולה ועל האמון הרב שנתנו בי. אני רוצה להודות לעובדי משרד הביטחון ולהנהלת המשרד על עבודתם המקצועית ועל המסירות יוצאת הדופן שכה ייחודית למשרד זה. אני בטוח שתמשיכו להושיט יד לכל משימה לאומית ותובילו את המשרד לעוד הישגים רבים".

אמיר אשל הוא אלוף בדימוס בצה"ל. היה ראש אגף התכנון ולאחר מכן המפקד ה-17 של חיל האוויר, ממאי 2012 ועד אוגוסט 2017. שימש בין היתר כראש מטה חיל האוויר, ראש להק האוויר, מפקד בסיס תל נוף ומפקד טייסות 110 ו-201. אשל בעל תואר ראשון בלימודים כלליים מאוניברסיטת אובורן שבאלבמה ותואר שני מאוניברסיטת חיפה והמכללה לביטחון לאומי. לאחרונה פורסם כי הוא משמש כיועץ של גנץ לענייני תוכנית השלום של טראמפ ואף התלווה אליו לביקורו האחרון בוושינגטון לפגישה עם נשיא ארצות הברית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture