צילום: דוברות הכנסת

"לקראת ישיבת הממשלה": נתניהו וגנץ נפגשו לדון במתיחות בקואליציה

ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי נפגשו היום ברקע המתיחות בקואליציה. הפגישה התקיימה כשברקע מתיחות בין שתי המפלגות בעקבות הראיון של גנץ, הראיון של רונן צור והעימות בין השר אמסלם לבין השר ניסנקורן. "הפגישה התקיימה באווירה טובה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נפגשו היום ברקע המתיחות בקואליציה. בהודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן בתום הפגישה נמסר כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה ועסקה בקידום נושאים שונים שעל סדר היום למען אזרחי ישראל ובהיערכות לקראת ישיבת הממשלה שתיערך בשבוע הבא".

גורם בכחול לבן אמר כי "הפגישה הייתה פוליטית ועסקה בכל הסוגיות שעל הפרק". השניים דנו בתוכניות העבודה ובאתגרים הפוליטיים שלפני הממשלה. הפגישה התקיימה כשברקע מתיחות בין שתי המפלגות בעקבות הראיון של גנץ ב'חדשות 12', הראיון של רונן צור והעימות בין השר אמסלם לבין השר ניסנקורן היום.

כזכור, השר דודי אמסלם, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, תקף הבוקר בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בריאיון ל'גלי צה"ל' ואמר כי "אין מחלוקת שמנדלבליט לכאורה עבריין – שומעים את זה בהקלטות, לא צריך פרשנות או שפטים עליונים". שר המשפטים הטרי אבי ניסנקורן יצא להגנתו של מנדלבליט וכתב בטוויטר כי "אני שב ומבהיר: יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

גורמים בליכוד לא אהבו השבוע את דבריו של גנץ בראיון לתוכנית "עובדה" בחדשות 12, שבה אמר בין היתר כי לא ייתן לא תחוקק פסקת ההתגברות גם אם בג"ץ יתערב בסוגיית הרוטציה. כמו כן, אמש יועצו לשעבר של גנץ, רונן צור, אמר בראיון לגלי צה"ל כי הוא מאמין שגנץ יהיה ראש ממשלה עוד לפני התאריך הנקוב בנובמבר 2021. בליכוד לא אהבו את הדברים ואמרו: "החום הכבד בלבל אותו. שישתה מים קרים".

בנוסף, ההצבעה על החוק הנורבגי שתוכננה להתקיים אתמול במליאת הכנסת נדחתה לשבוע הבא. החוק, שנועד לאפשר לשרים או סגני שרים להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומם את הבאים אחריהם ברשימה, היה אמור לעלות לאישור בקריאה טרומית, ולעבור מיד להמשך דיון בוועדת החוקה של הכנסת.

עם זאת, קיימים חילוקי דעות בתוך הקואליציה והאופוזיציה על הרכב הוועדות בכנסת, מה שמונע הקמתן של כמה מהן ואינו מאפשר את הבאת החוק להצבעה. שלשום אישרה הוועדה המסדרת את בקשת הקואליציה להעניק פטור מחובת הנחה, אישור לקידום מהיר של הצעת החוק. זאת למרות סירובה לקדם בהליך דומה הצעת חוק דמי אבטלה לעצמאיים.

החוק הנורווגי, שאמור היה לעלות אתמול להצבעה, יאפשר לשרי הממשלה והסגנים להתפטר כדי להכניס חברי מפלגה נוספים לכנסת. 12 חברי כנסת חדשים צפויים להתמנות במסגרת החוק – שלושה מש"ס, שלושה מיהדות התורה, שניים מהליכוד ועוד חמישה מכחול לבן. בלית ברירה, תיאלץ מפלגתו של גנץ להכניס גם חבר כנסת של מפלגת יש עתיד, זאת לאחר שהחליטו לוותר על "החוק הנורבגי המדלג".

הח"כים שאמורים להיכנס במסגרת החוק הנורווגי: בש"ס – אוריאל בוסו, ברוך גזאיי, ויוסי טייב. בכחול לבן – יוראי להב הרצנו (איש יש עתיד), עינב קאבלה, הילה שי וזאן, יעל רון בן משה ומיכל וונטש. ביהדות התורה – יצחק פינדרוס ותהיה רוטציה בין אליהו חסיד ואליהו ברוכי. בליכוד – אריאל קלנר ואסנת מרק.

מקורבי ראש הממשלה אמרו כי הם "לא מבינים את האנשים שבכלל חשבו שהליכוד יסכים לחוק נורבגי רגיל שמקטין את הקואליציה בשלושה מנדטים שיוצאים מכחול לבן ומחויבים לממשלה בשלושה מיש עתיד אנטי קואליציה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture