Yossi Zamir/Flash90

סביב שולחן ענק: השרים יאשרו משרד רה"מ חליפי, מינוי סגנים והרכב הקבינט

הממשלה החדשה תתכנס ביום ראשון באולם גדול כנסת סביב שולחן ענק שיאפשר לשמור על מרחק. השרים יאשרו את הקמת "משרד ראש הממשלה החליפי" של גנץ, ומשרדי ההתיישבות ומשאבי המים • בפנים: הרכב הקבינט המלא ומי ימונה לסגן שר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הממשלה החדשה תתכנס לישיבת עבודה ראשונה ביום ראשון הקרוב. הישיבה תיערך באולם שאגאל בכנסת – שם מרכיבים במיוחד שולחן ענק באורך של 15 מטר וברוחב של ארבעה מטר, כך שהשרים יוכלו לשמור על מרחק של 1.8 מטר בין זה לזה. על סדר היום מספר רב של נושאים, בעיקר בהסדרת עבודת הממשלה החדשה, כמו הקמת משרדים חדשים, דיון בתקנון הממשלה, אישור מינוי סגני שרים, הרכב הקבינט המדיני ביטחוני והקמת "קבינט הקורונה".

ב'ווינט' דווח כי בתחילה חשבו במזכירות הממשלה לקיים את הפגישה בחדר ישיבות הממשלה כאשר בין השרים יש הפרדה של מחיצות פלסטיק, אך הרעיון נפסל על הסף. במשרד ראש הממשלה עצמו אין אולם מספיק גדול שיכול להכיל את כל השרים על פי כללי משרד הבריאות. לכן, הישיבות הבאות ייערכו באולם חיצוני, כנראה במשרד החוץ.

הממשלה תאשר את הקמת משרד ממשלתי חדש שייקרא "משרד ראש הממשלה החלופי" שבראשו יעמוד גנץ. בהחלטה נכתב כי "ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי, בשיתוף נציבות שירות המדינה, יתאמו ביניהם את ההסדרים שיאפשרו את הפעלתו של משרד ראש הממשלה החלופי על בסיס התשתית המנהלית של משרד ראש הממשלה".

ההצעה נוסחה בקצרה ולא כללה פרטים כמה עובדים יועסקו במשרד ומה יהיה תקציבו, מלבד המשפט הבא: "התקנים ללשכת ראש הממשלה החלופי ולשכת המנכ"ל במשרד ראש הממשלה החלופי יהיו כפי שיסוכם מול נציבות שירות המדינה בתיאום עם אגף התקציבים במשרד האוצר". בלשכת גנץ אומרים שלא ידוע עדיין כמה אנשים יהיו במשרד החדש אך מבחינתם מדובר בעובדים ספורים.

למסמך הרשמי מטעם ראש הממשלה צורפה גם חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפיה אין קשיים משפטיים בהקמת המשרד הנוסף. "הממשלה ראשית, באישור הכנסת, לאחד משרדים, לחלקם, לבטלם ולהקים משרדים חדשים", הסביר היועמ"ש בדברי ההסבר. לצד זאת הממשלה תאשר גם את הקמת משרד ההתיישבות שבראשו תעמוד השרה ציפי חוטבלי ומשרד משאבי המים שבראשו יעמוד השרה זאב אלקין.

שרי הממשלה יאשר גם את מינוי סגני השרים: ח"כ יואב קיש לסגן שר הבריאות, ח"כ גדי יברקן לסגן השר לביטחון הפנים, ח"כ יצחק כהן לסגן שר האוצר, ח"כ יואב בן צור לסגן שר הפנים וסגן שר הפריפריה הנגב והגליל, ח"כ אורי מקלה לסגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מאיר פרוש לסגן שר החינוך, ח"כ משולם נהרי לסגן שר העבודה והרווחה. למחרת, ביום שני, צפויה הממשלה למסור הודעה על המינויים לכנסת והסגנים ייכנסו לתפקידם.

בנוסף, הממשלה תצביע על הרכב הקבינט המדיני -ביטחוני, או בשמו הרשמי "ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי", בראשה יעמוד על פי החוק ראש הממשלה בנימין נתניהו. לצידו יהיו חברים גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר האוצר ישראל כץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ושר המשפטים אבי ניסנקורן, שכולם בתפקידים שעל פי חוק חברים להיות חברי קבינט.

בנוסף, בפורום הנכבד יהיו חברים גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון, שר החינוך יואב גלנט, שר הפנים אריה דרעי, שר התקשורת יועז הנדל, שר הכלכלה עמיר פרץ, השרה לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש-הכהן, שרת התחבורה מירי רגב ושר החקלאות אלון שוסטר. בנוסף יישב בקבינט השר לענייני השכלה גבוהה ומשלימה ולמשאבי המים זאב אלקין.

על פי החוק, בקבינט יכולים להיות חברים עד מחצית משי הממשלה, כך שבנוסף לחברים יהיו בועדת השרים משקיפים ללא זכות הצבעה, שר המודיעין אלי כהן, השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ והשר ללא תיק צחי הנגבי. השר אלקין ימונה ביום ראשון לחבר קבינט, אך יכהן לסירוגין כחבר או משקיף ויתחלף עם שר האנרגיה יובל שטייניץ בכל שישה חודשים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

א גאנצע ממשלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture